Forum

1481

innlogget

41897

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • EnSak

# 16. 12. jan 2018 22:27
    Henrik3 skrev 12.01.18 kl. 22:21
    Jeg tror FRP /Front National /SD i Sverige snakker et språk som vanlige folk forstår. Det er mye frustrasjon og aggresjon derute, så når listhaug sier noe dritt om innvandrere så priser en del type mennesker seg lykkelig over at noen endelig snakker slik som dem selv, noe de kan forholde seg til. Samtidig er de drittlei politisk korrekthet, og alt som kan forbindes med passivitet og status quo. Når de hører Listhaug og Sandberg, så tenker de at her blir det action, endringer. Problemet er bare at de ikke forestiller seg at det blir endringer til det verre. Ap må slutte å snakke som overlegne bleier og begynne å snakke slik at vanlige folk forstår. Stoltenberg var så overlegen intelligent at han kunne gjøre dette på en god måte. Men han er unntaket.

Svakheten til et demokrati er vel at populistisk politikk som ikke nødvendigvis er bærekraftig kan slå igjennom, mens upopulær men viktig/bærekraftig politikk kan slite med å se dagens lys.

• Henrik3

# 17. 12. jan 2018 22:32
    EnSak skrev 12.01.18 kl. 22:27
    Svakheten til et demokrati er vel at populistisk politikk som ikke nødvendigvis er bærekraftig kan slå igjennom, mens upopulær men viktig/bærekraftig politikk kan slite med å se dagens lys.

Det er riktig. Det er våre egne svakheter som ødelegger for demokratiet. Men snart blir vi heldigvis erstattet av robotter hele gjengen. Jeg har sett det på discovery channel
  • EnSak

# 18. 12. jan 2018 22:35
    Henrik3 skrev 12.01.18 kl. 22:32
    Det er riktig. Det er våre egne svakheter som ødelegger for demokratiet. Men snart blir vi heldigvis erstattet av robotter hele gjengen. Jeg har sett det på discovery channel

Får bare håpe de blir hardprogrammert til å måtte bygge opp velferd for mennesker før de kan begynne på sin egen.

• Henrik3

# 19. 12. jan 2018 22:37 (red. kl. 22:38) Jeg tror folk blander sammen retorisk aggresjon med politisk handlekraft på et vis. De tror at visst noen viser litt attitude, så vil de ihvertfall handle, gjøre noe, der hvor andre bare prater.
  • Henrik3

# 20. 12. jan 2018 22:39
    EnSak skrev 12.01.18 kl. 22:35
    Får bare håpe de blir hardprogrammert til å måtte bygge opp velferd for mennesker før de kan begynne på sin egen.

Er ikke dette Asimovs lov da?
  • 73WR

# 21. 12. jan 2018 22:49 (red. kl. 22:53) Imidlertid er ikke bare Norges, men hele det Globale samfunnets tidsalder over.

I dag ser vi at all sjømat inneholder mikroplast,
    insektarter og andre dyrearter er i ferd med å dø ut,
    og miljøet menneskene er avhengig av for å overleve destrueres.

I Norge svarer politikere med fortsatt destruktiv miljøødeleggende oljeaktivitet,
    akseptert utryddelse av ulv og andre utrydningstruede dyrearter,
    samt en aksept av at man ikke trenger å inneha god vilje.

Norge er i dag preget av økonomisk vinning, åpenlys korrupsjon,
    samt destruktive krefter preget av stigmatiserende angst,
    direkte feilinformasjon og en mentalitet der det å
    opptre umoralsk og krenkende er substitutt for
    manglende evne og vilje til å vise godhet.

Menneskets natur er slik vi ser det i dag, aldri konstruktiv,
    vi erfarer en kollektiv psykose av schizoid narsissisme,
    der en av verdenssamfunnets øverste diktatorer

nytter begrepet

shitholes.

Norge vil kanskje i en tid fremover fremdeles anerkjennes som velferdsstat,
    men samtidig og for all fremtid defineres i relasjon til fenomenet shitholes.

Så ja, verdens og Norges gullalder er definitivt over.

• EnSak

# 22. 12. jan 2018 22:49 (red. kl. 22:53)
    Henrik3 skrev 12.01.18 kl. 22:39
    Er ikke dette Asimovs lov da?

Samme konsept, at noe er hardprogrammert inn i dem som de ikke kan oppdatere eller forandre. Men jeg ville bare at det ble en del om å lage velferd til mennesker.

Den loven du sier er vel en 3delt lov som de bruker i filmen IRobot tror jeg. 1)Ikke skade menneske, 2) høre på menneske 3) husker ikke Edit: Beskytt mennesket (sjekket med Google).

