Forum

1661

innlogget

41337

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • FitTopOslo20

Negativ On Prep !! Tror du virkelig at det er så mange på prep slik folk hevder

12. jul 2018 12:27 | Vist 1431 ganger. Negativ On Prep !! Tror du virkelig at det er så mange på prep slik folk hevder på Grindr? Tror det er nok noen som er positive og som sier de går på prep det er jo i utgangspunktet samme medisin som HIv positive tar. men forstår godt at mange skjuler det, det er tabu fortsatt i norge å si at man er hiv positiv åpent. Min lærer er hiv positiv og åpen jeg respekterer han mye og er glad i han, beste lærer ever og hva med gutta på 18 som sier dem er på prep det er nok ikke så lett å kvalifisere for å få prep gratis. skal vi bare tro på det folk sier på grindr å kjøre på uten fordi man liksom bruker prep? også er det dem som hevder å kjøpe det på nett, mange som bestiller på nett blir jo lurt til å tro det var prep dem kjøpte men egnetlig var det noe annet
  • Henrik3

# 16. 12. jul 2018 15:22 Jeg er negativ og fikk tilbud om prep fordi jeg mister litt kontroll når jeg drikker. Men jeg bruker det bare når jeg går på byen. Ellers ligger pillene i skapet sammen med kondomene. Det heter ipergay dose, visstnok. Ser ingen grunn til å opplyse om prep bruken på grindr. Men noen hemmelighet er det ikke. Legen min fortalte meg at han gjerne skulle sett flere homser på prep. Det ville løst mange problemer, mente han.
  • Looking4

# 17. 12. jul 2018 15:37
    Henrik3 skrev 12.07.18 kl. 15:22
    Jeg er negativ og fikk tilbud om prep fordi jeg mister litt kontroll når jeg drikker. Men jeg bruker det bare når jeg går på byen. Ellers ligger pillene i skapet sammen med kondomene. Det heter ipergay dose, visstnok. Ser ingen grunn til å opplyse om prep bruken på grindr. Men noen hemmelighet er det ikke. Legen min fortalte meg at han gjerne skulle sett flere homser på prep. Det ville løst mange problemer, mente han.

Også kalt PrEP on demand som jeg også benytter meg av.

• Henrik3

# 18. 12. jul 2018 16:02
    Looking4 skrev 12.07.18 kl. 15:37
    Også kalt PrEP on demand som jeg også benytter meg av.

Det er veldig praktisk fordi det har fjernet noe av den verste angsten rundt sex'en. Denne angsten kan ødelegge mye. Man har sex og så er man fullstendig vettskremt i 3 mnd etterpå. Det er ikke sunt. Når det er sagt, så er jeg ikke veldig løssluppen. Jeg har en fyr jeg har sex i et forhold av gangen, og når jeg skifter partner, tester jeg meg før jeg begynner med neste. Men som sagt, med disse tablettene har all denne meningsløse angsten sluppet taket.
  • Ingefæroter

# 19. 12. jul 2018 16:12
    Henrik3 skrev 12.07.18 kl. 16:02
    Det er veldig praktisk fordi det har fjernet noe av den verste angsten rundt sex'en. Denne angsten kan ødelegge mye. Man har sex og så er man fullstendig vettskremt i 3 mnd etterpå. Det er ikke sunt. Når det er sagt, så er jeg ikke veldig løssluppen. Jeg har en fyr jeg har sex i et forhold av gangen, og når jeg skifter partner, tester jeg meg før jeg begynner med neste. Men som sagt, med disse tablettene har all denne meningsløse angsten sluppet taket.

Det var skikkelig fint å høre. Du er ikke alene, og det er mange der ute som sliter med den samme angsten, og som kanskje leser dette og skaffer seg PrEP.
    Takk for at du delte.

• Quidditch

# 20. 12. jul 2018 16:23
    Doom skrev 12.07.18 kl. 12:47
    Det er ikke et enten eller.
    Vi kommer til å vade i syfilis og gonoré opp til hofta om noen år om folk tror det.

