Forum

645

innlogget

41299

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • !!!brandy

LLH/Fri

2. apr 2018 14:44 | Vist 6632 ganger. Er du medlem? Hvorfor/hvorfor ikke?
  • godisen

# 61. 16. apr 2018 15:29 Yep, too real :)
  • aleks8888no

# 62. 16. apr 2018 16:13
    godisen skrev 16.04.18 kl. 15:29
    Yep, too real :)
    Vel når det gjelder deg så kan det diskuteres
  • enebo

# 63. 16. apr 2018 16:56
    aleks8888no skrev 16.04.18 kl. 16:13

Og konklusjonen på den diskusjonen er positiv for personen godisen, som har ryggrad god nok til å bære belastningen av at ikke alle er enige i alt han taster.
  • Mirromurr

# 64. 16. apr 2018 17:15 Selvfølgelig er jeg medlem. Alt annet er meningsløst for meg. Det er de vi kan takke for at det i dag i Norge er så lett og være LHBTIQ osv. Dessverre er det alt for mange som ikke forstår det og tror at verden er en endeløs joyride.
  • Mirromurr

# 65. 16. apr 2018 17:17
    73WR skrev 02.04.18 kl. 20:21
    Nei, fordi navnet Fri ; Foreningen for kjønns - og seksualitetsmangfold,
    ikke spesifiserer gruppen LHBT - personer,
    og vil derfor heller ikke kunne assosieres
    med denne minoritetsgruppen av
    ressurssterke mennesker.

Kjønns - og seksualitetsmangfold kan være hva som helst,
    det kan være nekrofili for alt jeg vet.

Oj, her var det ørepropper og vaselinbriller.

• Mirromurr

# 66. 16. apr 2018 17:21
    Luneva skrev 08.04.18 kl. 16:49
    Har noenganger vurdert å være medlem. Men så ser eg det skjer stort sett nesten ingenting i sørlandet, og eg er altid i utlandet når det har pride her XD.

Og føler og siden eg er ikke ungdom så er det sikkert ikke noe tilbud for min alder.

Så hvis ikke andre legger alt sammen ferdig opp i hendene dine og tilpasser det til din Filofax så gidder du ikke være medlem. Kan det ligne på egoisme eller???

• FrankiHelleland

# 67. 16. apr 2018 17:22
    73WR skrev 02.04.18 kl. 20:21
    Nei, fordi navnet Fri ; Foreningen for kjønns - og seksualitetsmangfold,
    ikke spesifiserer gruppen LHBT - personer,
    og vil derfor heller ikke kunne assosieres
    med denne minoritetsgruppen av
    ressurssterke mennesker.

Kjønns - og seksualitetsmangfold kan være hva som helst,
    det kan være nekrofili for alt jeg vet.

Samme, som meg. FRI gir meg ingen assosiasjoner til LHBT i det hele tatt.
  • Mirromurr

# 68. 16. apr 2018 17:22
    SplashBoy skrev 15.04.18 kl. 00:06
    jeg vet mye... Skal ikke fortelle hvorfor, da blir det bråk

Store ord og fleskefett sitter ikke fast i halsen.

• godisen

# 69. 16. apr 2018 17:24
    aleks8888no skrev 16.04.18 kl. 16:13

• Lillehammer49

# 70. 16. apr 2018 20:35 Etter å ha lest alle innleggene av de som er imot FRI blir jeg faktisk enda mer overbevist at det trengs. Motstandere er stort sett ganske god etablerte folk som ikke bryr seg om folk som bare littegranne avviker fra dette A4 homoliv. Eller så er de rett og slett kverulanter om hva denne definisjonen inneholder.

Litt mer frihet for andre er også din frihet.

Og et vild og eksotisk tankekors for noen av motstandere: Det går an til å gjøre noe for andre også. For eksempel gjennom noe så enkelt og lettvint som et medlemskap. Jeg er ganske så takknemlig for at noen gidder den jobben til tross for alle sure og smålige oppgulp av de trangsynte.

• godisen

# 71. 16. apr 2018 20:42
    Lillehammer49 skrev 16.04.18 kl. 20:35
    Etter å ha lest alle innleggene av de som er imot FRI blir jeg faktisk enda mer overbevist at det trengs. Motstandere er stort sett ganske god etablerte folk som ikke bryr seg om folk som bare littegranne avviker fra dette A4 homoliv. Eller så er de rett og slett kverulanter om hva denne definisjonen inneholder.

