Forum

2095

innlogget

40841

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • rastamann91

Hva skal man spise I dag? :D

12. jan 2016 11:33 | Vist 46217 ganger.
  • Salinator

# 856. 7. mar 2018 20:16 Langtidsstekt landkylling og smultfriterte beate, det er lillelørdag så et rikt måltid er meg vel unnt
  • Hellbride

# 857. 8. mar 2018 13:46 Kraften som har kokt ned over natten ble en suksess, så i dag blir det awesome-sauce-Angelica-suppe, og kake til dessert!
  • aleks8888no

# 858. 8. mar 2018 15:04
    Hellbride skrev 08.03.18 kl. 13:46
    Kraften som har kokt ned over natten ble en suksess, så i dag blir det awesome-sauce-Angelica-suppe, og kake til dessert!
    Hva slags supper er en Angelica suppe?
  • Bambibolla1

# 859. 8. mar 2018 15:56
    Hellbride skrev 08.03.18 kl. 13:46
    Kraften som har kokt ned over natten ble en suksess, så i dag blir det awesome-sauce-Angelica-suppe, og kake til dessert!
    Skulle ønske jeg hadde en som deg! Typen din må være temmelig bortskjemt i matveien.
  • Hellbride

# 860. 8. mar 2018 16:53 (red. kl. 17:02)
    Bambibolla1 skrev 08.03.18 kl. 15:56
    Skulle ønske jeg hadde en som deg! Typen din må være temmelig bortskjemt i matveien.

Ganske så bortskjemt ja. Svigermor kom og gav meg en varm klem her om dagen, fordi hun synes det er så fint å se at gutten hennes endelig spiser skikkelig! Det varmet godt om hjertet!

Forøvrig så er en "Angelica-suppe" noe som er basert på en grunnleggende tomatsuppe, og bygget videre på derifra. Den tar mange, mange timer å lage - men er SÅ verdt det! Den er nesten mer gryte-aktig innen den er ferdig, og som "gryter" flest, blir bare bedre og bedre hver gang man varmer det opp. Så jeg lager store mengder! :)

Ingen poser, ikke noe juks, bare en smakfull og hjertelig suppe! Man kan forøvrig bruke hvilken base man vil, bare ikke noe juks!

• Bambibolla1

# 861. 8. mar 2018 19:21
    Hellbride skrev 08.03.18 kl. 16:53
    Ganske så bortskjemt ja. Svigermor kom og gav meg en varm klem her om dagen, fordi hun synes det er så fint å se at gutten hennes endelig spiser skikkelig! Det varmet godt om hjertet!

Forøvrig så er en "Angelica-suppe" noe som er basert på en grunnleggende tomatsuppe, og bygget videre på derifra. Den tar mange, mange timer å lage - men er SÅ verdt det! Den er nesten mer gryte-aktig innen den er ferdig, og som "gryter" flest, blir bare bedre og bedre hver gang man varmer det opp. Så jeg lager store mengder! :)

Ingen poser, ikke noe juks, bare en smakfull og hjertelig suppe! Man kan forøvrig bruke hvilken base man vil, bare ikke noe juks!

Aldri poseløsninger her i huset.
    Men hva har du oppi suppen av andre ingridienser? Fortell, fortell.
  • Hellbride

# 862. 8. mar 2018 21:48 (red. kl. 21:57)
    Bambibolla1 skrev 08.03.18 kl. 19:21
    Aldri poseløsninger her i huset.
    Men hva har du oppi suppen av andre ingridienser? Fortell, fortell.

Denne gangen ble det følgende; Hvitløk, rødløk, sjalottløk, og purreløk. Rød chili, rød paprika og gulrot. Aroma-sopp, sjampinjong og trakt-kantarell. Masse tomat, litt agurk og squash.

Alt blir "woket" på høy varme, men ikke brunet, før det slenges ned i kraften. Krydder og urter etter smak, la det godgjøre seg i timesvis.

Topp gjerne med Parmesan og fersk-hakket oregano, og et lite mynteblad som pynt! :)

Edit: En liten mengde pepperrot kan med fordel også legges til. Suppen er forresten også kremet, men dette kan skippes hvis man vil. Men det anbefales!

• Bambibolla1

# 863. 8. mar 2018 21:50
    Hellbride skrev 08.03.18 kl. 21:48
    Denne gangen ble det følgende; Hvitløk, rødløk, sjalottløk, og purreløk. Rød chili, rød paprika og gulrot. Aroma-sopp, sjampinjong og trakt-kantarell. Masse tomat, litt agurk og squash.

Alt blir "woket" på høy varme, men ikke brunet, før det slenges ned i kraften. Krydder og urter etter smak, la det godgjøre seg i timesvis.

Topp gjerne med Parmesan og fersk-hakket oregano, og et lite mynteblad som pynt! :)

Takk, kjære. Dette skal prøves ut.
  • aleks8888no

# 864. 8. mar 2018 22:15
    Hellbride skrev 08.03.18 kl. 21:48

Edit: En liten mengde pepperrot kan med fordel også legges til. Suppen er forresten også kremet, men dette kan skippes hvis man vil. Men det anbefales!

Flink på kjøkkenet du. Hilsen tidligere kokk.
  • Hellbride

# 865. 8. mar 2018 22:25
    aleks8888no skrev 08.03.18 kl. 22:15
    Flink på kjøkkenet du. Hilsen tidligere kokk.

Takk for det! :) Får sjeldent klager.

• Partizano

# 866. 9. mar 2018 03:57 Sodd
  • Kim Rodney

# 867. 11. mar 2018 09:59 Skal ha entrecôte. En av mine favoritter.
  • aleks8888no

# 868. 13. mar 2018 16:49 Tagliatelle med kremet squash smakt til med hvitløk og reven muskatnøtt.
  • aleks8888no

# 869. 13. mar 2018 17:03
    aleks8888no skrev 13.03.18 kl. 16:49
    Tagliatelle med kremet squash smakt til med hvitløk og reven muskatnøtt.
    vedlegg
  • habanero

# 870. 17. mar 2018 19:45 Fathead-pizza med italiensk pølse og artisjokk.