Forum

2101

innlogget

41974

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Inhotelmeeting

Bitcoin/ litecoin eller noen anent?

14. des 2017 00:43 | Vist 1511 ganger. Hvor man kan kjøpe? Hvilkan er best i fremtid etter 5 år?
  • Octavarium

# 46. 22. des 2017 04:51 Bitcoin er på vei ned. Er det korreksjonen vi har ventet på?
    vedlegg
  • 0123456789ABCDE

# 47. 22. des 2017 07:59 (red. kl. 08:00) Denne om tulipan-manien i Holland i 1637 er morsom :)

"...Many individuals grew suddenly rich. A golden bait hung temptingly out before the people, and, one after the other, they rushed to the tulip marts, like flies around a honey-pot. Every one imagined that the passion for tulips would last for ever, and that the wealthy from every part of the world would send to Holland, and pay whatever prices were asked for them. The riches of Europe would be concentrated on the shores of the Zuyder Zee, and poverty banished from the favoured clime of Holland. Nobles, citizens, farmers, mechanics, seamen, footmen, maidservants, even chimney sweeps and old clotheswomen, dabbled in tulips..."

Tulipaner selges den dag i dag.. men ikke til de prisene :)

vedlegg
  • Zolex

# 48. 22. des 2017 11:50 (red. kl. 11:51)
    Octavarium skrev 16.12.17 kl. 01:20
    Huh?

Hvorfor har mengen du kan kjøpe noe å si? Over de siste månedene har BTC kunst ca alle andre store kryptovalutaer i prosentvis økning (noen unntak er nye ICOs som har blitt store) BTC har nå 55% av all markedverdi innenfor krypto. Når den går ned, drar den med seg ca alle andre.

Det er også greit å nevne at 90-95% av kryptoprosjekter kommer til å gå i dass. For en som skal satse over lang tid, er det mye sikrere å satse på de store og mest kjente.

Men bra du sier at folk må lese seg opp før de kjøper noe.

Fordi BTC har nådd en så høy pris at det er mer eller mindre umulig å tjene store summer uten å ha tilstrekkelig mengde BTC. Jeg gikk inn med en liten sum på BTC, og ved toppnoteringen for to uker siden trakk jeg meg ut med 50,- i profitt. Skulle prisen ha doblet seg ville jeg trukket meg ut med 100,- i profitt. Med andre ord var prisen så høy at det var urealistisk for meg å få noe igjen for investeringen. Ved toppnoteringene til ETH og LTC sto jeg med en profitt på ca 1500,- med samme inngangsbeløp som på BTC.

Bitcoin styrer markedet, men nå som flere og flere blir med, hovedsakelig på Coinbase og GDAX som er blant de enkleste og tryggeste tjeneste for nybegynnere, vil LTC og ETH etter hvert kunne styre seg selv. De henger med på de store svingningene til BTC, men flere ganger de siste ukene har ETH og LTC hatt svingninger som ikke kan knyttes til BTC. For de av oss som ikke har så mye å spille med vil det være ETH, LTC og mindre alt.coins (Ripple, Iota, etc.) som vil være aktuelt å gå inn i, og dermed vil nok disse kunne oppleve langt større vekst enn BTC fremover. LTC er jo også raskere og billigere i drift enn BTC, så bare det utgjør en stor forskjell for de som forstår seg på krypto.

For 5000,- får du 0,0369 BTC, og dersom prisen øker med 20% er dette verdt 5385,-
    For 5000,- får du 1,9724 LTC, og dersom prisen øker med 20% er dette verdt 5465,-

Det er derimot mye større sannsynlighet for at LTC vil kunne ta seg opp mot toppnoteringen på 3079,- (opp ~800,-) enn at BTC vil seg seg opp mot toppnoteringen på 165,829,- (opp ~45,000,-).

*Basert på prisene på Coinbase 22.12.17, 11:45, dette er mest sannsynlig noe annerledes når du leser dette innlegget.

• Octavarium

# 49. 22. des 2017 13:05
    Zolex skrev 22.12.17 kl. 11:50
    Fordi BTC har nådd en så høy pris at det er mer eller mindre umulig å tjene store summer uten å ha tilstrekkelig mengde BTC. Jeg gikk inn med en liten sum på BTC, og ved toppnoteringen for to uker siden trakk jeg meg ut med 50,- i profitt. Skulle prisen ha doblet seg ville jeg trukket meg ut med 100,- i profitt. Med andre ord var prisen så høy at det var urealistisk for meg å få noe igjen for investeringen. Ved toppnoteringene til ETH og LTC sto jeg med en profitt på ca 1500,- med samme inngangsbeløp som på BTC.

Bitcoin styrer markedet, men nå som flere og flere blir med, hovedsakelig på Coinbase og GDAX som er blant de enkleste og tryggeste tjeneste for nybegynnere, vil LTC og ETH etter hvert kunne styre seg selv. De henger med på de store svingningene til BTC, men flere ganger de siste ukene har ETH og LTC hatt svingninger som ikke kan knyttes til BTC. For de av oss som ikke har så mye å spille med vil det være ETH, LTC og mindre alt.coins (Ripple, Iota, etc.) som vil være aktuelt å gå inn i, og dermed vil nok disse kunne oppleve langt større vekst enn BTC fremover. LTC er jo også raskere og billigere i drift enn BTC, så bare det utgjør en stor forskjell for de som forstår seg på krypto.

For 5000,- får du 0,0369 BTC, og dersom prisen øker med 20% er dette verdt 5385,-
    For 5000,- får du 1,9724 LTC, og dersom prisen øker med 20% er dette verdt 5465,-

Det er derimot mye større sannsynlighet for at LTC vil kunne ta seg opp mot toppnoteringen på 3079,- (opp ~800,-) enn at BTC vil seg seg opp mot toppnoteringen på 165,829,- (opp ~45,000,-).

*Basert på prisene på Coinbase 22.12.17, 11:45, dette er mest sannsynlig noe annerledes når du leser dette innlegget.

Med så lave beløp (under 2-3k) har du helt rett at altcoins er best, bare fordi det er så høy fee på BTC (antar det er det du prøver å vise i regnestykkene?). Men at du skulle måtte trenge 0.5 BTC er overdrevet. Nå som litt flere har blitt med i krypto, vil de billige alternativene på Coinbase få ekstra vekst, så det blir spennende å følge hvilke coins de legger til.

Forholdet mellom BTC og LTC vil endre seg hele tiden, så det beste long-term er nok å holde litt i begge, gjerne flere også. Bitcoin er blitt mer som "digitalt gull", noe som man holder over lang tid. Litecoin kommer til å bli mye mer brukt til å kjøpe ting.

• montival

# 50. 22. des 2017 13:26 (red. kl. 13:29)
    Octavarium skrev 22.12.17 kl. 04:51
    Bitcoin er på vei ned. Er det korreksjonen vi har ventet på?

kjøp bear med gearing da 😛😂😂

• 73WR

# 51. 22. des 2017 14:36 Hva med en Bittelitencoin?

Til kr. 2,50.- pr. stk.

• Proxima