Forum

1631

innlogget

41193

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Skolegutten

First date no-no's

9. aug 2018 20:35 | Vist 3857 ganger. Enten det er en blind date, med en bekjent eller med en du har truffet på nettet – den første daten kan være en nervepirrende affære.

Hva er det verste noen kan gjøre på første date?

• flaneur

# 46. 10. aug 2018 16:09
    -Aladdin- skrev 10.08.18 kl. 15:56
    Jeg mener at det er normal folkeskikk. Alle andre anser det nødvendigvis ikke slik.

Når alle andre er uenige med deg kan du ikke påberope deg å forsvare normal folkeskikk. "Normal" betyr at noe er vanlig og alminnelig, en norm. Ikke at du synes det burde vært slik.

• -Aladdin-

# 47. 10. aug 2018 16:19 (red. kl. 16:20)
    flaneur skrev 10.08.18 kl. 16:09
    Når alle andre er uenige med deg kan du ikke påberope deg å forsvare normal folkeskikk. "Normal" betyr at noe er vanlig og alminnelig, en norm. Ikke at du synes det burde vært slik.

Hvis jeg er oppdratt slik, og de jeg kjenner og omgås tenker det samme - så er det normalen i mitt liv og i min omkrets.

Og; hvis jeg inviterer en date på en restaurant hvor f.eks maten koster 1500,- per pers inkl. drikke, så går jeg ikke utfra at den andre nødvendigvis har mulighet/lyst/råd til å prioritere de pengene på ett måltid. Derfor velger jeg automatisk å betale, for at jeg har invitert og har valgt sted, og ikke vil at det skal bli pinlig for den andre parten. Jeg starter ikke med å spørre dem om økonomien dems, for så å velge sted. Jeg velger det jeg har lyst til.

Synes det bør gå andre veien også, hvis jeg blir invitert på date.

Ta en kaffe med noen i 10 min, kaller ikke jeg en date.

• Ikiryo

# 48. 10. aug 2018 17:07
    -Aladdin- skrev 10.08.18 kl. 16:19
    Synes det bør gå andre veien også, hvis jeg blir invitert på date.

Er det slik å forstå at hvis noen inviterer deg på date, så skal den som inviterer deg ta utgangspunkt i hvordan du er oppdratt, og hvordan de du kjenner og omgås tenker, og gjøre ting slik som du ville ha gjort det?
  • -Aladdin-

# 49. 10. aug 2018 17:28 (red. kl. 17:29)
    Ikiryo skrev 10.08.18 kl. 17:07
    Er det slik å forstå at hvis noen inviterer deg på date, så skal den som inviterer deg ta utgangspunkt i hvordan du er oppdratt, og hvordan de du kjenner og omgås tenker, og gjøre ting slik som du ville ha gjort det?

Nei, derfor har jeg alltid med penger. Deretter, så er det opp til meg om jeg vil gå på date nummer 2 med en gnien jævel

Og har vi ikke samme oppfatning, så er det vel kanskje ei heller en bra match.

• Skolegutten

# 50. 10. aug 2018 17:57
    Ikiryo skrev 10.08.18 kl. 17:07

Det er ganske vanlig å spandere om en spør noen ut, alle jeg kjenner gjør det også. Kanskje det er en klasse-greie

• Ikiryo

# 51. 10. aug 2018 18:05
    -Aladdin- skrev 10.08.18 kl. 17:28
    Og har vi ikke samme oppfatning, så er det vel kanskje ei heller en bra match.

Ja, det enkleste er kanskje å date folk som er så like seg selv som mulig for da har man størst sjanse for å finne den perfekte, eller hva?
  • Fyrlykten

# 52. 10. aug 2018 18:12
    Skolegutten skrev 10.08.18 kl. 13:16
    Ingen som er god i senga, drikker cafe latte.

Hvilken flaks at jeg kun drikker mocca cappuccino, da... *puh*

• Skolegutten

# 53. 10. aug 2018 18:16
    Fyrlykten skrev 10.08.18 kl. 18:12
    Hvilken flaks at jeg kun drikker mocca cappuccino, da... *puh*

Eller verre! Foreslår Starbucks som møtested

• Søkt

# 54. 10. aug 2018 18:25
    Skolegutten skrev 10.08.18 kl. 18:16
    Eller verre! Foreslår Starbucks som møtested

Hva med de som drikker matcha Te da?

• Ikiryo

# 55. 10. aug 2018 18:36
    Skolegutten skrev 10.08.18 kl. 17:57
    Det er ganske vanlig å spandere om en spør noen ut, alle jeg kjenner gjør det også. Kanskje det er en klasse-greie

Jeg sa ikke at det er galt å betale hvis man inviterer noen ut. Jeg spurte om den som inviterer -Aladdin- på date har ansvar for å kjenne hans oppfattning av "normal folkeskikk" og tilpasse seg denne.

Ja, det er ganske vanlig at den som inviterer betaler, og det er ingenting galt i det, men det er heller ikke uvanlig at man deler. Da det ikke er noe fasitsvar på dette er det ikke urimelig at man snakker sammen for å finne en løsning som man begge to kan være fornøyde med.

• -Aladdin-

# 56. 10. aug 2018 18:37
    Ikiryo skrev 10.08.18 kl. 18:05
    Ja, det enkleste er kanskje å date folk som er så like seg selv som mulig for da har man størst sjanse for å finne den perfekte, eller hva?

Hvorfor må du snu på alt til din egen fordel? Du er slitsom, beviset på hvorfor jeg er singel

• -Aladdin-

# 57. 10. aug 2018 18:38
    Ikiryo skrev 10.08.18 kl. 18:36
    Jeg sa ikke at det er galt å betale hvis man inviterer noen ut. Jeg spurte om den som inviterer -Aladdin- på date har ansvar for å kjenne hans oppfattning av "normal folkeskikk" og tilpasse seg denne.

Ja, det er ganske vanlig at den som inviterer betaler, og det er ingenting galt i det, men det er heller ikke uvanlig at man deler. Da det ikke er noe fasitsvar på dette er det ikke urimelig at man snakker sammen for å finne en løsning som man begge to kan være fornøyde med.

Så det er bedre å spørre vedkommende; "Ja, jeg kan bli med på date - betaler du?".. hahaha! Særlig. Da blir det ingen date!

• Ikiryo

# 58. 10. aug 2018 19:29
    -Aladdin- skrev 10.08.18 kl. 18:38
    Så det er bedre å spørre vedkommende; "Ja, jeg kan bli med på date - betaler du?".. hahaha! Særlig. Da blir det ingen date!

Haha, kanskje ikke helt sånn.

Jeg vet jeg kan være en vriompeis og kverulant, men å ta skylden for at du er singel... nei, tror ikke det.

• -Aladdin-

# 59. 10. aug 2018 19:48 (red. kl. 19:50)
    Ikiryo skrev 10.08.18 kl. 19:29
    Haha, kanskje ikke helt sånn.

Jeg vet jeg kan være en vriompeis og kverulant, men å ta skylden for at du er singel... nei, tror ikke det.

Du trenger ikke å ta den. Jeg ga deg den frivillig.

• Doom

# 60. 10. aug 2018 19:51
    Skolegutten skrev 09.08.18 kl. 23:08
    Jeg synes det er fint jeg, tar gjerne litt ekstra parfyme, hårvoks og stivt antrekk. Viser at man prøver å gjøre en anstrengelse.

Ev. er anstrengt.