Forum

2792

innlogget

41800

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • SuddenlySeymour

# 376. 13. feb 2018 17:26 (red. kl. 17:27)
    Weltschmerz skrev 13.02.18 kl. 17:18
    Jeg tror nok begge sider er like ille. Glam-reporter Hegseth og sjef-homo Øyan gikk jo helt i harnisk da Jensen fikk denne tullete, meningsløse prisen.

Alle til venstre for FrP forstår at de ikke er ofre eller blir sensurert fordi noen er uenige med dem.
    Forøvrig enig i at det er en tullepris.
  • Weltschmerz

# 377. 13. feb 2018 17:33
    SuddenlySeymour skrev 13.02.18 kl. 17:26
    Alle til venstre for FrP forstår at de ikke er ofre eller blir sensurert fordi noen er uenige med dem.
    Forøvrig enig i at det er en tullepris.

Jeg stemmer ikke FrP, jeg er liberal - men jeg synes likevel at det er underlig at begge sider er så polariserende og mangler selvinnsikt i egne ståsteder.

• # 378. 13. feb 2018 17:42
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Usaklig/irrelevant.
  • Pladask

# 379. 13. feb 2018 18:37 Det sto noe i artikkelen om hvor typisk det er for nevnte gruppe å påberope seg å være talsmenn for alle andre som har «riktig» ståsted, og være raus med å påpeke hvor mange som er i mot hva enn det er man kritiserer.

Synes artikkelen var ekstremt treffende for denne tråden.

• twotter

# 380. 13. feb 2018 18:43
    SuddenlySeymour skrev 13.02.18 kl. 17:02
    Datt av ved det sedvanlige oppgulpet om «venstreradikal agenda» og «homoelite. »

aleks8888no skrev 13.02.18 kl. 17:06
    Skal man drepe en debatt på første forsøket er jo det en grei start.

Jeg skummet igjennom dette, og det virker som at han hadde mer enn en ting på hjertet - sauset sammen til et innlegg. Hvilket gjør det hele noe uryddig.

Og selv så virker det som at han selv later til å fremme sin agenda, hvilket er så sin sak - men bør da ikke kritisere andre for det samme.
    I tillegg fikk jeg inntrykk av en viss elitisme også hos ham.

At folk er uenige i sak, det er greit. Men det er noe med balansegangen i det hele.

• Toffin

# 381. 13. feb 2018 19:06 (red. kl. 19:09)
    Pladask skrev 13.02.18 kl. 18:37
    Det sto noe i artikkelen om hvor typisk det er for nevnte gruppe å påberope seg å være talsmenn for alle andre som har «riktig» ståsted, og være raus med å påpeke hvor mange som er i mot hva enn det er man kritiserer.

Synes artikkelen var ekstremt treffende for denne tråden.

Det finnes et riktig og et galt ståsted i dypt moralske spørsmål.
    De som har brukt all sin energi på aktivt å motarbeide universelle rettigheter, og et kjønns, orinterings, etnisk og livssynsnøytralt lovverk vil for alltid være heftet med sitt manglende moralske kompass.
    At Siv Jensens støttespillere febrilsk forsøker å ro seg vekk fra det faktum at hun ikke har lagt to pinner i kors for skeive rettigheter, endrer ikke faktum.
    Torstein Ulsrød og hans få meningsfeller, greier uansett ikke å forandre historien eller skjønnmale Siv Jensens innsats. Den står nemlig til stryk, og det vil den alltid gjøre.

• Pladask

# 382. 13. feb 2018 19:21
    Toffin skrev 13.02.18 kl. 19:06
    Det finnes et riktig og et galt ståsted i dypt moralske spørsmål.
    De som har brukt all sin energi på aktivt å motarbeide universelle rettigheter, og et kjønns, orinterings, etnisk og livssynsnøytralt lovverk vil for alltid være heftet med sitt manglende moralske kompass.
    At Siv Jensens støttespillere febrilsk forsøker å ro seg vekk fra det faktum at hun ikke har lagt to pinner i kors for skeive rettigheter, endrer ikke faktum.
    Torstein Ulsrød og hans få meningsfeller, greier uansett ikke å forandre historien eller skjønnmale Siv Jensens innsats. Den står nemlig til stryk, og det vil den alltid gjøre.

Det finnes absolutt rett og galt. Dersom Torstein Ulsrød er skribenten bak artikkelen(husker ikke i skrivende øyeblikk), så synes ikke jeg at han forsøkte å skjønnmale Siv Jensen. Med mindre jeg har oversett noe, så snakker han mer om synsingen rundt prisen, og de skeives holdning til det?

Våre ståsted når det gjelder den saken er jo forskjellige. Det kommer vi kanskje ikke så mye lengre med 😅

• Bib stud

# 383. 14. feb 2018 10:59 Selv anser jeg (og har lenge ansett) det som et paradoks hvordan vi "skeive" på den ene siden kjemper sammen for vår felles sak om like rettigheter, frihet fra trakasering og stigmatisering som majoriteten av befolkningen, men på den andre siden er verdens mest fordomsfulle og stigmatiserende mennesker tilbake, ikke minst ovenfor hverandre. Er fullstendig klar over og enig i at Siv Jensen og hennes parti har en heller frynsete historie på denne saken, men ærlig talt. Vi skal ikke lenger tilbake enn 1970 tallet for å finne norsk lovverk som direkte forbød homofili og homofil sexpraksis, eller til 1980 tallet for å finne et norsk helsevesen som anså homofili som en psykiatrisk diagnose. Så hvem i det offentlige ordskifte har ikke "svin på skogen" om man virkelig skal se på historien.

