Forum

503

innlogget

42490

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • døv mann

Donald Trump: USAs nye president

9. nov 2016 07:41 | Vist 102774 ganger. Donald Trump blir USAs neste president.

TV 2: Donald Trump blir USAs neste president

Hva er din reaksjon? Hvordan blir Donald Trump som president? Hva tror du skjer med USA fremover?

Hva mener du om Donald Trump som USAs nye president?

1. Det er bra
    26,1%
    2. Det er ikke bra
    73,9%
    Denne pollen er avsluttet. Totalt 1305 avgitte stemmer.

• Toffin

# 2716. 19. mai 2017 18:42 Svein Melbye: USAs egne spioner ser på Trump som en løs kanon, -en sikkerhetsrisiko.

"– Hvis opplysningene om at han røpet hemmeligstemplet informasjon til russerne under et møte i Det ovale kontor er riktig, blir denne holdningen forsterket."

• Flyfilosofen

# 2717. 19. mai 2017 19:00
    Toffin skrev 19.05.17 kl. 18:31
    Det skal etter sigende være mer enn tilstrekkelig utvalg, uavhengig av folketall.

Det nasjonale tallet i målingen er -15% netto approval, med andre ord akkurat på linje med snittet. Det er utvilsomt et historisk lavmål for en president som har sittet så kort tid. Det i seg selv burde gi et hint, men Trump avskriver målingene som "fake news". Trump er mer upopulær nå enn Obama noen gang var, selv om Obama faktisk hadde negative tall gjennom mesteparten av sin andre periode.

• Flyfilosofen

# 2718. 19. mai 2017 20:03 Joe Liberman (tidligere demokratisk senator fra Connecticut og visepresidentkandidat i 2000) skal visst være Trumps storfavoritt som ny FBI-direktør.

Senator John Cornyn (R-Texas) sier Liberman er den eneste som kan få stemmene til alle 100 Senatorer. Vi får nå se på det, men han blir helt sikkert godkjent.

• Flyfilosofen

# 2719. 19. mai 2017 20:15 Representantenes Hus har passert en ny lov som gjør det enklere for påtalemyndighetene å be om dødsstraff for drap på førstebetjenter.

Loven passerte huset med 271 mot 143 stemmer. 223 republikanere + 48 demokrater stemte Yea, 139 demokrater + fire republikanere stemte Nay.

http://clerk.house.gov/evs/2017/roll265.xml

Loven går nå videre til Senatet.

• Kim Rodney

# 2720. 19. mai 2017 20:32
    Toffin skrev 18.05.17 kl. 22:32
    Det brenner i Det Hvite Hus, og brannstifteren stikker utenlands.

Det er ikke det Trump gjør. Han skal på utenlandstur. Han 'stikker' ikke utenlands. At Marie Simonsen vinkler det sånn, er både utidig og uredelig av henne. Men ikke det at jeg er spesielt overrasket.

• Flyfilosofen

# 2721. 19. mai 2017 20:51 (red. kl. 20:52)
    Kim Rodney skrev 19.05.17 kl. 20:32
    Det er ikke det Trump gjør. Han skal på utenlandstur. Han 'stikker' ikke utenlands. At Marie Simonsen vinkler det sånn, er både utidig og uredelig av henne. Men ikke det at jeg er spesielt overrasket.

Det var ikke en vinkling, det var en metafor.

Nå skal forøvrig Trump snart holde en tale i Saudi-Arabia, skrevet av Stephen Miller, en 31 år gammel seniorrådgiver for presidenten, tidligere kommunikasjonsdirektør for daværende senator og nåværende justisminister, Jeff Sessions. Han var hovedarkitekten bak innreiseforbudet, også kjent som "muslim ban". Så dette kan bli interessant. Får vi nok en Trumpistisk skandale? :-)

• Kim Rodney

# 2722. 19. mai 2017 21:20
    Flyfilosofen skrev 19.05.17 kl. 20:51

Det er en vinkling som ikke er korrekt, for det er ikke det Trump gjør.

Ikke er det journalisme heller. Et frådende blogginnlegg er en mer riktig beskrivelse.

