Forum

1651

innlogget

42015

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • MICHAELofNORWAY

# 256. 29. sep 2017 02:19
    JuliaMarie skrev 28.09.17 kl. 22:06
    Det er rimelig arrogant å avfeie det med at det "ikke er livsviktig".

Livsviktige medisiner skrives ut på blå resept!

Er det arrogant å påpeke at medisiner på hvit resept ikke er livsviktig, når de faktisk ikke er det?

Jeg fikk alle mine medisiner på blå resept, fordi jeg vil ikke overleve uten. Men f.eks. sovepiller fikk jeg på hvit resept.

• SuddenlySeymour

# 257. 29. sep 2017 07:17
    EnSak skrev 28.09.17 kl. 23:04
    og nå viser det seg at svada mitt var det noe i. Så har du ikke lært at din måte å unngå på selv ikke er så veldig effektivt og vil komme tilbake og bite deg i din egen lille stomp? Du rømmer fra å svare på direkte spørsmål selv, bruker svada anklager til å la vær å svare på de og løper videre uten å klare å ta standpunkt selv. Så kommer her og tiltrer i akkurat samme situasjon i motsatt rolle og kommer med spørsmål som ikke blir besvart med annet enn nye spørsmål, og da klager du på at folk oppfører seg akkurat som du selv har gjort.

Veldig dobeltmoralskt utført dette her, er det ikke? Eller var du bare svak selv når du gjorde det og hadde ikke snøring?

Jeg hevniser til tråden "Valgflukt fra AP" og post nummer #673 (Meg), #675 (Deg), #676 (Meg), #677 (Deg), #679 (Meg)

Det er så man drømmer seg tilbake til hine hårde dager, da noen ville ha bli utledd om han eller hun hadde lett rundt i gamle tråder, funnet et kritisk innlegg mot sin person eller utsagn, og klynket «personangrep!»
  • JuliaMarie

# 258. 29. sep 2017 07:51
    MICHAELofNORWAY skrev 29.09.17 kl. 02:19
    Livsviktige medisiner skrives ut på blå resept!

Er det arrogant å påpeke at medisiner på hvit resept ikke er livsviktig, når de faktisk ikke er det?

Jeg fikk alle mine medisiner på blå resept, fordi jeg vil ikke overleve uten. Men f.eks. sovepiller fikk jeg på hvit resept.

Du klarer utmerket godt å forstå at det ikke er viktigheten av medisiner på hvit resept som gjør at kommentaren din var arrogant, men at et frafall av støtteordning som gir ekstrautgift på 500.000 kroner (ditt tall) er helt grei, siden det ikke er snakk om livsviktige medisiner.

Det burde ikke være nødvendig å påpeke at dette er ikke noe som gjelder for alle. hovedregelen er at medisiner på hvit resept betales av pasient, men i enkelte tilfeller kan man få kostnader refundert. Det er ikke snakk om en generell refusjon

Hvit resept/bidragsordningen
    ​Du kan i noen tilfeller få delvis dekning av utgifter til reseptpliktige medisiner på hvit resept gjennom den såkalte bidragsordningen.
    Helfo yter i disse tilfellene bidrag til utgifter til helsetjenester som ellers ikke er dekket av folketrygden eller andre lover. Hvilke tjenester dette er fremgår av rundskriv til folketrygdloven § 5-22. Når du har betalt mer enn 1 825 kroner i 2017 (1 775 kroner i 2016) i et kalenderår, kan du søke Helfo om å få dekket 90 prosent som overstiger denne summen (egenbetalingen). I noen tilfeller kan du få dekket mer enn dette.
    Du må søke Helfo om dekning av utgiftene hvert kalenderår. Helfo må ha mottatt søknaden senest innen 30. juni året etter at du hadde utgiftene.
    Utgiftene dine blir dekket ved at du fyller ut og sender inn
  • EnSak

# 259. 29. sep 2017 08:16 (red. kl. 08:19)
    SuddenlySeymour skrev 29.09.17 kl. 07:17
    Det er så man drømmer seg tilbake til hine hårde dager, da noen ville ha bli utledd om han eller hun hadde lett rundt i gamle tråder, funnet et kritisk innlegg mot sin person eller utsagn, og klynket «personangrep!»

