Forum

467

innlogget

41412

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • FitTopOslo20

Har noen her inne følt seg Diskriminert eller krenket av bartender?dørvakt?Ledel

11. jul 2018 12:56 | Vist 1293 ganger. i helg ble min kompis kastet ut av Elsker av en vakt som er av utenladsk bakgrunn og tydeligvis veldig lite forståelsesfull for tilbakemeldinger og klager fra gjestene rettet mot service personalet. Det var slik at bartenderen i baren nede som da er skeiv også overså min venn ( min venn er lav og latino ) og hans venninde ( norsk store silikon pupper og 185 høy veldig vanskelig å overse ) da dem skulle bestille i baren var det kun 2 andre og når han ble ferdig latet som han ikke hørte eller så dem selv om han hadde fått øyekontakt minst 3 ganger. frekk nok da venninda hans skulle gi tilbakemelding på hans oppførsel ropte han på vakten som tok med jenta ut og holdt på å kaste henne ut av lokalet men spurte hva som var problemet ,da forklarte begge i normal og edru tilstand at bartenderen overså dem, så sa han at han ikke kunne gjøre noe annet enn å be dem bestille i andre etasje, ikke fordi det skulle stenge klokken var jo 2.30 men tydeligvis fordi dette har skjedd før. da spurte kompisen min etter daglig elder eller noen dem kunne snakke med fordi slik oppførsel skal ikke en bartender ha mot gjester, så svaret vakten at han var sjefen og han ikke kunne gjøre noe? så sa kompisen min du er ikke sjefen, så tok han å dytet kompisen min ut av lokalet!? hva faen? skulle tro vi gjester må finne oss i diktatur på disse liksom åpensinet utestedene men neida... dem har klaget og sendt melding til elsker uten å ha fått svar!
    Lurer på hva hadde skjedd om politiet hadde kommet? hadde politiet vært like agressiv og trodd på pesonalet og gjestene kastet på glatcella? Har selv opplevd politi og toll kontroll på gardermoen og dem er stort sett veldig lite hyggelige og provoserer deg slik at du blir fra deg for å så kaste deg i cella? jeg pleier å vare rolig men det er ikke slik disse menneskene med for mye makt må oppføre seg, hvem og hvor skal vi vanlige borgere klage? og hva blir gjort? null tror jeg =(
  • Lillehammer 50

# 46. 11. jul 2018 20:12 Tråden er jo litt feilplassert, den bør jo ligge under klagemuren eller tull og tøys.
    Men, anyway...

Her ble det presentert bare en side av saken, men den slår seg på sin egen urimelighet. Hvorfor skulle de nekte servering hvis dem ikke må? Det er slik utesteder tjener penger.

Det kan også godt hende at personalet på utesteder liker hyggelige folk på sine steder og det er opp til dem hvem de vil la være der sålenge de ikke diskriminer på hudfarge, kjønn, og så videre. Og også her viser det seg at utestedet verken gjorde det ene eller andre siden begge de to av ulik kjønn og hudfarge ble nektet.

Vær hyggelig mot folk i baren og døra, og så er de hyggelig mot deg. Det er så enkelt.

• Gard Viljar

# 47. 11. jul 2018 20:13 Følte meg veldig ubekvem første gangen eg var innom London Pub, da ein tidligare bartender der, seksuelt trakkaserte meg og prøvde å få meg med heim til han.
    Eg var der å hadde ein god stund med ei veninne da han fyren konstant braut inn i samtalar eg hadde med ho og andre personer der inne.

Etter eg konstant bedde han la meg være i fred og eg konsekvent avslo tilbud av han så reiste han "heim".
    Etter 30-40 min kom han tebake, å braut seg inn i ein samtale mellom meg og to andre-der han tok tak i skrittet mitt å prøvde å presse meg med heim til han å ha sex.
    Utruleg ubehagleg opplevelse.

• SplashBoy

# 48. 11. jul 2018 20:47
    Kjetil64 skrev 11.07.18 kl. 19:28
    Jeg blir ofte stanset fordi dørvaktene tror jeg er full. Saken er at jeg har et minimalt fysisk handicap.

Særlig ille har dette vært på London Pub. Dørvaktene der er håpløse.
    Hvorfor skal vi som har en funksjonhemming bli behandlet på denne måten.

det er feil at man skal bli diskriminert. Men det er vel ikke så vanskelig å få en legeerklæring på det som du kan vise dørvaktene?
  • King_Nothing

# 49. 11. jul 2018 20:56
    Gard Viljar skrev 11.07.18 kl. 20:13
    Følte meg veldig ubekvem første gangen eg var innom London Pub, da ein tidligare bartender der, seksuelt trakkaserte meg og prøvde å få meg med heim til han.
    Eg var der å hadde ein god stund med ei veninne da han fyren konstant braut inn i samtalar eg hadde med ho og andre personer der inne.

Etter eg konstant bedde han la meg være i fred og eg konsekvent avslo tilbud av han så reiste han "heim".
    Etter 30-40 min kom han tebake, å braut seg inn i ein samtale mellom meg og to andre-der han tok tak i skrittet mitt å prøvde å presse meg med heim til han å ha sex.
    Utruleg ubehagleg opplevelse.