Får vi nok en Trumpistisk skandale? :-)

Skandale eller "skandale".

• Lord Lolindir

# 2723. 19. mai 2017 21:37
    Kim Rodney skrev 19.05.17 kl. 20:32

Overskrifter selger.

• Lord Lolindir

# 2724. 19. mai 2017 21:38
    Flyfilosofen skrev 19.05.17 kl. 20:51

Nå skal forøvrig Trump snart holde en tale i Saudi-Arabia, skrevet av Stephen Miller, en 31 år gammel seniorrådgiver for presidenten, tidligere kommunikasjonsdirektør for daværende senator og nåværende justisminister, Jeff Sessions. Han var hovedarkitekten bak innreiseforbudet, også kjent som "muslim ban". Så dette kan bli interessant. Får vi nok en Trumpistisk skandale? :-)

Jeg er mer redd for hva han kan finne på å si når han ikke har manuskript å forholde seg til.

• Flyfilosofen

# 2725. 19. mai 2017 21:43
    Kim Rodney skrev 19.05.17 kl. 21:20
    Det er en vinkling som ikke er korrekt, for det er ikke det Trump gjør.

Jo, det er helt korrekt. Skandalene rundt Trump herjer i DC, Trump drar på utenlandstur. "Stikker" er bare en metafor, som du altså velger å henge deg opp i. Du får heller komme med noen reelle argumenter mot det Simonsen skriver hvis du er uenig.

• Kim Rodney

# 2726. 19. mai 2017 21:47
    Flyfilosofen skrev 19.05.17 kl. 21:43
    reelle argumenter mot det Simonsen skriver

Argumentet mitt er at hun burde holde seg for god til å komme med sånne utidige og uredelige vinklinger.

Nå vet jeg jo vel å merke at hun ikke kommer til holde seg for god til det, så det blir nok en del flere sånne frådene blogginnlegg fra henne fremover.

• Toffin

# 2727. 19. mai 2017 21:48 (red. kl. 21:52) Fra VGs nyhetsfeed:

"Storavis: Trump kalte Comey «skrulling» til russerne
    I et møte med russiske myndighetspersoner i Det hvite hus denne måneden skal president Donald Trump ha sagt at det å gi «skrullingen» James Comey sparken som FBI-sjef lettet presset som var mot ham, skriver New York Times.

- Jeg sparket nettopp FBI-sjefen. Han var gal, en skikkelig skrulling, skal Trump ha sagt ifølge et dokument som oppsummerer møtet med russerne, ifølge avisen."

vedlegg
  • Toffin

# 2728. 19. mai 2017 21:49
    Kim Rodney skrev 19.05.17 kl. 21:47
    Argumentet mitt er at hun burde holde seg for god til å komme med sånne utidige og uredelige vinklinger.

Nå vet jeg jo vel å merke at hun ikke kommer til holde seg for god til det, så det blir nok en del flere sånne frådene blogginnlegg fra henne fremover.

Det hun skrev var verken utidig eller uredelig, men spot on. En skikkelig innertier.

En sterkt svekket Trump reiser utenlands.

• Flyfilosofen

# 2729. 19. mai 2017 21:53
    Kim Rodney skrev 19.05.17 kl. 21:47

Javel, siden det å henge deg opp i bruken av en helt alminnelig metafor var alt du hadde å komme med så kan man vel da anta at du ikke akkurat sitter inne med et flust av argumenter mot det Marie Simonsen skriver :-)

• Kim Rodney

# 2730. 19. mai 2017 21:53 (red. kl. 21:59)
    Toffin skrev 19.05.17 kl. 21:49
    Det hun skrev var verken utidig eller uredelig,

Det er uredelig når det ikke stemmer. Trump 'stikker' ikke utenlands fordi det er "trøblete" hjemme, selv om det er sånn hun prøver å fremstille det. Han skal på utenlandstur.

I tillegg skriver hun at han gruer seg. Hvor er det hun har det ifra? Det lurer jeg på. Har Trump selv sagt det?

"Donald Trump er ikke den eneste som gruer seg til presidentens første store utenlandsturne".