Forum

549

innlogget

42545

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Golden Sky

Donald Trump: USAs nye president

9. nov 2016 07:41 | Vist 94935 ganger. Donald Trump blir USAs neste president.

TV 2: Donald Trump blir USAs neste president

Hva er din reaksjon? Hvordan blir Donald Trump som president? Hva tror du skjer med USA fremover?

Hva mener du om Donald Trump som USAs nye president?

1. Det er bra
    26,1%
    2. Det er ikke bra
    73,9%
    Denne pollen er avsluttet. Totalt 1305 avgitte stemmer.

• Taakefyrsten

# 4291. 12. okt 2017 10:28
    Lord Lolindir skrev 12.10.17 kl. 10:17That Trump has no plan is unsurprising. He had no plan to replace Obamacare, no infrastructure plan, no tax plan, no foreign policy. But inaction on opioids is particularly ruinous, as the overdoses kill more people than car accidents and more than AIDS killed at its peak. In lieu of a plan, Trump has threatened to arrest more people, suggested kids say no to drugs, and sent the first lady to West Virginia on Tuesday to tour an opioid addiction center for infants.

Ja, man kan raljere med Trump så mye som man vil, men her peker du på den seriøse siden av det som skjer og ikke skjer i amerikansk politikk om dagen. Oppgaver forblir uløste og får lov å vokse seg store og mer kompliserte. Jeg var inne på nulltoleranse for skuddepisoder i en tidligere kommentar, og her kommer det opp andre områder hvor en leder også bør ha intoleranse for at utviklingen går sin skjeve gang. Og det er her han viser sin inkompetanse fordi han ikke evner å skape en politikk, men enda verre, de som sitter i departementene ser ut til å lammes av presidentens inkompetanse. America blir ikke great again på dette viset. Tvert imot!

• Lord Lolindir

# 4292. 12. okt 2017 10:33 (red. kl. 10:39) Religiøse grupper i USA påstår at orkanene, flom, branner, osv skyldes homofile.

Merkelig at det ikke har kommet noen konspirasjonsteorier om at dette skyldes Trump. Siden han kom til makten har amerikanerne opplevd det verste orkanåret på over hundre år, den kraftigst målte orkanen noensinne, og det brenner som aldri før i California. Alt dette etter at Trump kom til makten.

Men det er vel fordi konspirasjonsteoretikerne stemte på Trump...

Red.: Og ikke minst, tidenes største massedrap siden Wounded Knee, NFL-spillere protesterer under nasjonalsangen, og USA klarte ikke å kvalifisere seg til VM i fotball for første gang siden 1986. Trump is making America great again. Or not.

• godisen

# 4293. 12. okt 2017 10:38 Digger Trump!!! På tide vi fikk inn en mann som bare snakker rett fra levra og ikke gjemmer seg bak pene ord. Går rett ut og sier "Grab er by the pussy! Colin kapernick er en idiot! Merkel er grusom! Bekytt LHBT folk fra Islam! Jeg kaller det ankerbarn! bygg en vegg!! Cause you'd be in jail"

Vi homser burde elske han! Han er som en drag queen som bare svanser opp på scenen, gir noen blikk, knipser med fingrene og sier, Rosie O'Donnel er feit. takk for meg..
    Når ble vi homofile menn som visstnok skal være utstyrt med litt høyere intelligens enn de munnpustene streitingene så imot dette? Når ble vi så politisk korrekt og nærtagende? Hva han gjør for USA sin politikk er som det er, ikke mye forandring. KAnskje i noen handelsavtaler, og jobbmessig. Pluss en helsereform som ikke dreper småbedrifter.

• Lord Lolindir

# 4294. 12. okt 2017 10:41
    godisen skrev 12.10.17 kl. 10:38
    Digger Trump!!! På tide vi fikk inn en mann som bare snakker rett fra levra og ikke gjemmer seg bak pene ord. Går rett ut og sier "Grab er by the pussy! Colin kapernick er en idiot! Merkel er grusom! Bekytt LHBT folk fra Islam! Jeg kaller det ankerbarn! bygg en vegg!! Cause you'd be in jail"

Vi homser burde elske han! Han er som en drag queen som bare svanser opp på scenen, gir noen blikk, knipser med fingrene og sier, Rosie O'Donnel er feit. takk for meg..
    Når ble vi homofile menn som visstnok skal være utstyrt med litt høyere intelligens enn de munnpustene streitingene så imot dette? Når ble vi så politisk korrekt og nærtagende? Hva han gjør for USA sin politikk er som det er, ikke mye forandring. KAnskje i noen handelsavtaler, og jobbmessig. Pluss en helsereform som ikke dreper småbedrifter.

Kanskje fordi Trump er i ferd med å reversere alle rettigheter homofile har kjempet til seg de siste 50 årene?

• Taakefyrsten

# 4295. 12. okt 2017 10:48
    Lord Lolindir skrev 12.10.17 kl. 10:41 Kanskje fordi Trump er i ferd med å reversere alle rettigheter homofile har kjempet til seg de siste 50 årene?

