Forum

2158

innlogget

40193

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: [email protected]
  • Henrik3

Samboeren til Wara anmelder Black Box Teatret

27. des 2018 02:28 (red. kl. 02:31) | Vist 6391 ganger. https://www.nrk.no/norge/samboeren-til-tor-mikkel-wara-har-anmeldt-teater-1.14356112

Etter at Black Box teatret brukte bildet av hjemmene til en del kjente folk på høyresiden ble Tor Mikkel Waras bil vandalisert og en del dumme ting ble tagget. Nå er det jo ikke sikkert at de to hendelsene henger sammen. Likevel synes jeg Black Box gikk over streken. Det er ikke over streken å beskylde Wara for å være rasist/ekstremist eller hva det måtte være. Det må han tåle. Men det er over streken å filme huset hans og bruke det i den samme forestillingen. Dette er ihvertfall min mening.

Hva mener dere?

• Taakefyrsten

# 181. 15. mar 2019 00:58
    Zolex skrev 15.03.19 kl. 00:51 for om det er samboeren hans som står bak føler jeg at det må være mer enn bare den teatergruppa som fikk det til å tippe for ho.

Det er dette mistanken dreier seg om så langt, og stemmer dette med de faktiske forhold er det hun selv som er ansvarlig. Det er en risiko for at noen miljøer vil kunne bruke teatergruppen som syndebukk men det vil ikke holde. Slik jeg har forstått fremstillingen av teaterstykket er det relativt uskyldig og det blir opp til en evt galning å tolke det i feil retning i så fall. Der er vi vel ikke nå. Hun må selv ta ansvar.
    Om et par dager kan dette se anderledes ut når hun får summet seg og sett på saken med nye øyne.

• Kim Rodney

# 182. 15. mar 2019 01:28
    string skrev 14.03.19 kl. 18:59
    Listhaug blir nok ikke å se i regjeringsgangene på lang tid,

Det ser jeg ingen grunn til. Så jeg skjønner ikke hva det er som tar så lang tid. Men det kan jo hende hun selv har lyst på en liten pause.

• Henrik3

# 183. 15. mar 2019 01:31
    Kim Rodney skrev 15.03.19 kl. 01:28
    Det ser jeg ingen grunn til. Så jeg skjønner ikke hva det er som tar så lang tid. Men det kan jo hende hun selv har lyst på en liten pause.

Hun er fryktelig splittende. Nazistene forguder henne og ytterste venstre ser på henne som en kvinnelig utgave av the omen. Tror aldri hun får noe karriere. Hun er for mislikt.
  • Taakefyrsten

# 184. 15. mar 2019 01:36
    Henrik3 skrev 15.03.19 kl. 01:31 Hun er fryktelig splittende. Nazistene forguder henne og ytterste venstre ser på henne som en kvinnelig utgave av the omen. Tror aldri hun får noe karriere. Hun er for mislikt.

Hun har ikke statsministerens tillit. Det veier tyngst i denne sammenhengen.

• Henrik3

# 185. 15. mar 2019 01:38
    Taakefyrsten skrev 15.03.19 kl. 01:36
    Hun har ikke statsministerens tillit. Det veier tyngst i denne sammenhengen.

Det har du nok rett i. Hun har fått sin sjanse hos erna. Lurer på hvem som blir arvtager etter vara ? Dale er midlertidig i stillingen.
  • Taakefyrsten

# 186. 15. mar 2019 01:55
    Henrik3 skrev 15.03.19 kl. 01:38 Det har du nok rett i. Hun har fått sin sjanse hos erna. Lurer på hvem som blir arvtager etter vara ? Dale er midlertidig i stillingen.

Jeg har en tanke om det som betinger et makeskifte mellom Frp og H. Jeg er etterhvert ganske sikker på at justis ikke er posten for Frp, men det kan tenkes at det likevel er lurest å binde dem til akkurat den masten. På den annen side har det vist seg at lov og orden-partiet ikke deler den alminnelige forståelse av lov og orden i samfunnet på samme måte som folk flest, men det har vi igrunnen alltid visst.