Litt mer frihet for andre er også din frihet.

Og et vild og eksotisk tankekors for noen av motstandere: Det går an til å gjøre noe for andre også. For eksempel gjennom noe så enkelt og lettvint som et medlemskap. Jeg er ganske så takknemlig for at noen gidder den jobben til tross for alle sure og smålige oppgulp av de trangsynte.

Jeg mener å ha lov, og aksept for å leve et "a4 homoliv" er alt av rettigheter vi trenger. Mye av det andre som FRI pusher er ideoligiske ideer som blir pushet på oss. De er for marginale. Som jeg sier, jeg vil at disse organisasjonene skal være ærlig om de reelle farene LHBT folk står ovenfor i Norge.

• Toffin

# 72. 16. apr 2018 20:46 (red. kl. 20:48)
    godisen skrev 16.04.18 kl. 20:42
    Jeg mener å ha lov, og aksept for å leve et "a4 homoliv" er alt av rettigheter vi trenger. Mye av det andre som FRI pusher er ideoligiske ideer som blir pushet på oss. De er for marginale. Som jeg sier, jeg vil at disse organisasjonene skal være ærlig om de reelle farene LHBT folk står ovenfor i Norge.

Du er fri til å leve et A4-homoliv.
    Det er påfallende at du høres ut som Nina Karin Monsen i din omtale av de som ikke er A4-homser, -som om du får færre, eller dårligere rettigheter av å anerkjenne andre seksuelle minoriteters behov og/eller rettigheter.

• Inner10

# 73. 16. apr 2018 20:52 (red. kl. 20:53)
    godisen skrev 16.04.18 kl. 11:48
    trusselen som masseinnvandring fra islamteokratier

Bombe at du synes FRI skal fokusere på det. Alle organisasjoner burde ha det som hovedfokus. Øverst på agendaet til Blindeforbundet burde det stå: "hva skal vi gjøre med alle disse muslimene som truer med å komme til landet???
  • aleks8888no

# 74. 16. apr 2018 21:06 (red. kl. 21:10)
    Det er ikke sunt liv. Det er et fengsel. Hvem i alle dager vil ved sine fulle fem leve slik.

Man skal tre livet sitt inn i en sekk og leve som alle andre, nei takk som byr.

• Zolex

# 75. 16. apr 2018 21:26 (red. kl. 21:27)
    Organisasjonen utvikler seg etterhvert som samfunnet utvikler seg, og ettersom tidligere kampsaker ikke lenger nødvendigvis er de viktigste kampsakene i dag vil disse over tid byttes ut med aktuelle kampsaker som tar tak i problemstillinger som ikke er løst enda.

Kan du som en homofil mann leve et A4 liv med jobb, bolig og bil? Ja. Kan du gifte deg? Ja. Kan du adoptere? Ja, og det at få land har åpnet for homofil adopsjon er det lite FRI kan gjøre med, uavhengig om de heter FRI eller LLH.

Kjønns- og seksualitetsmangfold er så mye større enn homofile, bifile og lesbiske. Det inkluderer transpersoner, personer med ulike seksuelle preferanser og fetisjer utover LHB, deriblant personer som kjøper og selger sex. Her har vi fortsatt en lang vei å gå. Det å skifte kjønn er fortsatt ingen enkel prosess, og bare det at spørsmålet vedrørende sterilisering for transpersoner fortsatt er aktuelt viser at FRI fortsatt har en viktig jobb å gjøre foran seg. Prostituerte anerkjennes fortsatt ikke med yrkestittel, og kan ikke betale skatt eller organisere seg for å tilrettelegge trygge former for prostitusjon da klientene deres kan bli arrestert og bøtelagt. Samtidig betyr dette da at prostituerte jobber svart, noe som i seg selv er ulovlig.

Så for all del, sett deg på ræva og lev et helt vanlig A4 liv som homofil, kampen er jo i stor grad ferdig for din del, men ikke kom her å si at FRI ikke gjør en viktig jobb og at de kun pusher på oss ideologiske ideer som er for marginale, for jeg kan banne faen på at kirkegjengerne på sørlandet i 1976 sa det samme om de som kjempet for rettighetene til homofile og lesbiske personer, og se bare på oss i dag.