Forum

1997

innlogget

41955

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • targa

alenejul

23. des 2017 20:01 | Vist 1291 ganger. Jul og nyttår feires alene,hva syns folk om det ?
  • Proxima

# 31. 27. des 2017 01:32 Jeg synes både alenetid og tid sammen med andre er gull. For de som får energi av 125 familiemedlemmer og venner rundt seg i jula, eller de som foretrekker den så aleine som mulig, så er det viktig at ingene av valgene stakkarsliggjøres eller sykeliggjøres. Men for de som ufrivillig feirer den alene og helst vil være sammen med noen, så er det viktig at resten av oss legger egoet til side og strekker et par armer ut.
  • maskulix

# 32. 27. des 2017 17:30
    SplashBoy skrev 27.12.17 kl. 00:47
    på hvilken måte synes du det gir julen en mening? Jeg kunne selv tenkt meg å feire julen alene, men foreldrene mine er gamle og det betyr mye for dem at jeg feirer jul sammen med dem, så da gir jeg heller etter

I fattige tider forstår jeg hvorfor man pynter og feirer med ekstra god mat.
    Men i rike Norge der vi spiser "julemiddag" hver dag - hvorfor skal vi fråtse ekstra?

Jula feires for noe som skjedde "fordi det var ikke plass for dem i herberget".
    Selv for en ateist gir det et religiøst innhold å vise nøysomhet og ydmykhet i forhold til hverdagen.