Forum

2026

innlogget

41955

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • døv mann

Presidentvalg i Frankrike 2017: Hvem blir Frankrikes neste president?

13. jan 2017 11:04 | Vist 20650 ganger. François Hollande meddelte i desember 2016 at han ikke ønsket gjenvalg i 2017. Frankrike skal snart velge sin neste president. Første runde i presidentvalget er 23. april. Andre og avgjørende runde holdes 7. mai.

Kandidatene:

Republikanerne: François Fillon

Nasjonal front: Marine Le Pen

En Marche!: Emmanuel Macron

De grønne: Yannick Jadot

Venstrepartiet: Jean-Luc Mélenchon

Sosialistpartiet: Arnaud Montebourg, Marie-Noelle Lienemann, Benoit Hamon eller Gerard Filoche (Partiet har nominasjonsvalg 22. og 29. januar)

Hvem tror du blir Frankrikes neste president? Hvem håper du skal vinne presidentvalget? Diskuter.

• ManScent

# 796. 17. sep 2017 13:37 Mannen er jo gal. Han får ha lykke til med 'fattige arbeidere', det samme som Tyskland. For der går jo økononien så det smeller. Også en tilstand hentet fra USA
  • Sacha_

# 797. 17. des 2017 18:55 Nå har visst Emmanuel Macron 52% oppfølging sier de på TV, det er visst ny rekord i popularitet for en president etter 6-7 måneder. Så det går opp og ned på sånne målinger, og i politikken.
  • Flyfilosofen

# 798. 17. des 2017 19:15
    Sacha_ skrev 17.12.17 kl. 18:55
    Nå har visst Emmanuel Macron 52% oppfølging sier de på TV, det er visst ny rekord i popularitet for en president etter 6-7 måneder.

Det er vel et negativt tegn?

• Sacha_

# 799. 17. des 2017 19:25
    Flyfilosofen skrev 17.12.17 kl. 19:15
    Det er vel et negativt tegn?

Hvorfor skulle det være negativt for ham at populariteten hans har økt med 10 % i det siste?

• Flyfilosofen

# 800. 17. des 2017 23:05
    Sacha_ skrev 17.12.17 kl. 19:25
    Hvorfor skulle det være negativt for ham at populariteten hans har økt med 10 % i det siste?

Kanskje fordi du i innlegg #774 tolket Macrons dalende popularitet som "et godt tegn`? "Det ville jo da vært merkelig om du mener økende popularitet også er et godt tegn. Da ville du jo møtt deg selv i døra.

• Sacha_

# 801. 17. des 2017 23:09
    Flyfilosofen skrev 17.12.17 kl. 23:05
    Kanskje fordi du i innlegg #774 tolket Macrons dalende popularitet som "et godt tegn`? "Det ville jo da vært merkelig om du mener økende popularitet også er et godt tegn. Da ville du jo møtt deg selv i døra.

Her er du bare ute etter å kverulere, virker det som. Deg om det.

• Flyfilosofen

# 802. 17. des 2017 23:23 (red. kl. 23:25)
    Sacha_ skrev 17.12.17 kl. 23:09
    Her er du bare ute etter å kverulere, virker det som. Deg om det.

Du ser ikke den logiske bristen i at du beskriver dalende oppslutning for Macron som "et godt tegn", mens du deretter mener det stikk motsatte (økende oppslutning) også er positivt? Dette virker rimelig selvmotsigende. Du får heller forklare logikken i at både nedadgående og oppadgående oppslutning er positivt, fremfor å lettvint avfeie det som kverulering.

• Sacha_

# 803. 17. des 2017 23:29
    Flyfilosofen skrev 17.12.17 kl. 23:23
    Du ser ikke den logiske bristen i at du beskriver dalende oppslutning for Macron som "et godt tegn", mens du deretter mener det stikk motsatte (økende oppslutning) også er positivt? Dette virker rimelig selvmotsigende. Du får heller forklare logikken i at både nedadgående og oppadgående oppslutning er positivt, fremfor å lettvint avfeie det som kverulering.

Jeg gjentar at du kverulerer og det kan du gjerne fortsette med for min del. Jeg kom bare med en opplysning.

• Flyfilosofen

# 804. 19. des 2017 20:15
    Sacha_ skrev 17.12.17 kl. 23:29
    Jeg gjentar at du kverulerer og det kan du gjerne fortsette med for min del. Jeg kom bare med en opplysning.
    Du bare gjentar deg i det uendelige, istedenfor å besvare spørsmålet. Du synes ikke det er litt merkelig å fremstille både dalende og økende popularitet som positivt?
  • Sacha_

# 805. 19. des 2017 21:58
    Flyfilosofen skrev 19.12.17 kl. 20:15
    Du bare gjentar deg i det uendelige, istedenfor å besvare spørsmålet. Du synes ikke det er litt merkelig å fremstille både dalende og økende popularitet som positivt?

Jeg skrev i det berømte innlegget nr 774 at det var et godt tegn han kanskje ikke brydde seg om de dårlige pollene men at han var mer opptatt av å levere valgløftene. Så siden pollene går opp nå er det kanskje resultat av at folk tror han leverer gode resultater. Det er du som gjentar deg selv.