Forum

321

innlogget

41199

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • BobilJesus

"Framleis ikkje greit å vere feminin mann"

10. okt 2018 15:26 | Vist 1998 ganger. Kjønnsforskning.no

Jeg kom over denne artikkelen i dag. Den drar fram at Norge er et homotolerant land, men at holdningen til kjønnsuttrykk og identitet fortsatt er veldig tradisjonell.

Det jeg lurer på er hvordan disse holdningene er blant homofile (også kvinner). Det er jo ikke ukjent at homofile menn ofte har en trang til å vise at de liker "guttegutter", eller vil plassere seg så langt unna "homomiljøet" (hva enn det er) som mulig.
    Fra egen erfaring kan jeg jo si at jeg utallige ganger har blitt fortalt at jeg i alle fall (heldigvis?) ikke er en /sånn/ homo når de (da oftest hetrofile gutter) finner ut av min seksualitet. Altså: en homo med knekken på håndleddet, en skrikende lys stemme og en trang til å kaste glitter i alle retninger.

Hvilken holdning har du til en (typisk) feminin homofil mann eller "macho" lesbisk kvinne?

1. Elsker når folk er 100% seg selv og litt til!
    34,7%
    2. Det kan være slitsomt å henge med sånne folk i lengden.
    17,5%
    3. Møter nesten aldri på folk som dette.
    8,4%
    4. Bryr meg ikke.
    28,6%
    5. Helt ærlig blir jeg litt ukomfortabel.
    9,4%
    6. Jeg blir sint av å se folk utfolde seg på denne måten.
    1,3%
    Totalt 297 avgitte stemmer.

• Toffin

# 76. 11. okt 2018 18:30
    Vigilante skrev 11.10.18 kl. 18:28
    Hvorfor er det ikke innafor å søke noe annet enn det man er selv?

Er det ikke helt normalt med "motsetninger tiltrekker hverandre" også menn i mellom?

• baaad

# 77. 11. okt 2018 18:32
    Toffin skrev 11.10.18 kl. 18:30
    Er det ikke helt normalt med "motsetninger tiltrekker hverandre" også menn i mellom?
    jeg kan få intrykk av at det er enten det eller "like barn leker best"...
  • Toffin

# 78. 11. okt 2018 18:35 (red. kl. 18:36)
    baaad skrev 11.10.18 kl. 18:32
    jeg kan få intrykk av at det er enten det eller "like barn leker best"...

Ingen av mine fire langvarige kjæreste/samboerforhold har hatt mer til felles enn at de alle var menn. Ellers kunne de ikke blitt mer ulike. Sånn er det å ikke ha fastlåste fysiske preferanser hva gjelder menn og sex.

• baaad

# 79. 11. okt 2018 18:38 (red. kl. 18:40)
    Toffin skrev 11.10.18 kl. 18:35
    Ingen av mine fire langvarige kjæreste/samboerforhold har hatt mer til felles enn at de alle var menn. Ellers kunne de ikke blitt mer ulike. Sånn er det å ikke ha fastlåste fysiske preferanser hva gjelder menn og sex.
    27 års forskjell på min x og min nåværende type
    og de kunne ikke vært mer forskjellige personligheter heller...
    :-)
    men jeg tenkte mer i banen av de som vil ha en type som er mest mulig lik seg selv...
  • Skolegutten

# 80. 11. okt 2018 18:51
    Toffin skrev 11.10.18 kl. 18:35

Trenger vel ikke være basert på fysiske preferanser vel. De guttene jeg har vært sammen med har på mange måter vært ganske like for jeg vet hva slags kvaliteter jeg ser etter hos en fyr.

• 0rest_

# 81. 11. okt 2018 19:25
    Vigilante skrev 11.10.18 kl. 18:28
    Hvorfor er det ikke innafor å søke noe annet enn det man er selv?

sier ikke at det ikke er innafor. Noen ganger er det like barn leker best, andre ganger opposites attract. Man får bare prøve å søke etter det man nå søker, og så respektere det folk skriver på profilen om preferanser, aldersgrenser etc.

