Forum

450

innlogget

42605

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Homo-par

Stolt homo.

13. sep 2017 13:29 | Vist 1050 ganger. Ofte fått høre fra Venner att man skal tenke: jeg er homo og stolt av det.

Engang svarte jeg med samme spørsmål: Hår du runt og tenker: jeg er hetero og er stolt av det.

Da ble vennina mi litt satt ut og sa: nei har ikke tenker på det sånn.

Så er du stolt homo?

• MICHAELofNORWAY

# 46. 14. sep 2017 00:20
    rob1 skrev 14.09.17 kl. 00:04
    Mot tro kan man ikke argumentere. Flott at du er fornøyd da ;)

Det er sunnere å tro på seg selv, enn å tro på at en fantasifigur skal ordne alt.

• EnSak

# 47. 14. sep 2017 10:28 (red. kl. 10:34)
    rob1 skrev 14.09.17 kl. 00:04
    Mot tro kan man ikke argumentere. Flott at du er fornøyd da ;)

Det er ikke noe problem å argumentere mot andre sine meninger. Jeg bare ønsker å presisere at det er en mening og ikke en påstått fakta som er et ultimatum/fakta/sikkert.

Som tidligere sagt, jeg er ingen gud og kan ikke vite alt, så jeg må basere meg på min innputt, tolkning og forståelse. Noe jeg tror de fleste gjør selv.

Rob1, det går ann å være ydmyk og åpen for å ta feil samtidig som du ytrer ditt nåværende standpunkt.

Alt jeg baserer meg på er ting jeg tror. Jeg tror 2+2 = 4 inntil det er motbevist på en måte som overbeviser meg om at det var feil. Håper dette hjelper deg til å forstå hvordan jeg bruker ordet.

• # 48. 14. sep 2017 10:54
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Annet. Gamle personfeider.
  • AktivXl44

# 49. 14. sep 2017 10:57 (red. kl. 11:02) ‘Om jeg er stolt av det ? Nei, hvorfor det ? Det er en del av meg. Vanskelig å være stolt av noe en ikke vet hvordan er å være uten. Dessuten er det ganske mye å ikke være stolt over.

Litt lei denne sutringa om hat og vold, Selvfølgelig skal det ikke skje, men går man igjennom den hatrelatrte volden, havner neppe homovold øverst. Jeg kom ut av skapet da jeg var 16, og har igrunn aldri hatt noe problem med det. En og annen kommentar visst, men det kan jeg by på.

Homsene skal også gå litt i seg selv. Jeg har ikke vært en del av "miljøet" på mange år, fordi jeg var rimelig lei hvordan mange (ikke alle) snakket om andre. Jeg prøvde å ta stakkarne i forsvar, men da kom det kommentarer som " ville du ha knulla den feite grisen?» , etterfulgt av hånlatter fra oss «vellykkede» Mulig det har endret seg, vet ikke, men for 10 år siden gikk du ut på et homsested og var feit eller hadde en eller annen lyte så ble de hakka på. Ikke så mye å være stolt av kanskje ?

Er ikke så sikker på om ikke et realt slag i trynet er bedre enn å bli rakket ned på av sitt eget "miljø"

• # 50. 14. sep 2017 11:43
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Siterer slettet innlegg.
  • Isbjørn

# 51. 14. sep 2017 16:33
    MICHAELofNORWAY skrev 13.09.17 kl. 23:40
    De gangene gjennom hele livet hvor jeg har vært på jobbintervju og spørsmålet har kommet opp om jeg var gift eller hadde en "kone", så har jeg alltid svart at "jeg er homo".

Det har faktisk aldri slått negativt ut. Så lenge man er ærlig og sier ting som de er, så blir det akseptert.

Jeg har faktisk ikke fått det spørsmålet under selve jobb intervjuet.
    Men etter jeg har fått jobb, og kommet i generell snakk i etterkant så har slikt kommet opp.

Men heller aldri opplevd noe negativt på jobb innen for dette emnet

• MICHAELofNORWAY

# 52. 14. sep 2017 16:37 (red. kl. 16:38)
    Isbjørn skrev 14.09.17 kl. 16:33
    Jeg har faktisk ikke fått det spørsmålet under selve jobb intervjuet.
    Men etter jeg har fått jobb, og kommet i generell snakk i etterkant så har slikt kommet opp.

