Forum

2770

innlogget

41800

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Gabkjo

Trond Giske

21. des 2017 20:26 | Vist 17239 ganger. Hva tenker du om det som har kommet frem i mediene de siste dagene om upassende oppførsel fra Trond Giske, og vle du overasket over det som har kommet frem?

Ble du overasket over det som har kommet frem i mediene om Trond Giske sin oppførsel?

1. Ja
    19,8%
    2. Nei
    80,2%
    Totalt 815 avgitte stemmer.

• idefix

# 886. 10. feb 2018 17:48
    aleks8888no skrev 10.02.18 kl. 17:16
    Det ville vært en fallitterklæring til alle varslerne.

som jeg, dessverre, frykter at de som forguder TG ikke bryr seg nevne verdig om. For dem er det TG mot resten og da er nok svaret enkelt for endel av dem. TG foran allt og alle
  • enebo

# 887. 10. feb 2018 18:01
    aleks8888no skrev 10.02.18 kl. 17:16
    Det ville vært en fallitterklæring til alle varslerne.

Politikk er det muliges kunst. Intet overrasker meg i politikkens verden. Det tilsynelatende umulige har skjedd før. Ingenting bør undervurdere Giske. Tross alt har han bygd opp et stort nettverk gjennom sin virksomhet i flere tiår før noen av hans omgangskrets ble varslere. Støre har ikke et slikt nettverk. Derfor var det interessant å lese denne kommentaren av Skartveit i VG:https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wEOmQo/aps-kamp-for-livet
  • Toffin

# 888. 10. feb 2018 18:32
    enebo skrev 10.02.18 kl. 18:01
    Politikk er det muliges kunst. Intet overrasker meg i politikkens verden. Det tilsynelatende umulige har skjedd før. Ingenting bør undervurdere Giske. Tross alt har han bygd opp et stort nettverk gjennom sin virksomhet i flere tiår før noen av hans omgangskrets ble varslere. Støre har ikke et slikt nettverk. Derfor var det interessant å lese denne kommentaren av Skartveit i VG:https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wEOmQo/aps-kamp-for-livet

Støre har Lands- og Sentralstyret i ryggen.
    Det er mer enn Giske kan påberope seg.

• enebo

# 889. 10. feb 2018 18:39
    Toffin skrev 10.02.18 kl. 18:32
    Støre har Lands- og Sentralstyret i ryggen.
    Det er mer enn Giske kan påberope seg.

Ja, men de har få stemmer ved valg eller på et landsmøte. Det er stemmene der som teller.
  • Toffin

# 890. 10. feb 2018 18:49
    enebo skrev 10.02.18 kl. 18:39
    Ja, men de har få stemmer ved valg eller på et landsmøte. Det er stemmene der som teller.

Dette blir uansett ikke noe tema før høsten 2019, -kanskje Landsmøtet 2019 dersom AP ligger nede, men jeg tror ikke AP vil mene at Giske er løsningen.

• flaneur

# 891. 10. feb 2018 19:03
    idefix skrev 10.02.18 kl. 14:50
    tror de advokatene gjorde mere faenskap enn fornuft i saken. tror de tenkte for mye Aml og sanksjoner i arbeidslivet enn sanksjoner i en organisasjon. Så når advokatene ble borte så an det jo hende at fornuften tok litt tak i TG og han tenker seg om og kommer på bedre tanker osv. Vi får tro at han har tatt dette til seg og starter et bedre liv med bedre holdninger osv

Advokater gir råd, men når de går ut offentlig på vegne av en klient sier de nøyaktig det de har blitt enige med klienten om, og som klienten har ønsket eller krevd. Og at advokatene og ikke klientene fronter akkurat disse utspillene er en del av strategien de har blitt enige med klienten om. Da kan klienten dra nytte av den eventuelle svekkingen av motpartens sak, mens det er advokatene som tiltrekker seg de fleste negative reaksjonene på at motparten svertes offentlig. At dette skjer under sykemeldingen er heller ikke tilfeldig.

• olaf250

# 892. 10. feb 2018 23:40
    J STRYKER HSUND skrev 08.02.18 kl. 23:03
    Vi sitter på kontoret til Hadja Tajik. 3 etasje på Stortinget - vinduer ut mot Egertorget. Det er tid for å se tilbake - og frem:

Hun ser oss rett i øynene når hun svarer på vårt spørsmål om hun har deltatt i noen prosess mot Trond Giske.

