Forum

1762

innlogget

42035

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Lillian83

Tips til utforming av Gaysir profil

13. des 2017 05:15 (red. kl. 05:22) | Vist 1227 ganger. Jeg har nå vært medlem i over 14 år og har nok hatt mange varianter av profiler her på Gaysir
    Nå har jeg visst funnet noe som fungerer da jeg får kommentarer i stadighet for oppsettet Såh, hvorfor ikke bare dele det?
    For meg har dette vært en artig måte å illustrere hvem jeg er på min Gaysir profil - og det har fungert så bra. Stikk innom profilen min og se selv? Kanskje der er noen idéer?
    Her er en liste over hva jeg har gjort og hvorfor jeg anbefaler det:

Nr 1.
    Smil på profil-bildet ditt.

Det burde kanskje være en selvfølge, men det er visst få som tenker over det: Glade mennesker er generelt mer sjarmerende og tiltrekkende/attraktive. Bare legg merke til hvordan du tiltrekkes av andre sine profil-bilder. Sjarm kommer fra glød og glede, fremfor mystikk etc.

Nr 2.
    Kjøp det billigste/korteste «Pluss» abonnementet for det ultimate «setup» av profilen din.

Ved å kjøpe pluss abonnement får du lagt inn flere bilder av deg selv, tekster, YouTube klipp etc, og de blir værende der selv om du ikke er pluss-medlem lengre.
    Hvis du ønsker å piffe opp profilen din så kan det kanskje være verdt et kort pluss abonnement for å få det gjort? Les eksempler på dette under.

Nr 3.
    «Ett bilde sier mer enn tusen ord».

Beskriv deg selv i form av bilder. Det trenger ikke å være bilder av deg selv, men en interesse, visjon eller kanskje et quote. Hva illustrerer jobben din? Er du sykepleier? Bruk et bilde som illustrerer det.
    Liker du å lese bøker? Legg inn et bilde av bøker du leser, av noen som leser bøker, etc.

Nr 4.
    Bruk nøkkelord/tag funksjonen for å liste dine interesser.

Når vi ønsker å bli kjent med noen så leter vi ofte etter felles interesser eller noe vi kan båndes med/noe å prate om. Ofte er motsatte interesser like mye tiltrekkende som det som er felles interesser, så ikke vær redd for å ikke ha felles interesser, men vær mer innstilt på at «interesser generelt» kan ofte være en inngangsbillett for at noen enkelt kan starte en samtale med deg.

Siden profiltekster kan være vanskelige å skrive, eller ikke alt kan beskrives i form av bilder, og ikke alt er nødvendig å forklare eller utdype, så er bruk av stikkord en fin måte å gjengi en kort, beskrivende og kanskje litt mystisk profilering av hvem du er.
    Eksempel på stikkord:
    «Spesifikk tv-serie» (Game Of Thrones). «Spesifikk jobb» (Sykepleier). «Spesifikk musikk sjanger» (Pop/Rock). «Spesifikk hobby» (Crossfit). Etc.

Nr 5.
    Legg inn din «all-time» favoritt sang fra YouTube til profilen din.

Musikk er noe alle mennesker liker. Musikk er følelser. Musikk er noe vi deler med hverandre. Så, del dine favoritter?
    Anbefaler riktignok en glad eller fascinerende sang fremfor mystisk, melankolsk og trist melodi. Hvorfor? Vel, igjen, fordi glede er og blir mer tiltrekkende for de fleste. De melankolske/mystiske sangene kan dere dele på et dypere nivå når dere begynner og åpne dere opp for hverandre?

Sånn.. Håper noen kan få inspirasjon til nye idéer nå

• Anca

# 31. 13. des 2017 22:28
    Sacha_ skrev 13.12.17 kl. 22:23
    Hvis man ikke vil ha oppmerksomhet er det smart å ha «utlandet» som bosted, som meg. Det funker bra.

Jeg har gode erfaringer med å sløyfe bildet og oute meg selv som misantrop. De fleste lar meg være i fred for å drive forumhoringen... utenom Nigeria-svindlerne og felles misantroper, da.
  • Lillian83

# 32. 13. des 2017 22:29
    bilde skrev 13.12.17 kl. 19:33
    Forøvrig fungerer profilen min utmerket med minimalt med innhold utover essensiell info. Det er jo muligens fordi jeg har andre forventninger til hva "fungerer" er enn veldig mange andre. Den lange lista som TS kommer med ser jeg ikke helt poenget med for det jeg er "ute etter".

Jeg er kanskje inne på essensen her - jeg må alltid tenke veldig når noen sender meg PM med "søker?" eller "ute etter?". Jeg har jo ikke noe spesielt jeg søker etter, annet enn godt liv og sånn - og der føler jeg at jeg i det minste er litt på vei. Såeh...

Vel, nå var denne «lange listen» akkurat ment å bety at man skal bruke alt
    Profiltekster er vanskelige å skrive og få gidder og lese de. Derfor...bruker jeg bilder. De beskriver mer enn tusen ord
    Om andre bruker pikken sin eller kropp er samme side av en helt annen sak

• Sacha_

# 33. 13. des 2017 22:31
    Anca skrev 13.12.17 kl. 22:28
    Jeg har gode erfaringer med å sløyfe bildet og oute meg selv som misantrop. De fleste lar meg være i fred for å drive forumhoringen... utenom Nigeria-svindlerne og felles misantroper, da.

Jeg slipper Nigeria og misantroper og!

Uansett føler jeg meg ikke plaget her inne. Kanskje det beror på at jeg ikke har masse nakenbilder i galleriet og, og alderen min hjelper sikkert.

• Toffin

# 34. 13. des 2017 22:31
    Sacha_ skrev 13.12.17 kl. 22:23
    Hvis man ikke vil ha oppmerksomhet er det smart å ha «utlandet» som bosted, som meg. Det funker bra.

Askim er minst like effektivt som "Utlandet"
    Perfekt faktisk for de av oss som er litt Greta Garbo, -"Just want to be left alone."

• bilde

# 35. 13. des 2017 22:36
    Bambibolla1 skrev 13.12.17 kl. 21:46
    Bruker alt.

• 0rest_

# 36. 14. des 2017 11:17 Hvorfor ikke bruke den "gode" gamle gs-metoden: minst mulig info,ingen bilder,gruppemedlemskap,stats el noe som helst. Minimal profiltekst, gjerne type "hvis du lurer på noe så er det bare å spørre". Og gjerne "du sender nok første melding", den er jo en klassiker!
  • Voi voi

# 37. 14. des 2017 16:40 (red. kl. 16:45) Prøv; «JEG tar kontakt om jeg vil legge deg på rygg» Såpass orker de å lese også.
  • Lillian83

# 38. 14. des 2017 22:39
    0rest_ skrev 14.12.17 kl. 11:17
    Hvorfor ikke bruke den "gode" gamle gs-metoden: minst mulig info,ingen bilder,gruppemedlemskap,stats el noe som helst. Minimal profiltekst, gjerne type "hvis du lurer på noe så er det bare å spørre". Og gjerne "du sender nok første melding", den er jo en klassiker!