• idefix

# 187. 15. mar 2019 06:59
    Sacha_ skrev 14.03.19 kl. 21:50
    För Wara var det Listhaug, og Siv Jensen med diverse bl a det hytteopplegget sitt som bare ble glemt. Jeg synes etikken er lav i dagens regjering, dessverre.
    Jeg forsvarer ikke Erna & Co. Men jaggu hadde Jens ministere som ikek hadde allt på stell. Men ja, denne regjeringa tiopper vel de fleste stastikkene sånn sett
  • Genuflex

# 188. 15. mar 2019 07:49
    Toffin skrev 15.03.19 kl. 00:53
    Münchausensyndrom.

Har du i det heletatt satt deg inn i hva Münchausensyndrom er?

• Toffin

# 189. 15. mar 2019 08:09
    Genuflex skrev 15.03.19 kl. 07:49
    Har du i det heletatt satt deg inn i hva Münchausensyndrom er?

Ikke spesielt mye, og bare fra populærlitteraturen, så jeg burde nok ikke brukt det.

• Genuflex

# 190. 15. mar 2019 08:15
    Toffin skrev 15.03.19 kl. 08:09
    Ikke spesielt mye, og bare fra populærlitteraturen, så jeg burde nok ikke brukt det.

Du sier ikke det 🤦🏻‍♂️

• flaneur

# 191. 15. mar 2019 08:29
    Genuflex skrev 15.03.19 kl. 08:15
    Du sier ikke det 🤦🏻‍♂️

Er dette pedanteri eller krenkethet?

• Ingefæroter

# 192. 15. mar 2019 08:51 Jeg setter pris på plot twists og drama, men jeg håper egentlig dette er siste sesong av regjeringen.
  • Toffin

# 193. 15. mar 2019 08:54
    Taakefyrsten skrev 15.03.19 kl. 01:55
    Jeg har en tanke om det som betinger et makeskifte mellom Frp og H. Jeg er etterhvert ganske sikker på at justis ikke er posten for Frp, men det kan tenkes at det likevel er lurest å binde dem til akkurat den masten. På den annen side har det vist seg at lov og orden-partiet ikke deler den alminnelige forståelse av lov og orden i samfunnet på samme måte som folk flest, men det har vi igrunnen alltid visst.

En kan ikke sette et pompeus ass som Anundsen til å lede Justis, ikke råpopulister som Amundsen og Listhaug heller. Det krever en politiker med andre egenskaper, -for Justis er et tungt departement som fort blir en voldsom bør for lettvektere som Anundsen, Amundsen og Listhaug.
    Anundsen sørget for vanskelige snublefeller for seg selv da han trodde han kunne kjøre Politireformen gjennom Stortinget ved å være arrogant og latterliggjøre helt legitime motforestillinger. Amundsen og Listhaug brukte innvadringspopulisme og stygge angrep også mot samarbeidspartnere som V og KrF og trodde de skulle få fokuset bort fra de tunge sakene som er Justissektoren.
    FrPs statsråder har rett og slett vært til stor skade. Påfallende når det er på det fagfeltet de selv mener de er bedre enn alle andre. Det er i tillegg latterlig dårlig lederjobb fra Siv Jensen som flere ganger har plukket ut statsråder som hun må vite ikke egner seg til tyngre politiske oppgaver.

• Genuflex

# 194. 15. mar 2019 09:26
    flaneur skrev 15.03.19 kl. 08:29
    Er dette pedanteri eller krenkethet?

Ingen av delene faktisk, sist jeg sjekket så kvalifiserer ikke noe av det ho er blitt "utsatt" for som en sykdom.

• Taakefyrsten

# 195. 15. mar 2019 09:29
    Toffin skrev 15.03.19 kl. 08:54FrPs statsråder har rett og slett vært til stor skade. Påfallende når det er på det fagfeltet de selv mener de er bedre enn alle andre. Det er i tillegg latterlig dårlig lederjobb fra Siv Jensen som flere ganger har plukket ut statsråder som hun må vite ikke egner seg til tyngre politiske oppgaver.

Ja, det er dette jeg har i tankene ved kommentaren du siterer fra. Jeg tror dette rett og slett ikke er deres felt. Det er greit å ha noen sterke meninger og klare oppfatninger om hvordan man skal oppføre seg, men et viktig premiss for justispolitikk er at vi alle skal oppføre oss slik, altså innenfor rammen av loven. Og det er her fyrtårnet raser sammen i flau bris. Jeg tror et annet parti med en annen tilnærming til lovene bør få denne posten nå.
    Erna skal snart snekre sammen laget som skal stå til eter valget i 2021, og dette vil være et ekstra argument i diskusjonen om hvordan strategien skal legges for å rydde unna snublestener før man begynner marsjen