– Nei, det har jeg ikke. Det er partileder Jonas Gahr Støre og partisekretær Kjersti Stenseng som har håndtert disse sakene og jeg opplever at de har opptrådt på en ryddig måte.

– Giske er tilbake i manesjen lørdag i Orkdal: Synes du det er det en vel kort rehabiliteringsperiode?

– Det har jeg ingen mening om. Han skal tilbake i stortingsgruppen og det vil partiledelsen legge tilrette for.

– Når du ser tilbake på Giske-saken; synes du den har vært ryddig og at utfallet måtte bli som det ble?

– Det er Jonas og Kjersti som har håndtert den saken og konkludert.

Tajik avviser at hun deltok i prossen mot Giske

Fy søren hvor hun lyver. Hvem var det som siterte 2 anklager fra sin mobil på møtet på tross av at Støre ikke godkjente det. Det gjorde hun for å sverte Giske og for å fremheve at Støre ikke hadde kontroll. Etter det jeg har forstått så er de første varslerne gode venninner av Tajik. Dette er et middel fra henne for å komme opp som leder i AP. Har nå kvittet seg med kronprins Giske i AP og har også i prosessen klart å så tvil om Støre har kontroll. Folkens : Pass dere for denne dama, hun er farlig for AP. Ellers så spekulerer jeg på at hvis det har vært kjent helt fra 1994 i det politiske miljøet at Giske har sprunget rundt som en hainnkatt i mars ( mars et parringsmåned for kattedyr med klør), Hvorfor har ingen vært voksne nok til å gi han beskjed og at dette ikke er akseptabelt. Her er det mange som ikke har gjort jobben sin mener jeg.

• idefix

# 893. 10. feb 2018 23:43
    olaf250 skrev 10.02.18 kl. 23:40
    Ellers så spekulerer jeg på at hvis det har vært kjent helt fra 1994 i det politiske miljøet at Giske har sprunget rundt som en hainnkatt i mars ( mars et parringsmåned for kattedyr med klør), Hvorfor har ingen vært voksne nok til å gi han beskjed og at dette ikke er akseptabelt. Her er det mange som ikke har gjort jobben sin mener jeg.

kan det være at flere har svin på skogen og dermed var i samme bås som TG. Og slik oppførsel var ne man ikke snakket om tidligere. Varslerne ble uglesett og var d som forsvant ut med oppvaskvannet, i dag er det motsatt
  • J STRYKER HSUND

# 894. 10. feb 2018 23:52 For litt over éi veke sidan stod ho fram som éin av varslarane mot Trond Giske. Andreassen var 18 år og AUF-ar i 2008 då den første episoden med Giske skjedde. Då ho var 19 år i 2009 trekte ho seg som lokallagsleiar i AUF etter ein ny episode med den dåverande kulturministeren.

Då Giske laurdag returnerte på den politiske scena, var mange spente på kva den avgåtte Ap-nestleiaren skulle seie. Andreassen seier ho håper talen kan vere siste ord i saka – i alle fall for henne.

– Eit punktum i form av at eg forhåpentlegvis aldri treng å prate meir om Trond Giske. Eg bryr meg ikkje om hans politiske framtid. Eg bryr meg om at denne saka vil føre til varig endring i samfunnet i framtida.

– Eg har tatt imot orsakinga frå han. Det er viktig for at eg skal kunne legge denne saka bak meg og gå vidare, seier Andreassen.

Varsler håper Giskes tale blir et endelig punktum

• J STRYKER HSUND

# 895. 11. feb 2018 00:19 (red. kl. 00:24)
    olaf250 skrev 10.02.18 kl. 23:40
    Fy søren hvor hun lyver. Hvem var det som siterte 2 anklager fra sin mobil på møtet på tross av at Støre ikke godkjente det. Det gjorde hun for å sverte Giske og for å fremheve at Støre ikke hadde kontroll. Etter det jeg har forstått så er de første varslerne gode venninner av Tajik. Dette er et middel fra henne for å komme opp som leder i AP. Har nå kvittet seg med kronprins Giske i AP og har også i prosessen klart å så tvil om Støre har kontroll. Folkens : Pass dere for denne dama, hun er farlig for AP. Ellers så spekulerer jeg på at hvis det har vært kjent helt fra 1994 i det politiske miljøet at Giske har sprunget rundt som en hainnkatt i mars ( mars et parringsmåned for kattedyr med klør), Hvorfor har ingen vært voksne nok til å gi han beskjed og at dette ikke er akseptabelt. Her er det mange som ikke har gjort jobben sin mener jeg.