• baaad

# 82. 11. okt 2018 19:26
    0rest_ skrev 11.10.18 kl. 19:25
    sier ikke at det ikke er innafor. Noen ganger er det like barn leker best, andre ganger opposites attract. Man får bare prøve å søke etter det man nå søker, og så respektere det folk skriver på profilen om preferanser, aldersgrenser etc.
    jeg tolket det heller ikke som at du mente det ikke var innafor
    bare interessant
  • baaad

# 83. 11. okt 2018 19:30 (red. kl. 19:30)
    0rest_ skrev 11.10.18 kl. 19:25
    jeg gikk ut over min egen preferanse med typen min. litt mer feminin enn jeg har fortrukket tidligere.
    nå har jeg verdens kjekkeste type, og jeg er så glad for at jeg turde utfordre meg selv
  • 0rest_

# 84. 11. okt 2018 19:31
    baaad skrev 11.10.18 kl. 19:26
    jeg tolket det heller ikke som at du mente det ikke var innafor
    bare interessant

Greia er at enkelte sier ting som sier en god del om dem selv, sånn apropos det med "femigutter"-jeg har f.eks registrert ting som "Kan godt ha som bare venner, MEN"- eller "har ingenting imot MEN"-dette lille MEN uttrykker forbehold-som i seg selv er diskriminerende. Hadde de heller latt være å sagt det så hadde det vært greit. Mye bedre da å skrive på profilen hva man faktisk søker, ikke hva man IKKE søker.

• baaad

# 85. 11. okt 2018 19:32
    0rest_ skrev 11.10.18 kl. 19:31
    Greia er at enkelte sier ting som sier en god del om dem selv, sånn apropos det med "femigutter"-jeg har f.eks registrert ting som "Kan godt ha som bare venner, MEN"- eller "har ingenting imot MEN"-dette lille MEN uttrykker forbehold-som i seg selv er diskriminerende. Hadde de heller latt være å sagt det så hadde det vært greit. Mye bedre da å skrive på profilen hva man faktisk søker, ikke hva man IKKE søker.
    sant nok. og, som jeg skrev over (kanskje du ikke så den, hvem hvet...???)
  • baaad

# 86. 11. okt 2018 19:36 jeg savner bruk av begrepet "androgyn" i debatten, forresten
    hvor kommer det inn i bildet???
  • tuborg havn

# 87. 11. okt 2018 19:38 Hva er det egentlig dere legger i begrepet maskulin da?

Mulig jeg tenker på helt andre ting enn dere.

• baaad

# 88. 11. okt 2018 19:43
    tuborg havn skrev 11.10.18 kl. 19:38
    Hva er det egentlig dere legger i begrepet maskulin da?

Mulig jeg tenker på helt andre ting enn dere.

du tenker "big boys don`t cry... or show emotions" bl.a??
  • tuborg havn

# 89. 11. okt 2018 19:51
    baaad skrev 11.10.18 kl. 19:43
    du tenker "big boys don`t cry... or show emotions" bl.a??

Ja, gjerne sånne ting. Jeg ser feks noen nevnte skrålete heteromenn på byn. Det er ikke noe jeg tenker på som maskulint, feks. Så det er litt derfor jeg spør.

Det, samt den følelsen jeg fikk av at maskuline menn gikk og breiet seg og solet seg i glansen av å være populære. Heller ikke utpreget maskulint, slik jeg ser det.

Så da lurte jeg egentlig på hva folk legger i begrepet.

• baaad

# 90. 11. okt 2018 19:57
    tuborg havn skrev 11.10.18 kl. 19:51
    Ja, gjerne sånne ting. Jeg ser feks noen nevnte skrålete heteromenn på byn. Det er ikke noe jeg tenker på som maskulint, feks. Så det er litt derfor jeg spør.

Det, samt den følelsen jeg fikk av at maskuline menn gikk og breiet seg og solet seg i glansen av å være populære. Heller ikke utpreget maskulint, slik jeg ser det.

Så da lurte jeg egentlig på hva folk legger i begrepet.

vær forberdet på mange forskjellige svar nå
    hehe

men for å gå tilbake til et av dine tidligere innlegg
    (jeg tenkte på det på hele kveldsturen med hunden)
    maskuliniteter også litt truet av oppveksten barn får nå for tiden
    en overvekt av kvinner innen skole, sfo o.l. gjør at gutter blir påtvunget å takle situasjoner på en ikke maskulin måte, og om gutter oppfører seg som gutter, så er stempelet "ad-hd" ikke langt unna
    det er ikke rett det heller.

personlig tror jeg de aller fleste menn faller fint ned på en skala mellom maskulin og feminin, og kun de færreste tilhører ytterpunktene