Jeg lette ikke rundt, jeg har noe som heter hukommelse og visste hvor jeg ville finne det.

Jeg vil ikke kalle det personangrep, bare veldig dårlig debatttenkikk, som ikke ganger et forum på noe som helst måte.

Også en som gjør noe for å komme ut av noe en gang for så å klage når andre gjør det samme trenger å bli satt på plass.

Bryr meg lite om andre sine drømmer, men bryr meg med å prøve å få bedre svar i fremtiden enn å forsøkt på å bli overkjørt på usaklige måter. Er en usaklig eller har ufin debatttenkikk en gang mot meg så vil det alltid være risk for at jeg bruker det mot han/henne/hen i fremtiden. Ønskes ikke det så får de enten la vær å drive dårlig debatt mot meg eller ikke drive debatt med meg i det hele tatt.

Jeg vil heller bli satt på plass saklig enn at folk feiger ut med dårlige beskyldninger fordi de ikke klarer å argumentere mot saken og prøver å "vinne" slik. Så jeg må sette presedens på at det aldri vil bli godtatt av meg mot meg. Kall meg hva du vil for å gjøre det, godtar alt og sikter ikke på å bli likt eller godtatt av alle.

• SuddenlySeymour

# 260. 29. sep 2017 08:26
    EnSak skrev 29.09.17 kl. 08:16
    Jeg lette ikke rundt, jeg har noe som heter hukommelse og visste hvor jeg ville finne det.

Jeg vil ikke kalle det personangrep, bare veldig dårlig debatttenkikk, som ikke ganger et forum på noe som helst måte.

Også en som gjør noe for å komme ut av noe en gang for så å klage når andre gjør det samme trenger å bli satt på plass.

Bryr meg lite om andre sine drømmer, men bryr meg med å prøve å få bedre svar i fremtiden enn å forsøkt på å bli overkjørt på usaklige måter. Er en usaklig eller har ufin debatttenkikk en gang mot meg så vil det alltid være risk for at jeg bruker det mot han/henne/hen i fremtiden. Ønskes ikke det så får de enten la vær å drive dårlig debatt mot meg eller ikke drive debatt med meg i det hele tatt.

Jeg vil heller bli satt på plass saklig enn at folk feiger ut med dårlige beskyldninger fordi de ikke klarer å argumentere mot saken og prøver å "vinne" slik. Så jeg må sette presedens på at det aldri vil bli godtatt av meg mot meg. Kall meg hva du vil for å gjøre det, godtar alt og sikter ikke på å bli likt eller godtatt av alle.

Trist du ligger og gnurer på hva som ble sagt i en annen debatt for en tid tilbake. Jeg forsto det slik at du ville vise et eksempel på personangrep, da det var dette kommentaren du viste til handlet om, og du beskyldte vedkommende for dobbeltmoral.
  • EnSak

# 261. 29. sep 2017 08:36 (red. kl. 08:38)
    SuddenlySeymour skrev 29.09.17 kl. 08:26
    Trist du ligger og gnurer på hva som ble sagt i en annen debatt for en tid tilbake. Jeg forsto det slik at du ville vise et eksempel på personangrep, da det var dette kommentaren du viste til handlet om, og du beskyldte vedkommende for dobbeltmoral.

Trist kan det være; men tok ikke det som personangrep, bare svak debatt som er irriterende og gjentagende. Taper man debattering eller ikke sterk nok til/klarer å motargumenere så er det ikke bra å veie opp for sin inkompetanse til argumentasjon med andre løsninger for å prøve å "vinne"/"se bra ut".

Jeg blir lei av slikt og godtar ikke når de prøver å komme unna med det gang på gang. Som sagt, kall meg bitter eller gunende på det, det skal jeg takle å høre. Jeg er ikke perfekt og har mye å lære, derfor jeg ønsker bra debatt så jeg kan bli satt på plass på sak og ikke deres feige aviksmetode.