Forum

1815

innlogget

42049

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Henrik3

Legg ned nrk.no?

23. des 2017 19:59 | Vist 735 ganger. Et argument vi ofte hører fra VG sin redaktør og andre er at nrk.no som en av de største nettavisene på nettet tar for mye trafikk. Det gjør at de andre nettavisene ikke får besøkende nok, og dermed ikke reklameinntekter nok, til å overleve. Mange mener derfor at nrk burde bli en mer begrenset strømmeportal, og nå har vi en blåbrun regjering som kanskje kunne finne på å gjøre noe med kravene fra nettavisene. Mitt spørsmål er, hva mener du? Tar nrk.no for stor plass på nettet?
  • Toffin

# 31. 23. des 2017 22:23
    Henrik3 skrev 23.12.17 kl. 22:21
    Det er jo bare oppsigelser i avishusene. Vet ikke om det er snudd nå, men det har vært slik i lang tid. Se bare på dagbladet, den en gang så stolte kulturavisa er i dag en samling med nyheter fra buzzfeed.

Dagens plattform er ikke papir, det er nett.
    Avisene kan selvsagt ikke opprettholde en like stor satsing på begge og forvente å tjene penger på det.

• Henrik3

# 32. 23. des 2017 22:25
    Sacha_ skrev 23.12.17 kl. 22:20
    Jeg skjønner ikke logikken her. Det er vel ikke særlig annonser på NRK, så hvis NRK blir sensurert vil vel ikke det bety noe for hverken annonsørene eller aktørene?

Hvorfor skal noen betale for nyheter hos dagbladet, når den samme saken er gratis dekket av NRK.no? Dagbladet vil jo aldri kunne konkurrere med NRKs milliardbudsjett. Men la oss si at mine forslag ble satt ut i livet, og NRK redusert til en litt mer fokusert portal. Budsjettet til NRK kunne være like stort, men de ville ikke satse så kraftig på nettavisen sin. Da vill Dagbladet kunne fylle den nisjen, eller klassekampen, eller gud forby VG.
  • Toffin

# 33. 23. des 2017 22:26 (red. kl. 22:27)
    Henrik3 skrev 23.12.17 kl. 22:25
    Hvorfor skal noen betale for nyheter hos dagbladet, når den samme saken er gratis dekket av NRK.no? Dagbladet vil jo aldri kunne konkurrere med NRKs milliardbudsjett. Men la oss si at mine forslag ble satt ut i livet, og NRK redusert til en litt mer fokusert portal. Budsjettet til NRK kunne være like stort, men de ville ikke satse så kraftig på nettavisen sin. Da vill Dagbladet kunne fylle den nisjen, eller klassekampen, eller gud forby VG.

Den er ikke gratis på NRK, alle husstander med TV betaler lisens for TV, radio og nett.

• Henrik3

# 34. 23. des 2017 22:26
    wikk skrev 23.12.17 kl. 22:22
    Det heter konkurranse.
    Og de syter over at de taper?
    Kanskje det burde heller se på hvordan de markedsfører seg i stedet for å klage på Nrk.

Det er ikke konkurranse når den ene deltageren er dopet på statsmilliarder, mens den andre må tigge hos næringslivet. Om to løpere stilte i samme løp og den ene var full av steroider så ville jo den vanlige løperen tape.
  • Sacha_

# 35. 23. des 2017 22:27

Jeg tror ikke det ville utgjøre en økonomisk forbedring fordi annonsørene uansett ikke sponser NRK.

• Henrik3

# 36. 23. des 2017 22:29
    Sacha_ skrev 23.12.17 kl. 22:27
    Jeg tror ikke det ville utgjøre en økonomisk forbedring fordi annonsørene uansett ikke sponser NRK.

Det ville jo ha mye å si for antallet besøkende er det som teller i nettanonser.
    Men nå er jeg litt sliten sacha. Det er tungt å være kjerringa mot strømmen. Jeg tar en liten pause fra tråden. Tror dere har forstått argumentet mitt sånn passe, selv om dere er uenig i det.
  • Toffin

# 37. 23. des 2017 22:31
    Henrik3 skrev 23.12.17 kl. 22:26
    Det er ikke konkurranse når den ene deltageren er dopet på statsmilliarder, mens den andre må tigge hos næringslivet. Om to løpere stilte i samme løp og den ene var full av steroider så ville jo den vanlige løperen tape.