For min del er det kort veg frå tissen til hofta, så det skal ikkje så mykje til.
  • Quidditch

# 21. 12. jul 2018 16:24
    Ingefæroter skrev 12.07.18 kl. 13:10
    Folk må bli flinkere til å teste seg regelmessig. Det er et av de viktigste midlene for å hindre smittespredning. Vi som går på PrEP tester oss hver 3. måned som en del av tilbudet.

Eller oftare. Nokre av oss synst kvar sjette veke er passeleg.
  • 73WR

# 22. 12. jul 2018 21:29 (red. kl. 21:31) Possible rare case of transmission of HIV resistant to Pre-exposure Prophylaxis (PrEP) medication

https://publichealthinsider.com/2018/03/12/possible-rare-case-of-transmission-of-hiv-resistant-to-pre-exposure-prophylaxis-prep-medication/

`How does a person on PrEP get infected with HIV?

This is a complicated question. As you mentioned in the introduction, hundreds of thousands of people around the world are currently taking PrEP, including over 6,500 people in King County alone. PrEP failure is very rare, at least in people who consistently take their medication.
    •HIV acquisition while on PrEP can occur in several ways:
    •By having sex or sharing injection equipment with someone who has an HIV infection that is resistant to the medications in PrEP and who is not taking effective treatment to suppress the virus;
    •By taking PrEP inconsistently during times of potential exposure to HIV; In very rare instances, PrEP may just not be effective, meaning an individual who is consistently taking their medication becomes infected with a virus that is not PrEP resistant.

Also, if someone starts on PrEP while acutely infected with HIV they can develop a
    PrEP-resistant infection.`

• Ingefæroter

# 23. 12. jul 2018 21:54 (red. kl. 21:56)
    73WR skrev 12.07.18 kl. 21:29
    Possible rare case of transmission of HIV resistant to Pre-exposure Prophylaxis (PrEP) medication

https://publichealthinsider.com/2018/03/12/possible-rare-case-of-transmission-of-hiv-resistant-to-pre-exposure-prophylaxis-prep-medication/

`How does a person on PrEP get infected with HIV?

This is a complicated question. As you mentioned in the introduction, hundreds of thousands of people around the world are currently taking PrEP, including over 6,500 people in King County alone. PrEP failure is very rare, at least in people who consistently take their medication.
    •HIV acquisition while on PrEP can occur in several ways:
    •By having sex or sharing injection equipment with someone who has an HIV infection that is resistant to the medications in PrEP and who is not taking effective treatment to suppress the virus;
    •By taking PrEP inconsistently during times of potential exposure to HIV; In very rare instances, PrEP may just not be effective, meaning an individual who is consistently taking their medication becomes infected with a virus that is not PrEP resistant.

Also, if someone starts on PrEP while acutely infected with HIV they can develop a
    PrEP-resistant infection.`

Dette er ikke et argument mot PrEP, hvis det er det du tror. Det er uansett vanskelig å skjønne hvor du vil siden du aldri skriver meningene dine (hvis du har noen), men bare copypaster tilfeldige artikler og ordbøker.

Poengene er artikkelen er kjent, og tilfellene er uhyre skjeldne. Tar man i betraktning at kondomer kan sprekke (kondomer gir heller ikke 100% beskyttelse, veit du...) så gir PrEP til og med høyere grad av beskyttelse.

Men jeg veit du har bestemt deg for at du synes PrEP er fysj, så jeg orker ikke bruke mer tid på deg. Du har aldri vist tegn til endringsvilje tidligere, og jeg er ferdig med Sisyfos-arbeid.

• 73WR

# 24. 12. jul 2018 22:05 (red. kl. 22:06)
    Ingefæroter skrev 12.07.18 kl. 21:54
    Dette er ikke et argument mot PrEP, hvis det er det du tror. Det er uansett vanskelig å skjønne hvor du vil siden du aldri skriver meningene dine (hvis du har noen), men bare copypaster tilfeldige artikler og ordbøker.

Poengene er artikkelen er kjent, og tilfellene er uhyre skjeldne. Tar man i betraktning at kondomer kan sprekke (kondomer gir heller ikke 100% beskyttelse, veit du...) så gir PrEP til og med høyere grad av beskyttelse.

