Forum

1492

innlogget

41897

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • xBox

Noen homofile fastleger i østfold?

14. jan 2018 01:12 | Vist 849 ganger. Rart at det ikke finnes noen homofile fastleger i østfold!
  • aleks8888no

# 16. 14. jan 2018 01:42 (red. kl. 01:46) Nei er ikke lege siden TS spurte om det.
  • # 17. 14. jan 2018 01:42
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Usaklig/irrelevant.
  • Zitronenfalter

# 18. 14. jan 2018 01:45 Jeg forstår hva du mener. Jeg gikk til en lege som ikke var homofil, og han synes det var litt vanskelig. Ved intime undersøkelser ble han litt pinlig berørt. Jeg tror han var redd jeg skulle få ereksjon under undersøkelsene. Mye bedre å finne en du er trygg på, eller kanskje prøv med en kvinnelig lege som viser mer forståelse.
  • # 19. 14. jan 2018 01:49
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Usaklig/irrelevant.
  • Zolex

# 20. 14. jan 2018 01:58 (red. kl. 01:59) Det finnes nok homofile fastleger både i Østfold, Oslo og Trøndelag, men på lik linje som at butikkmedarbeidere ikke forteller om deres forhold og sexliv mens du betaler forteller ikke leger om deres forhold og sexliv under en konsultasjon. Jeg har faktisk sett fastleger på forum, dog det er uhyre sjeldent dette blir annonsert, og det av god grunn.

Det er da mange fastleger (uvisst legning) som ikke har noe problem med å snakke om homofili og and sensitive temaer. Nå går jo strengt talt jobben deres ut på å snakke om sensitive temaer. Jeg tror nok ikke min fastlege ville jublet over å snakke om rimming, analsex og fisting i kjelleren til SLM-klubben i Oslo, men uten å legge ut i det vide og brede har vi fått etablert hvilke risikoer jeg kan stå ovenfor med min legning, hva jeg bør sjekke meg for og hvilke vaksiner jeg bør ta, og det har gått helt fint.

• Weltschmerz

# 21. 14. jan 2018 02:05 Jeg vil heller ha en heterofil lege enn en homofil lege.
  • eirikinz

# 22. 14. jan 2018 02:18 Snakk med Sex & Samfunn, Brynsenglegene, eller Helseutvalget. (Send dem en e-post eller ta en telefon)
    Du kan reise til Oslo og møte dem direkte, eller spørre om de kjenner noen leger i Østfold.
  • rob1

# 23. 14. jan 2018 02:25 Hør med noen i lokallagene til FRI eller Skeiv Ungdom i Østfold - de finnes på nett, bla på Facebook. Lykke til!
  • Iv4r

# 24. 14. jan 2018 02:25 (red. kl. 02:27) Her synes jeg det var mange overfladiske og flåsete svar. I veldig mange situasjoner - de fleste, heldigvis - er det likegyldig hvilken seksualitet, kjønn, alder osv. legen har.

Samtidig er det vel ikke veldig overraskende at for eksempel en del kvinner synes visse ting er lettere å ta opp med en lege som er kvinne, f.eks. at de ønsker en kvinnelig gynekolog. Er det teit?

Hvis nei, er det vel helt forståelig at trådstarter (som oppgir å være en gutt på 16 år) kanskje har lyst å snakke med en lege (om noe vi ikke har noen verdens ting med) som selv er homofil?

Selv har jeg testet meg hos Helseutvalget dann og vann, og selv om jeg fint kan snakke om seksuell helse (aner ikke om det er trådstarters ærend, nevner bare mitt eksempel) med hvem som helst egententlig, er visse ting ekstra greit om det er noen som er i samme situasjon, som skjønner tegninga. Og jeg er snart 30 og ting var definitivt flauere å snakke med fremmede om da jeg var 16.

Ellers godt råd i posten over og kanskje kan det melde seg en lege på PM her også, hvem vet.

• Henrik3

# 25. 14. jan 2018 02:28
    xBox skrev 14.01.18 kl. 01:12
    Rart at det ikke finnes noen homofile fastleger i østfold!

I Østfold? Nei det er jo så usentralt! Det finnes ingenting der nede i gokk.
  • eirikinz

# 26. 14. jan 2018 02:38 Hvis det er litt skummelt å ringe, så har også Helseutvalget en anonym chattetjeneste, Youchat: https://www.helseutvalget.no/youchat
    Åpent mandag og torsdag 17:30 - 20:30.
  • Solav

# 27. 14. jan 2018 03:31 En bekjent av meg er homofil og lege. Men han bor i Trøndelag og jobber på sykehus.

Men om han har hatt praksis og tatt imot pasienter, så hadde det vært lite relevant å gått til han pga hans legning

• ViJo

# 28. 14. jan 2018 03:38 Jeg har bekjente som er leger og homo.
    Heldigvis har jeg kun hatt to leger de siste 30 åra, i Østfold. En mann en kvinne, begge fantastiske. Egentlig ser jeg ikke behovet for en homofil lege. Det var noe vi trengte på 70-tallet.
  • # 29. 14. jan 2018 09:12
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Siterer slettet innlegg.
  • idefix

# 30. 14. jan 2018 09:28
    Henrik3 skrev 14.01.18 kl. 02:28
    I Østfold? Nei det er jo så usentralt! Det finnes ingenting der nede i gokk.

Østfold er veldig sentralt og fint. Ligger jo som en flekk på kartet som vi må passere på ferden til "harryhandel".
    Men til tema. Støtter den som la inn forslag om å kontakte organisasjonene i Østfold for å eit sjekke om det er leger med rette legningen