Han kan vel ønske det men får han det til? Som sagt virker han mer lammet enn selv Franklin D. Roosevelt.

• Sykkelruffen

# 4296. 12. okt 2017 10:57 Å snakke "fra levra" betyr ikke nødvendigvis at klovnen Trump snakket sant. Mannen minner meg mer og mer om en forvirret og dement person.
  • flaneur

# 4297. 12. okt 2017 11:01
    Når ble vi homofile menn som visstnok skal være utstyrt med litt høyere intelligens enn de munnpustene streitingene så imot dette?

Her forveksler du homsestereotypier. Intelligens er å kunne gjennomskue staffasjen og se mangelen på substans, ikke å la seg besnære av den tomme retorikken fordi den tar seg så godt ut i singlet.

• godisen

# 4298. 12. okt 2017 16:44 Det er ikke en stereotyp, det er basert på forskning, men tydeligvis appelerer det ikke til alle. Med mindre du kan påpeke et tiltak Trump har igangsatt eller prøver å få igjennom som reverserer rettigheter, så er det kun tom svadaretorikk fra disse gærne venstrevridde Berkeley "professorene", som mener Trump støtter KKK og er en fascist.
  • godisen

# 4299. 12. okt 2017 16:45 Jaha, hvordan da? Hvilke gjennomslag vil han reversere? Og siter kilder.
  • Bleke Rødskjegg

# 4300. 12. okt 2017 17:06 (red. kl. 17:12)
    Digger Trump!!! På tide vi fikk inn en mann som bare snakker rett fra levra og ikke gjemmer seg bak pene ord. Går rett ut og sier "Grab er by the pussy! Colin kapernick er en idiot! Merkel er grusom! Bekytt LHBT folk fra Islam! Jeg kaller det ankerbarn! bygg en vegg!! Cause you'd be in jail"

Å "snakke rett Fra levra" forveksles ofte med ærlighet av de enkle. Og Trump appellerer til de som ser på politikk som et realitysirkus. Da er Trump den fødte klovn.

Det må være noe alvorlig galt med det politiske systemet i et land hvor en slik dobbeltmoralistisk, selvgod, hevngjerrig og generelt usympatisk lystløgner framstår som det beste alternativet for så mange.

• Taakefyrsten

# 4301. 12. okt 2017 17:39
    Bleke Rødskjegg skrev 12.10.17 kl. 17:06Det må være noe alvorlig galt med det politiske systemet i et land hvor en slik dobbeltmoralistisk, selvgod, hevngjerrig og generelt usympatisk lystløgner framstår som det beste alternativet for så mange.

Trump ble valgt som en konsekvens av en årelang splittelsesprosess som drev amerikanerne fra hverandre, og som har etterlatt midten som relativt avfolket. Et bevis for dette ser du i støtten til Sanders på den andre siden. Clinton kunne vært et mer modererende element, men også hun hadde en del svin på skogen.Skal vi håpe på andre tider i amerikansk politikk må sentrum gjenreises fx ved at middelklassen igjen får muskler. Et av fenomenene som gjør seg gjeldende her er at middelklassen er blitt desimert over noen tid slik at det er blitt for langt og tynt mellom ytterpunktene.Innholdet i de politiske prosessene må være å få fart på middelklassen og ta frem de verdier denne tradisjonelt har støttet. Slik er det i alle land med sosial ro, vekst og utvikling. Lokomotivet er den handlekraftige og kjøpesterke middelklassen.

• Kim Rodney

# 4302. 12. okt 2017 19:33 Jeg liker ikke Kelly som stabssjef i Det Hvit Hus. Han irriterer meg. Gleder meg til han slutter.
  • flaneur

# 4303. 12. okt 2017 19:49
    Kim Rodney skrev 12.10.17 kl. 19:33
    Jeg liker ikke Kelly som stabssjef i Det Hvit Hus. Han irriterer meg. Gleder meg til han slutter.

Litt for streng som barnevakt? Hvem vil du heller ha i rollen? Mary Poppins?

• Kim Rodney

# 4304. 12. okt 2017 19:55
    flaneur skrev 12.10.17 kl. 19:49
    Litt for streng ...?

Ja.

• Lord Lolindir

# 4305. 12. okt 2017 20:47
    godisen skrev 12.10.17 kl. 16:45
    Jaha, hvordan da? Hvilke gjennomslag vil han reversere? Og siter kilder.

Trump ønsker å reversere bl.a. alt Obama gjorde for de homofile, som f.eks. kjønnsnøytral ekteskapslov.

How Trump Uses “Religious Liberty” to Attack L.G.B.T. Rights

Han støtter bakeren som nektet å bake bryllupskake for et et homofilt par som skulle gifte seg.

In a major upcoming Supreme Court case that weighs equal rights with religious liberty, the Trump administration on Thursday sided with a Colorado baker who refused to bake a wedding cake for a same-sex couple.

Og her:

Trump is laying the groundwork to overturn marriage equality.

Og hvordan kan du ikke ha fått med deg at han vil forby transseksuelle i militæret?

Trump restores military ban on transgender people

Dette er bare noe, og han har ikke vært president i ett år enda.