Avishusene tror de kan opprettholde både papir og nettutgaver og at det er ok å konkurrere om annonsekronene med seg selv.
    Det går selvsagt ikke for noen andre selskaper å drive på slik.
    Avishusene må avlive papiravisene og kun gå over på nett.
    Da slipper de å konkurrere med seg selv om annonseinntektene.

• Sacha_

# 38. 23. des 2017 22:35 (red. kl. 22:37)
    Henrik3 skrev 23.12.17 kl. 22:29
    Det ville jo ha mye å si for antallet besøkende er det som teller i nettanonser.
    Men nå er jeg litt sliten sacha. Det er tungt å være kjerringa mot strømmen. Jeg tar en liten pause fra tråden. Tror dere har forstått argumentet mitt sånn passe, selv om dere er uenig i det.

Ja men jeg tror de nettavisene bør forbedre seg. Jeg gidder ytters sjelden klikke på vg og Dagbladet for jeg er kle interesert i tabloidhysteriet deres. Hvis de klarte å komme med dere tilbud ville de nok ha fått flere besøk.

• Toffin

# 39. 23. des 2017 22:36
    Sacha_ skrev 23.12.17 kl. 22:35
    Ja men jeg tror de nettavisene bør forbedre seg. Jeg gidder ytters sjelden klikke påvirke og Dagbladet for jeg er kle interesert i tabloidhysteriet deres. Hvis de klarte å komme med dere tilbud ville de nok ha fått flere besøk.

Det er jo kanskje det viktigste poenget.
    Bortsett fra rene nyhetssaker som dekkes temmelig likt, -hvem orker bruke tid og ressurser på søppeljournalistikken til aviser som er mer lik Se og Hør enn Se og Hør selv?

• Isbjørn

# 40. 23. des 2017 23:43
    Henrik3 skrev 23.12.17 kl. 20:23
    Jeg synes ikke nrk gjør en god jobb på nrk.no. De har blitt gode på tv serier, men ellers synker kvaliteten. Tvert imot er klassekampen og dagens næringsliv bedre på kultur enn nrk. Vitenskapsstoffet er heller ikke bra. Jeg synes nrk gaper over for mye. Nrk burde bli noe mer som enten en betaltjeneste med innlogging eller en slags åpen nettflix. Det vil gi de private større muligheter til å skape portaler, mens nrk kunne fokusere på det audio visuelle.

Altså min og din personlige mening er ikke så viktig for andre en oss selv.

Det att folk i større grad går til nrk.no fremfor vg.no er jo att dem mener nrk.no er bedre.
    Ønsker vg.no å kapre disse må dem gjøre endringe, bedre i den rettning de folkene vil ha/se.

Betalingsformen og da med innlogging er jeg ganske enig i

• EnSak

# 41. 24. des 2017 01:21

Hvorfor skal NRK bry seg om Dagbladet? Dagbladet vil overleve hvis de tilbyr et bra nok produkt.

Det at de mister lesere kan ha noe med at vi som brukere blir presset ut av artiklene deres og tvunget inn i et betalingssystem og en forretningsmodell som ikke funker?

Jeg har sluttet å lese lokale aviser på nett fordi jeg ser ikke at det er verdt prisen de ønsker for det. Og hvis VG øker antallet + artikler så vil jeg også gå over til NRK.

• EnSak

# 42. 24. des 2017 01:23
    Henrik3 skrev 23.12.17 kl. 22:26

NRK er en betalt tjeneste. Problemet er at VG prøver å være en betalt og gratis tjeneste. De er en hybrid og kanskje de hadde kommet bedre ut av det ved å velge en av de to?

• jord

# 43. 24. des 2017 01:53 Lenge leve NRK.
    Ta lisenspengene mine, ta dem alle sammen.