Forum

301

innlogget

41199

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Toffin

KrF: Krever "kristen-garanti" for å gå i regjering.

1. okt 2018 09:00 (red. kl. 09:01) | Vist 5414 ganger. KrF. "Vi vil styre på kristen grunn."

Det betyr bl.a.:

*Kristen formålsparagraf i barnehage og skole fastholdes.

*Julegudstjenester blir en del av alle skolenes opplegg, og ikke opp til den enkelte rektor å avgjøre.

*Nei til eggdonasjon, nei til surrogati, nei til assistert befruktning for enslige.

I tillegg er det flere punkter på kravlisten som ingen, med sans for god fordelingspolitikk bør ha store problemer med å støtte.

Jeg mener at KrF som sentrumsparti bør kunne samarbeide med både venstre- og høyresiden, og at de som hevder at KrF er et borgerlig parti, primært selv er borgerlig anlagt og sekundært synes KrFs verdigrunnlag er noe for dem.

Den reelle problemstillingen er etter min mening om det er særlig klokt å innlemme KrF i en venstre-sentrum-regjering på bekostning av SV. Jeg mener det ikke er det. Pekefingermoralistene i KrF gir meg "the creeps", og AP/SP/SV bør ikke gjøre som Høyre, -selge verdigrunnlaget sitt for å samarbeide med dem.

Men hva mener du? Høres en regjering av AP/SP/KrF med støtte og/eller deltakelse fra SV ok ut for deg?

vedlegg

Ønsker du deg en regjering av AP-SP-KrF?

1. Ja
    16,5%
    2. Nei
    78,0%
    3. Vet ikke
    5,6%
    Totalt 431 avgitte stemmer.

• Bbolsen

# 466. 8. okt 2018 21:07
    baaad skrev 08.10.18 kl. 21:05
    "da blir fira
    du skylde skatt te Jesus

crap - jeg som trodde bare var tull at han der jesusen så alt ...
  • Toffin

# 467. 8. okt 2018 21:08
    aleks8888no skrev 08.10.18 kl. 21:06
    Game over fordi ingen vil klare å gjøre det som må til.

Det må et bredere politisk forlik til for å fikse dette, og det hjelper ikke med et norsk klimaforlik. Her må det gis makt til overnasjonale organisasjoner og steinharde nasjonale prioriteringer for å få utslippene ned.
    Alle må med, bokstavelig talt. Og så må verdens Trumper gis reisepass.

• aleks8888no

# 468. 8. okt 2018 21:13
    idefix skrev 08.10.18 kl. 21:02
    du har vært der ja
    vedlegg
  • aleks8888no

# 469. 8. okt 2018 22:29
    aleks8888no skrev 08.10.18 kl. 20:42
    Hva sier Siv Jensen hvis du kysser henne på magen?

Lavere, Skatt!

Der er det nok en bomavgift.

• Toffin

# 470. 10. okt 2018 10:52 Abid Raja advarer KrF mot å skape kaos ved å velge rød-grønn side.

For en tosk du er Abid Raja, og snakk om å være desperat. Regjeringsskifter i Norge skaper ikke kaos noen steder. De skjer i sann demokratisk ånd og etter parlamentarisk skikk og bruk.
    En regjering som ikke lenger får flertall i Stortinget, går av og erstattes av en regjering som har en politikk som får flertall. Det er ikke verre enn det.
    Norge er tross alt ikke en bananrepublikk.

• Oslo gutt

# 471. 10. okt 2018 11:21
    Toffin skrev 10.10.18 kl. 10:52
    Abid Raja advarer KrF mot å skape kaos ved å velge rød-grønn side.

For en tosk du er Abid Raja, og snakk om å være desperat. Regjeringsskifter i Norge skaper ikke kaos noen steder. De skjer i sann demokratisk ånd og etter parlamentarisk skikk og bruk.
    En regjering som ikke lenger får flertall i Stortinget, går av og erstattes av en regjering som har en politikk som får flertall. Det er ikke verre enn det.
    Norge er tross alt ikke en bananrepublikk.

Det er på tide at Venstre byttes ut! Og Frp. Jeg er faktisk mer skeptisk til Venstre enn Høyre. Men Frp er dog verst. Jeg ser utfordringen med at Ap/Sp/KrF ikke får flertall, men jeg føler meg trygg på at SV/Rødt/MDG gir støtte til mange av sakene de ønsker gjennomslag for. SV er kloke nok til å vite at alternativet er så mye verre, men de kommer nok til å kreve en liten seier eller to for å være med på laget. Aner man en ennå steilere ulvefront?
  • Toffin

• Alr8ty

• Toffin

# 474. 10. okt 2018 20:15
    Alr8ty skrev 10.10.18 kl. 19:57
    https://m.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/krf-kan-ikke-felle-regjeringen-pa-budsjettet/3423545479.html

Jeg tviler på at Hareide bryr seg veldig mye om hva Gunnar Stavrum måtte mene, og selvsagt kan en regjering felles på budsjettet.

• Alr8ty

# 475. 10. okt 2018 22:11
    Toffin skrev 10.10.18 kl. 20:15
    Jeg tviler på at Hareide bryr seg veldig mye om hva Gunnar Stavrum måtte mene, og selvsagt kan en regjering felles på budsjettet.

Jeg er helt sikker på at han ikke bryr seg i det hele tatt. Men dette budsjettet var ikke ideelt for Hareide...
  • Alr8ty

# 476. 11. okt 2018 18:01 Og her noen tall om alle som liker å skrive om bompenger.
    https://www.tv2.no/nyheter/10132004/
    Alt er ikke sort/hvitt. Politikken er mer nyansert enn som så.
  • aleks8888no

# 477. 12. okt 2018 11:47 Hareides nødvendige veivalg

Mange trodde det bare var et spørsmål om tid før KrF var på plass i den borgerlige folden. De ­glemte å ta høyde for at mennesket er skapt med egen samvittighet og fri vilje.

• Bbolsen

# 478. 12. okt 2018 13:23
    aleks8888no skrev 12.10.18 kl. 11:47
    Hareides nødvendige veivalg

Mange trodde det bare var et spørsmål om tid før KrF var på plass i den borgerlige folden. De ­glemte å ta høyde for at mennesket er skapt med egen samvittighet og fri vilje.

Veien til venstre handler bare om "feel good" skriver en i kommentar feltet under artikkelen. Både ett tanke kors til om kanskje men så absolutt ikke hva angår hvem som kjerne problematikken i KrF. For feel good, det holder de ikke på med .. det får de høyre makter stå for .. eller
    Huff altså dette kan bli spennende og eller (etter å ha lest denne artikkelen) ser jeg også for meg ett kaos som kan komme til ramme din og min og andres hverdag .. det hadde vært for ille det!
  • Alr8ty

• Toffin

# 480. 14. okt 2018 09:39
    Alr8ty skrev 14.10.18 kl. 09:37
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLMqgd/willoch-med-knallhardt-oppgjoer-med-hareide-han-svikter-velgernes-forventninger?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Ja er det ikke morosamt som disse VG-oppslagene bare blir mer og mer hysterisk desperate?
    Dette har for lengst krysset grensen til det parodiske og patetiske.