Jeg er utrolig glad jeg for at vi har kommet så langt som vi er kommet med homokamp i Norge. Men vi må aldri må bruke det til å hvile, slutte å kjempe for at det skal fortsette å være slik eller at det skal bli enda bedre. Da må vi inkludere alle som ønsker å stå på vår side, velkommen til det. Inkludert Siv Jensen :-)

• Vigilante

# 384. 14. feb 2018 11:17
    SuddenlySeymour skrev 13.02.18 kl. 17:13
    Folk har rett til å mene det de vil. De har bare ikke rett til at andre skal være enig i, eller like meningene deres.

Det har du helt rett i, men kan vi også være enige om at man bør kunne forvente å bli imøtegått på en skikkelig måte, og bli spart for hersketeknikker, så lenge man legger seg på det nivået selv?

• SuddenlySeymour

# 385. 14. feb 2018 11:27
    Vigilante skrev 14.02.18 kl. 11:17
    Det har du helt rett i, men kan vi også være enige om at man bør kunne forvente å bli imøtegått på en skikkelig måte, og bli spart for hersketeknikker, så lenge man legger seg på det nivået selv?

Så lenge man er enige i at å bli motsagt ikke er en hersketeknikk.
    Virker som om enkelte ikke forstår hva en hersketeknikk eller et personangrep er.
  • Vigilante

# 386. 14. feb 2018 12:15
    SuddenlySeymour skrev 14.02.18 kl. 11:27
    Så lenge man er enige i at å bli motsagt ikke er en hersketeknikk.
    Virker som om enkelte ikke forstår hva en hersketeknikk eller et personangrep er.

Helt enig (ironisk nok ;-) ). Det hjelper jo ikke at enkelte skal benevne alt mulig «hersketeknikk» slik at begrepet vannes ut.

Jeg har dessuten i høyeste grad gjort meg skyldig selv i overdreven bruk av sarkasme og «kjære deg»-teknikker. Fristelsen til å fôre egoet på billige poenger som gir likes blir i noen tilfeller dessverre for stor. Jeg prøver stadig å forbedre meg.

• Toffin

# 387. 14. feb 2018 12:51 (red. kl. 12:56)
    Bib stud skrev 14.02.18 kl. 10:59
    Selv anser jeg (og har lenge ansett) det som et paradoks hvordan vi "skeive" på den ene siden kjemper sammen for vår felles sak om like rettigheter, frihet fra trakasering og stigmatisering som majoriteten av befolkningen, men på den andre siden er verdens mest fordomsfulle og stigmatiserende mennesker tilbake, ikke minst ovenfor hverandre. Er fullstendig klar over og enig i at Siv Jensen og hennes parti har en heller frynsete historie på denne saken, men ærlig talt. Vi skal ikke lenger tilbake enn 1970 tallet for å finne norsk lovverk som direkte forbød homofili og homofil sexpraksis, eller til 1980 tallet for å finne et norsk helsevesen som anså homofili som en psykiatrisk diagnose. Så hvem i det offentlige ordskifte har ikke "svin på skogen" om man virkelig skal se på historien.

Jeg er utrolig glad jeg for at vi har kommet så langt som vi er kommet med homokamp i Norge. Men vi må aldri må bruke det til å hvile, slutte å kjempe for at det skal fortsette å være slik eller at det skal bli enda bedre. Da må vi inkludere alle som ønsker å stå på vår side, velkommen til det. Inkludert Siv Jensen :-)

Det er da mange av oss som spådde at samholdet som var en konsekvens av felles kamp, ville ende når de viktigste rettighetene var kommet på plass, og normaliseringen av det å være seksuelle minoriteter var i god gjenge også ville resultere i oppsplitting til ordinære politiske sympatier.

Det er helt greit med politiske forskjeller, men det er ikke greit med historieforfalskning.

Her inne kan en få inntrykk av at forargelsen over Siv Jensens faghag-pris er noe venstresiden driver med, -men det stemmer da vitterlig ikke. Jeg kjenner like mange Høyre-homser som AP- eller SV-homser som er like irritert over at en som aktivt har motarbeidet rettighetene våre får en slik anerkjennelse.

Det er ikke politisk ståsted som får meg til å reagere, -det er en menneskelig reaksjon på at Siv Jensen får en anerkjennelse hun ikke fortjener.

• Bib stud

# 388. 14. feb 2018 13:41
    Toffin skrev 14.02.18 kl. 12:51

Det er helt greit med politiske forskjeller, men det er ikke greit med historieforfalskning.

Hvem bedriver historieforfalskning her mener du da? Som sagt er jeg fullstendig klar over og enig i at Siv Jensen og hennes parti har en heller frynsete historie i forhold til homokamp, men slikt kan man da finne spor av hos alle partier om man går langt nok tilbake. Vi dømmer jo ikke resten av den norske partifloraen på samme måte forde.

• SuddenlySeymour

# 389. 14. feb 2018 13:47
    Bib stud skrev 14.02.18 kl. 13:41
    Hvem bedriver historieforfalskning her mener du da? Som sagt er jeg fullstendig klar over og enig i at Siv Jensen og hennes parti har en heller frynsete historie i forhold til homokamp, men slikt kan man da finne spor av hos alle partier om man går langt nok tilbake. Vi dømmer jo ikke resten av den norske partifloraen på samme måte forde.

FrP har ikke bare en frynsete fortid; partiet har også en frynsete nåtid.
    Det er en ganske stor forskjell.
    Til og med Kirken er mer fremsynt enn FrP.
  • Bib stud

# 390. 14. feb 2018 13:55
    SuddenlySeymour skrev 14.02.18 kl. 13:47
    FrP har ikke bare en frynsete fortid; partiet har også en frynsete nåtid.
    Det er en ganske stor forskjell.
    Til og med Kirken er mer fremsynt enn FrP.

Okay. Gi meg lenke til det siste homofobiske utspillet deres da.