Forum

614

innlogget

41996

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • kjeksboks

#Krenket når nye høyder: "Politisk ukorrekt" blir trukket fra hyllene til to bok

23. des 2017 02:12 | Vist 956 ganger. https://www.tv2.no/nyheter/9566237/
    Fordi en mor fant ut at det ikke var noe familiespill så fikk hun hetta og postet på Facebook. Det resulterte i at to bokhandlere trakk spillet fra hyllene.
    Hva med å først sjekke hva spillet går ut på før du drar det opp i løpet av en familiemiddag? Alle spill er ikke for alle. Spillet er også merket med 18års aldersgrense, men kanskje ikke godt nok merket siden denne moren gikk glipp av det.
    Hva synes du? Er det greit at det bare skal et Facebook innlegg til for at noen butikker fjerner dette produktet fra hylla?
    Jeg synes at moren burde sjekket ut hva spillet går ut på før hun drar det opp i en familiemiddag. Det er klart humoren ikke er for alle, og kan anses som "barnslig humor", men det er jo noe av meningen med spillet; det er ikke politisk korrekt og ikke et spill for sarte sjeler.
  • Felix The Cat

# 46. 23. des 2017 19:20
    Mirromurr skrev 23.12.17 kl. 18:49
    Ja, drama vet du nok alt om. God Jul da klumpen.

Men kjære vene, mann. Du sier rett ut at du ikke liker dette spillet, så da vil du forby det for alle andre også. Det er en ekkel tankegang.

Uten sammenlikning forøvrig - det finnes de som ikke liker homofili og som derfor vil forby det. De samme mekanismene og den psykologiske refleksen ligger bak hos de som vil diktere humor og bestemme hva man skal få le av eller ikke.

• Mirromurr

# 47. 23. des 2017 19:28
    Felix The Cat skrev 23.12.17 kl. 19:20
    Men kjære vene, mann. Du sier rett ut at du ikke liker dette spillet, så da vil du forby det for alle andre også. Det er en ekkel tankegang.

Uten sammenlikning forøvrig - det finnes de som ikke liker homofili og som derfor vil forby det. De samme mekanismene og den psykologiske refleksen ligger bak hos de som vil diktere humor og bestemme hva man skal få le av eller ikke.

Hvor har jeg skrevet at jeg vil forby det. Jeg har sagt at jeg er glad for at det er tatt vekk med nåværende uttalelser og setninger i. I tillegg har jeg skrevet at veldig mye i dette spillet er politisk ukorrekt og på kanten, men det må vi tåle. Så må jeg spørre: Synes du barnesikkel som glidemiddel er humor? Hvis du gjør det så har jeg ikke helt ord for det jeg tenker.

Så jeg har ikke sagt at jeg vil forby det for alle andre. Men jeg skreiv at jeg synes det ville vært deilig og slippe enkelte ting som jeg synes blir ekkelt. Dette blei jo kalt drama da, så ikke vet jeg.

• Malefun4U

# 48. 23. des 2017 19:39 Nok en gang skal andre fortelle meg hva som er bra for meg og ikke. Slitsomt.
  • Mirromurr

# 49. 23. des 2017 19:40 Nei, da tror jeg at jeg går og drukner mine enorme sorger, fordi alle misforstår og er slemme mot meg her inne, i alkohol og fetende mat jeg.

Så skal jeg ta med meg alle godorda som har blitt meg til dels.

Kos dere med fikner og Filipine, Stormkyss og sprø svor. Elvis left the building.

• Mirromurr

# 50. 23. des 2017 19:43
    Malefun4U skrev 23.12.17 kl. 19:39
    Nok en gang skal andre fortelle meg hva som er bra for meg og ikke. Slitsomt.

Men har du noen gang lytta. :)

• Sacha_

# 51. 23. des 2017 21:33 (red. kl. 21:37)
    heio skrev 23.12.17 kl. 12:17
    Flere krenkes og blir "triggered" av at det settes en stopper for å selge spill som blant annet spøker med seksuelle overgrep mot barn. Tankekors.

Både selve spillet og at det i første omgang ble godtatt salg av det, er alarmerende, og en viktig debatt!

Ja, debatten er altså hvor går grensen for ytringsfrihet mot krenkelser. Jeg synes godt de kunne solgt de spillene til kunder, selv om jeg aldri selv ville ha kjøpt spillet. Jeg skjønner ikke hvorfor spillet er verre enn masse annet som er til salgs.