Så jeg vil da ha 4) Jobb mot en velferdsstat for mennesker (men formulert veldig riktig så den ikke kunne mistolkes av programmene/robotene.

• Henrik3

# 23. 12. jan 2018 22:59
    73WR skrev 12.01.18 kl. 22:49
    Imidlertid er ikke bare Norges, men hele det Globale samfunnets tidsalder over.

I Norge svarer politikere med fortsatt destruktiv miljøødeleggende oljeaktivitet,

nytter begrepet

shitholes.

Det er veldig bekymringsfullt at folk ikke ser alvoret i miljøkrisa. Men som akademisk oversetter jeg tar avstand fra bruken av psykose etc. Schizoid tror jeg ikke er beslektet med en narsisist, men en psykose kan ha med narsisisme å gjøre. Narsisisten manipulerer mens den schizoide bare passerer gjennom verden uten å få kontakt med noen. Men nå kverulerer jeg fryktelig :)

Jeg har selv gått til behandling (i likhet med mange) og jeg liker ikke at ulike diagnoser brukes som skjellsord.

• Isbjørn

# 24. 13. jan 2018 13:20
    73WR skrev 12.01.18 kl. 22:49
    Imidlertid er ikke bare Norges, men hele det Globale samfunnets tidsalder over.

nytter begrepet

shitholes.

Norge vil kanskje i en tid fremover fremdeles anerkjennes som velferdsstat,
    men samtidig og for all fremtid defineres i relasjon til fenomenet shitholes.

Det produseres faktisk plast, som ligner på ris.
    Og da selges som ris til fattige folk..

Så det er da altså med vilje enkelte gjør det, ikke kun dumskap

• Kjøttmeis

# 25. 13. jan 2018 23:33 (red. kl. 23:33)
    Bruce Wayne skrev 12.01.18 kl. 16:11
    Regjeringens aktivitetsplikt for unge sosialhjelpsmottakere hjelper på å redusere utenforskapet.

Det tipper jeg du vet masse om.

• Kjøttmeis

# 26. 13. jan 2018 23:37
    Henrik3 skrev 12.01.18 kl. 18:17
    Når man kutter i trygden og rettshjelpen, mens man gir milliarder i skattelette til de rikeste, så sier det alt. Jeg trenger ikke kommentere, bare les forslagene.

Husker jeg skumleste noen kronikker etter statsbudsjettet.
    Tror det var en kvinne som mente at de store vinnerne i statsbudsjettet var aksjemeglere og de store taperne var uføretrygdede alenemødre.

Så gikk det type 5 dager og plutselig handlet alle kronikkene om kostymefesten til Siv. Fiffig!

• Kjøttmeis

# 27. 13. jan 2018 23:46 (red. kl. 23:55)
    Isbjørn skrev 12.01.18 kl. 20:18
    Lurer på om dette kan ha noe med troen på att "syke stjeler mine penger"
    Sett det flere steder, att folk som bruker helse tjenester, eller trygdede blir beskyldt for å stjele penger fra dem som er i jobb.

Det er svartingene, polakkene, dumme brød av noen kjærringer som havner i ulØkka, de som ikke gidder å stå opp om morran, kommunister, organisert religion, sosialister og annet pakk som hindrer vanlige nordmenn å tjene til livets glade dager.

• aleks8888no

# 28. 13. jan 2018 23:51
    Kjøttmeis skrev 13.01.18 kl. 23:46
    Det er svartingene, polakkene, dume brød av noen kjærringer som havner i ulØkka, de som ikke gidder å stå opp om morran, kommunister, organisert religion, sosialister og annet pakk som hindrer vanlige nordmenn å tjene til livets glade dager.
    vedlegg
  • Kjøttmeis

# 29. 13. jan 2018 23:51 (red. kl. 00:01)
    Henrik3 skrev 12.01.18 kl. 22:21
    Jeg tror FRP /Front National /SD i Sverige snakker et språk som vanlige folk forstår. Det er mye frustrasjon og aggresjon derute, så når listhaug sier noe dritt om innvandrere så priser en del type mennesker seg lykkelig over at noen endelig snakker slik som dem selv, noe de kan forholde seg til.

For ikke å snakke om at de selv har steget på rangstigen.

Jeg mener, tenk hvor glade somalierne var når romfolket kom!
    Endelig var det noen andre som fikk pepperen.

• Kjøttmeis

# 30. 14. jan 2018 00:34
    Kjøttmeis skrev 13.01.18 kl. 23:46
    Det er svartingene, polakkene, dumme brød av noen kjærringer som havner i ulØkka, de som ikke gidder å stå opp om morran, kommunister, organisert religion, sosialister og annet pakk som hindrer vanlige nordmenn å tjene til livets glade dager.

Det handler ikke om politikk, det handler om snylting.