Forum

1488

innlogget

41897

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Henrik3

Coverlåter

14. jan 2018 03:11 (red. kl. 03:15) | Vist 1303 ganger. Dette er en tråd hvor vi bare poster låter av folk som ikke gidder å skrive tekstene selv. Jeg begynner med to dårlige og en god.
    Pat Boone-Enter Sandman (opprinnelig metallica)

Mrs Miller- Hard Days Night (Beatles)

Dead Moon- Long Way to the Top (Ac/Dc)
  • Henrik3

# 31. 14. jan 2018 12:16 The Weight- Aretha Franklin /Duane Allmann (opprinnelig The Band)
  • Henrik3

# 32. 14. jan 2018 12:19 (red. kl. 12:20) Original: John The Revelator - Blind Willlie Johnson

Cover: Blues Brothers:

Cover: Tom Waits

Cover: Curtis Stiger

• Genuflex

# 33. 14. jan 2018 13:22
    Deep Blue skrev 14.01.18 kl. 05:10
    Johnny Cashs fortolkning av Hurt er et prakteksempel på det, originalen er en ganske typisk Nine Inch Nails låt som blir med Cashs empatiske røst en av de mest stemningsfulle og triste låtene noensinne.

Ehhhhh nei, Hurt er ikke en typisk NIN låt, når Trent slapp The Downward Spiral hadde han han gitt ut en plate før og en ep. Hvor det var en annen rolig sang å finne, og det var Something i can never have. Så ballader for han på den tiden var ikke typisk.

Men når det først er snakk om NIN, så slenger jeg med Trent's cover av Get down make Love av Queen og Dead Souls av Joy Division

• Sykkelruffen

# 34. 14. jan 2018 13:44 (red. kl. 13:45) Orginal: Joy Division - Love Will Tear Us Apart

Cover: Susanna & The Magical Orchestra

Cover 2: June Tabor & Oyster Band

• flaneur

# 35. 14. jan 2018 13:47
    Quidditch skrev 14.01.18 kl. 11:22
    Stjerneeksempelet her må vel vera Whitney Houston. Det er snart ingen som veit lenger kven som skreiv (og framførte og spelte inn først) "I will always love you". Hint: Det var ikkje Whitney Houston.

Det meste blir bedre som punk.

• Deep Blue

# 36. 14. jan 2018 15:21
    Genuflex skrev 14.01.18 kl. 13:22
    Ehhhhh nei, Hurt er ikke en typisk NIN låt, når Trent slapp The Downward Spiral hadde han han gitt ut en plate før og en ep. Hvor det var en annen rolig sang å finne, og det var Something i can never have. Så ballader for han på den tiden var ikke typisk.

Ja det var kanskje feil å si «typisk» NIN låt, men der Trents mer aggressive vokal og bruk av el-gitar gjør sangen mer angstfremkallende i natur, gjør Cash sin fortolkning sangen til noe mer sorgfylt. De er begge gode versjoner av låta men bringer to helt forskjellige følelser frem i lytteren.
  • Genuflex

# 37. 14. jan 2018 15:39
    Deep Blue skrev 14.01.18 kl. 15:21
    Ja det var kanskje feil å si «typisk» NIN låt, men der Trents mer aggressive vokal og bruk av el-gitar gjør sangen mer angstfremkallende i natur, gjør Cash sin fortolkning sangen til noe mer sorgfylt. De er begge gode versjoner av låta men bringer to helt forskjellige følelser frem i lytteren.

Må si jeg syns NIN versjonen også er full av sorg, for satans skyld sangen handler om en som dreper seg selv 😂 Liker Cash sin versjon, men med tanke på at the downward spiral er et konseptalbum så trengs også de 13 sangene før for at konteksten skal være det den er.

• Thomas85Q

# 38. 14. jan 2018 16:36 Reel Big Fish - Take on me

Reel Big Fish - Brown Eyed Girl

• Deep Blue

# 39. 14. jan 2018 17:15
    Genuflex skrev 14.01.18 kl. 15:39
    Må si jeg syns NIN versjonen også er full av sorg, for satans skyld sangen handler om en som dreper seg selv 😂 Liker Cash sin versjon, men med tanke på at the downward spiral er et konseptalbum så trengs også de 13 sangene før for at konteksten skal være det den er.

Selvfølgelig er de begge fylt med sorg :) For meg bringer de to forskjellige følelser, NIN versjonen er mørkere, mer isolert og fylt med «despair» (følelsen av at livet aldri kan bli bedre). Cash versjonen har et lite glimt av håp, som gjør sorgen bare enda tristere og mer empatisk for min del.
  • malmklang

# 40. 14. jan 2018 17:39 Er ikke alltid jeg setter pris på at låter jeg virkelig elsker blir covret. Disturbed sin cover av Sound of Silence er og blir i mine ører et totalt feilgrep.
    Men den svenske døgnfluen Frida Snell's Smashing Pumpkins-tolkning fra 2002 er i den helt andre enden av skalaen. Kanskje ikke min favoritt-cover, men absolutt verdt å nevnes.
  • Henrik3

# 41. 14. jan 2018 17:45
    malmklang skrev 14.01.18 kl. 17:39
    Er ikke alltid jeg setter pris på at låter jeg virkelig elsker blir covret. Disturbed sin cover av Sound of Silence er og blir i mine ører et totalt feilgrep.
    Men den svenske døgnfluen Frida Snell's Smashing Pumpkins-tolkning fra 2002 er i den helt andre enden av skalaen. Kanskje ikke min favoritt-cover, men absolutt verdt å nevnes.

En veldig spennende versjon! Originalen er en av mine favoritter
  • flaneur

# 42. 14. jan 2018 18:02
    malmklang skrev 14.01.18 kl. 17:39
    Er ikke alltid jeg setter pris på at låter jeg virkelig elsker blir covret. Disturbed sin cover av Sound of Silence er og blir i mine ører et totalt feilgrep.

Det som kan løfte Simon&Garfunkel-sanger er heseblesende tempo og en smule selvironi.

• Henrik3

• Henrik3

# 44. 14. jan 2018 18:09 Cash har mange fine coverlåter. Her er Joshua Gone Barbados
  • Henrik3

# 45. 14. jan 2018 18:20 Van Morrison er jo en helt fantastisk sanger. Hans versjoner av Route 66, Gloria og denne er jo helt fenomenale.