Det som er problemet i disse # metoo sakene (også Tonning Riise og Leirstein) er at altfor mange har betraktet disse varslene som en svertekampanje mot navngitte politikere. Tajik gjorde det hun mente var rett og riktig. Hun har vist at hun tar varslerene på alvor. Noe mange andre også burde begynne å gjøre. Giske er ferdig som nestleder. Move on. Noe jeg anbefaler at du gjør.
  • J STRYKER HSUND

# 896. 13. feb 2018 13:22 Øyvind Neeraas, Arbeiderpartiet-medlem

Sentralstyremedlem Jørn Eggum «åpner for utskifting i Ap-ledelsen» i et intervju med Dagbladet fredag forrige uke. Hele intervjuet er en skjult agenda for å bli kvitt Hadia.

Hovedbudskapet var: Støre er styrket og står sterkt etter Giske saken. Hadia står svakt og bør skiftes ut. Og for å understreke hvor han hører til i det indre landskap i Arbeiderpartiet poengterer han følgende: «Trond har jo lang erfaring og er en jævlig god politisk håndverker».

Lenger inne i avisen har et Ap-medlem, Eilert Jan Lohne, fått tildelt et hovedinnlegg under tittelen: «Helt eller illojal?». Er Hadia en helt eller en skurk? Hans konklusjon er ikke uventet. Hun er skurken i Giske-saken.

Han bygger opp sin sak mot den tiltalte skurken med formelle innvendinger. Hun har brutt med fellesskapets normer, blitt fristet til sivil ulydighet, forbrutt seg mot retningslinjenes pkt. 4, brutt partiets normer og avslutter med at partiet må rydde opp i denne «jeg-kulturen.»

Ordet varsler mangler, det er ikke nevnt en eneste gang i innlegget.

Lohne harselerer med følgende uttalelse gitt av skurken Hadia: «Jeg er nødt til å gjøre det som er riktig, uavhengig om det styrker eller svekker meg».

Da er kampen i gang for å bli kvitt Hadia Tajik

• EnSak

# 897. 13. feb 2018 14:08
    J STRYKER HSUND skrev 11.02.18 kl. 00:19
    Det som er problemet i disse # metoo sakene (også Tonning Riise og Leirstein) er at altfor mange har betraktet disse varslene som en svertekampanje mot navngitte politikere. Tajik gjorde det hun mente var rett og riktig. Hun har vist at hun tar varslerene på alvor. Noe mange andre også burde begynne å gjøre. Giske er ferdig som nestleder. Move on. Noe jeg anbefaler at du gjør.

Det som er fint med #metoo er at det ikke kun setter fokus på trakassering men også lys på den dårlige kulturen ved siden av, hvor man vet om ting / får meldinger men handler ikke.

Jeg syntes det er kanskje det største problemet, de som "godtar" at det kan gjenta seg.

• J STRYKER HSUND

# 898. 13. feb 2018 17:43
    EnSak skrev 13.02.18 kl. 14:08
    Det som er fint med #metoo er at det ikke kun setter fokus på trakassering men også lys på den dårlige kulturen ved siden av, hvor man vet om ting / får meldinger men handler ikke.

Jeg syntes det er kanskje det største problemet, de som "godtar" at det kan gjenta seg.

Begge deler er et like stort problem spør du meg.
  • twotter

# 899. 13. feb 2018 18:34
    J STRYKER HSUND skrev 13.02.18 kl. 17:43

Og derfor burde det også for denne "kjekkasen" være slik at han rykket tilbake til start, fikk en karantene på 2-3 stortingsperioder og muligens kunne komme tilbake etter verv i kommunestyre og fylkesting. Det er hva jeg mener om disse folkene.

• EnSak

# 900. 13. feb 2018 20:04
    J STRYKER HSUND skrev 13.02.18 kl. 17:43

Problemet er at det å "godta" eskalerer antallet trakassering mer enn det finnes trakassere.

Så med å handle på meldinger vil størsteparten av problemet forsvinne. Derfor ser jeg på den delen som den viktigste å passe på at kulturen forandrer seg fra og gjemme seg fra handling til å ta det ved hornet.

Hvis man bare overser så blir det fort en kultur med godtatt i praksis men fordømt offentlig. Ikke bra synes jeg.