Forum

2009

innlogget

41076

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • 0rest_

Løpegruppe for veganere

15. mai 2018 13:28 | Vist 1321 ganger. Nylig ble jeg informert om at det finnes en egen løpegruppe for veganere her i Oslo. Hva tenker folket om en slik gruppe? selv er jeg ganske så nøytral til en slik gruppe-kanskje mest fordi jeg ikke er veggis (på heltid) selv. Tenker også at det er greit at likesinnede finner hverandre. Men; hvordan vet man at alle som møter opp faktisk ER veganere? hvor lenge må man ha vært kjøttfri før man evt får lov til å delta? hva med ovo-lakto veggiser, blir disse utestengt?
    Har selv tidligere vært med en løpegruppe for homofile,enkelte vil jo hevde at det ikke er nødvendig i dag, siden man kan finne hverandre på mange andre arenaer. Jeg tenker at "hvorfor ikke"? Men der var man i det minste positivt innstilt til at heterofile venner, som var "gay vennlig" kunne få lov til å bli med på trening. Hvordan er det med veganerne i.f.t ikke-veganere som er vegan-vennlig?
  • Lego

# 46. 16. mai 2018 10:21
    _juliana_ skrev 16.05.18 kl. 09:15
    Jeg snakket om morsmelk fra kyr. Morsmelk fra vår egen art er ikke så populært å drikke i voksen alder, nei.

I og med at alle kvinnelige pattedyr må gjennom et svangerskap for å produsere melk er de jo alle mødre, men dette var en omdefinering av den alminnelige forståelsen av ordet "morsmelk". Og hva dette har med hormoner å gjøre skulle jeg gjerne vite.
  • SplashBoy

# 47. 16. mai 2018 10:24
    _juliana_ skrev 16.05.18 kl. 09:30
    Kilder på at soya kan ha en negativ effekt på muskelbygging, takk!

Man kan være en kjernesunn og slank utholdenhetsutøver på både animalsk og vegetarisk kost. Og man kan være kjernesunn og muskuløs på begge. Det kommer an på hvordan man trener og hvilke matvarer man velger å spise, uavhengig av proteinet stammer fra dyr eller ikke. Det ene er ikke nødvendigvis sunnere eller bedre enn det andre, men man har valget. Så da koker det ned til moralsk overbevisning og personlige preferanser. En løgn blir ikke til sannhet om den blir gjentatt ofte nok.

mulig jeg har formulert meg feil, men er det jeg mener; at det er forskjellig fra menneske til menneske
  • Quidditch

# 48. 16. mai 2018 16:44
    Sacha_ skrev 15.05.18 kl. 22:08
    Ja. Lager Tine veganoster uten dyremelk?

Nei.
  • Quidditch

# 49. 16. mai 2018 16:45
    godisen skrev 16.05.18 kl. 00:14
    Også vegansk mat er ofte tungt krydret og har mye smakstilsetninger og for å gjøre opp for mye av den tapte smaken som animalske produkter har.

Tøys.