Men jeg veit du har bestemt deg for at du synes PrEP er fysj, så jeg orker ikke bruke mer tid på deg. Du har aldri vist tegn til endringsvilje tidligere, og jeg er ferdig med Sisyfos-arbeid.

oslo-universitetssykehus:

PrEP informasjon til helsepersonell
    og annnen personell som kommer i kontakt med personer som kan ha behov for PrEP;

`6. Risiko for resistensutvikling

PrEP inneholder to virkestoffer som ikke er tilstrekkelig som behandling mot hivinfeksjon. Det er derfor en liten risiko for resistensutvikling hvis PrEP startes under serokonversjon. Det skal derfor alltid tas hivtester etter oppstart PrEP, se pkt. 7.

Det finnes hiv-virus som er resistente mot virkestoffene i PrEP, noe som vil gjøre PrEP uvirksomt,
    men dette er svært sjelden i Norge.`

https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/nasjonal-kompetansetjeneste-for-seksuelt-overforte-infeksjoner/kunnskapsformidling/prep-informasjon-til-helsepersonell

• ViKiNG76

# 25. 12. jul 2018 22:10 (red. kl. 22:12)
    Quidditch skrev 12.07.18 kl. 16:24
    Eller oftare. Nokre av oss synst kvar sjette veke er passeleg.
    hva med heller å ha faste partnere slik at man slipper å teste seg heile tiden. Man har vel annet å gjøre enn å fly på olafia, hvis man ikke har sex som hobby da .-)

og når det kommer til det PREP greiene så juger folk så de tror det selv. Stol på deg selv og ingen andre.

• Quidditch

# 26. 12. jul 2018 22:11
    73WR skrev 12.07.18 kl. 22:05
    oslo-universitetssykehus:

PrEP informasjon til helsepersonell
    og annnen personell som kommer i kontakt med personer som kan ha behov for PrEP;

`6. Risiko for resistensutvikling

PrEP inneholder to virkestoffer som ikke er tilstrekkelig som behandling mot hivinfeksjon. Det er derfor en liten risiko for resistensutvikling hvis PrEP startes under serokonversjon. Det skal derfor alltid tas hivtester etter oppstart PrEP, se pkt. 7.

Det finnes hiv-virus som er resistente mot virkestoffene i PrEP, noe som vil gjøre PrEP uvirksomt,
    men dette er svært sjelden i Norge.`

https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/nasjonal-kompetansetjeneste-for-seksuelt-overforte-infeksjoner/kunnskapsformidling/prep-informasjon-til-helsepersonell

Ja. Og så? Kva er det du vil?
  • _Elysion_

# 27. 12. jul 2018 22:13
    ViKiNG76 skrev 12.07.18 kl. 22:10
    hva med heller å ha faste partnere slik at man slipper å teste seg heile tiden. Man har vel annet å gjøre enn å fly på olafia, hvis man ikke har sex som hobby da .-)

og når det kommer til det PREP greiene så juger folk så de tror det selv. Stol på deg selv og ingen andre.

Det forutsetter at de faste partnerene heller ikke har andre. ;)
  • Quidditch

# 28. 12. jul 2018 22:13
    ViKiNG76 skrev 12.07.18 kl. 22:10

Eg blir alltid like imponert når folk driv med sextreff den eine dagen og slut shaming den andre ♥
  • ViKiNG76

# 29. 12. jul 2018 22:15
    Quidditch skrev 12.07.18 kl. 22:13
    Eg blir alltid like imponert når folk driv med sextreff den eine dagen og slut shaming den andre ♥
    Jeg mente ikke å slut shame, bare en annen vinkling på ting. Klart folk får gjøre det de vil, men det blir dyrt for samfunnet med all den testinga hele tiden .p
  • Quidditch

# 30. 12. jul 2018 22:16
    ViKiNG76 skrev 12.07.18 kl. 22:15
    Jeg mente ikke å slut shame, bare en annen vinkling på ting. Klart folk får gjøre det de vil, men det blir dyrt for samfunnet med all den testinga hele tiden .p

Testing er billegare enn smittesporing og behandling :-)