Men heller aldri opplevd noe negativt på jobb innen for dette emnet

Om jeg var gift og hadde familie med egne barn, kom opp mange ganger. Og da sa jeg fra først som sist, for å unngå hvisking og spekulasjoner.

• Sonney

# 53. 14. sep 2017 16:41 (red. kl. 16:42) Jeg er ikke stolt av å være homo, for det er jo ikke noe jeg har valgt eller oppnådd, det er medfødt.
    Men det homofile kan være stolte av er å kunne takle motgangen og hetsingen som mange opplever fordi de ikke er som de fleste andre.
  • Isbjørn

# 54. 14. sep 2017 17:41
    MICHAELofNORWAY skrev 14.09.17 kl. 16:37
    Om jeg var gift og hadde familie med egne barn, kom opp mange ganger. Og da sa jeg fra først som sist, for å unngå hvisking og spekulasjoner.

Jo jeg skjønte det.
    Men jeg har faktisk ikke fått det spørsmålet på de jobb intervjuene jeg har hatt.

Faktisk veldig lite om private ting det har vært snakk om.
    Og jobber jeg har hatt og har, så er privatlivet veldig lite relevant.

Men i samhold med kolleger på jobben kommer selvsagt slikt frem.

• idefix

# 55. 14. sep 2017 20:36
    EnSak skrev 13.09.17 kl. 23:41
    Hvis en kollega slår deg ned så blir vel problemet løst rimelig kjapt?

Den personen har vel ikke en jobb til å trakassere deg i veldig lenge etter det.

Han fikk lov å slutte, var i oppsigelses møtet det kom fram at angrepet skyldes min ,for ham antatte, legning.
    Han ble spurt om han var sikker og om jeg hadde gjort/sagt noe.
    Han hadde visst bare hørt noe løst og antok.
    Men problemene mine sluttet ikek emd den saken, han fikk etter noen mnd jobb i nabo selskapet og jeg møter ham derfor stadig vekk. Trakkasseringen fortsatte i godt over 1,5 år.
    Mine kolleger tok ogå dette opp med hans nye arbeidsgiver uten hell.
    Dette fratar meg endel av friheten i jobben, da jeg ikke vet når neste angrep/trakassering kommer
  • Sacha_

# 56. 14. sep 2017 20:44
    Mirromurr skrev 13.09.17 kl. 23:45
    Jepp, jeg er homo og veldig stolt av det. Og hadde jeg fått muligheten til og velge neste gang, hadde jeg valgt homo en gang til. Ingen tvil.

Jeg og er homo. Og jeg er stolt av meg selv, inklusive alt det medfører. Men jeg vet ikke om jeg ville ha valgt det for det å være homo ble ikke noe lett liv hittil, for meg. Men man velger jo ikke å bli homo heller da. Så jeg er fornøyd med det jeg er og har. Det er fånyttes å være misfornøyd med seg selv, tror jeg.

• Chris1980

# 57. 14. sep 2017 22:52 Jeg er stolt av å like andre pene og kjekke, menn. elsker menn, både på det følelsesmessige, romantiske , seksuelle og erotiske plan. Derfor er jeg en stolt homo
  • EnSak

# 58. 14. sep 2017 22:52 (red. kl. 22:53)
    idefix skrev 14.09.17 kl. 20:36
    Han fikk lov å slutte, var i oppsigelses møtet det kom fram at angrepet skyldes min ,for ham antatte, legning.
    Han ble spurt om han var sikker og om jeg hadde gjort/sagt noe.
    Han hadde visst bare hørt noe løst og antok.
    Men problemene mine sluttet ikek emd den saken, han fikk etter noen mnd jobb i nabo selskapet og jeg møter ham derfor stadig vekk. Trakkasseringen fortsatte i godt over 1,5 år.
    Mine kolleger tok ogå dette opp med hans nye arbeidsgiver uten hell.
    Dette fratar meg endel av friheten i jobben, da jeg ikke vet når neste angrep/trakassering kommer

Høres ut som en veldig kjedelige episode, men du fikk han vært fall litt på avstand i forhold til før slaget.

Og kjipt å høre at det fortsatte i 1 1/2 år til, men fint at det nå er over vært fall.

Håper du kom styrket ut av det.