Du skulle vel strengt talt ikke vært der i utgangspunktet.

• Gard Viljar

# 50. 11. jul 2018 20:58
    King_Nothing skrev 11.07.18 kl. 20:56
    Du skulle vel strengt talt ikke vært der i utgangspunktet.

Ka du snakka om?
  • Doom

# 51. 11. jul 2018 21:05
    Gard Viljar skrev 11.07.18 kl. 20:58
    Ka du snakka om?

De har 20 års grense.
    Uten at det har noe å si for det du opplevde eller er et relevant svar på seksuell trakassering.
  • Smilefjes

# 52. 11. jul 2018 21:06 (red. kl. 21:11)
    Gard Viljar skrev 11.07.18 kl. 20:58
    Ka du snakka om?

Serverer de ikke sprit der? Da skal det jo være 20-årsgrense, skal det ikke?

Uansett så var det jo føkka de som skjedde.

• Gard Viljar

# 53. 11. jul 2018 21:14
    Doom skrev 11.07.18 kl. 21:05
    De har 20 års grense.
    Uten at det har noe å si for det du opplevde eller er et relevant svar på seksuell trakassering.

Veit det.
    Vakten som passet på dei dagane me var der slapp oss med glede inn (etter å ha sett på leg), uten å nøle.
  • Isbjørn

# 54. 11. jul 2018 21:15
    Smilefjes skrev 11.07.18 kl. 19:46
    Det er veldig synd at det er sånn, men skjenkeloven i norge er utrolig streng. Hvis det er skjenkekontrollører i lokalet, og en av de ansatte skjenker noen (som er ganske løst definert - skjenking kan innebære at du serverer noen på samme bord med en person de mener er overstadig beruset) som ser "for fulle" ut (subjektivt tolket av kontrolløren, naturligvis), så kan det godt ende opp i en prikk eller to eller tre for utestedet. De fleste utesteder trår nok i en grå sone når det gjelder hva som er lov i næringsetaten sine øyne.

Ang. utesteder og diskrimering, så skjer det sikkert, og ikke alle dørvakter og bartendere er like flinke/greie, men det er nok heller ikke uvanlig at en person som er for beruset ikke helt klarer å vurdere sin egen tilstand i forhold til skjenkeloven, og som føler seg urettferdig behandla eller diskriminert når de blir nekta servering eller kasta ut

Det er jo slik norsk "barnehage" system som får folk til å feriere andre steder en Norge. (Ikke utestedene med norsk politikk og regler)

Selv oppdaget jeg dette når jeg skulle kjøpe en 6 pakk til kveldens grilling. Og klokka var 4 sekunder over 20:00. Jeg tenkte jo ikke på att jeg var tilbake i barnehage landet. Men vet jo att kassadama ikke kan gjøre noe med det, så jeg lot ikke dette gå utover henne.

Men syntes reglene har blitt litt vel for tullete, er snakk om voksne folk. Det er ikke leggetid kl 20:00...
    Andre steder i verden fungerer det fint med mindre barnehage type regler en Norge...

• idefix

# 55. 11. jul 2018 21:16
    Isbjørn skrev 11.07.18 kl. 21:15
    Det er jo slik norsk "barnehage" system som får folk til å feriere andre steder en Norge. (Ikke utestedene med norsk politikk og regler)

Selv oppdaget jeg dette når jeg skulle kjøpe en 6 pakk til kveldens grilling. Og klokka var 4 sekunder over 20:00. Jeg tenkte jo ikke på att jeg var tilbake i barnehage landet. Men vet jo att kassadama ikke kan gjøre noe med det, så jeg lot ikke dette gå utover henne.

Men syntes reglene har blitt litt vel for tullete, er snakk om voksne folk. Det er ikke leggetid kl 20:00...
    Andre steder i verden fungerer det fint med mindre barnehage type regler en Norge...

som i Sverige hvor øl kjøpes på Systembolaget og dagligvaresjappa kan selge opptil 3,5% utvannet kattepiss
  • SplashBoy

# 56. 11. jul 2018 21:59
    idefix skrev 11.07.18 kl. 21:16
    som i Sverige hvor øl kjøpes på Systembolaget og dagligvaresjappa kan selge opptil 3,5% utvannet kattepiss

har du drukket mye av det eller?
  • idefix

# 57. 11. jul 2018 22:01
    SplashBoy skrev 11.07.18 kl. 21:59
    har du drukket mye av det eller?

slipper inn på Systemet, så jeg får skikkelig vare
  • 73WR

# 58. 11. jul 2018 22:50 Gardermoen?
  • Kranse

# 59. 11. jul 2018 22:56 Syns dette hørtes ut som det skulle vært under tulle kategorien jeg.
  • Isbjørn

# 60. 11. jul 2018 23:59
    idefix skrev 11.07.18 kl. 21:16

Norge er ikke alene nei, er vel og par stater i USA som også har veldig barnehage holdning (Eller er det endret på?)

Men etter en lengre ferie i Asia, og en kommer hjem hit. Så er det fort å glemme seg litt..