Forum

982

innlogget

41260

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • kattmedslips

Brunost til London

5. jan 2018 09:55 | Vist 1398 ganger. Vet at jeg kan spørre Google, men mye hyggeligere å spørre dere 😊

Noen som vet hvordan reglene for innførsel av meieriprodukter til England er? Evt fisk også.

Skal til London og møte noen britiske kollegaer, også tenkte jeg å ta med noe brunost og kanskje noe laks - litt sånn norsk gimmick.

Vil nødig få probs i tollen.

• bilde

# 16. 12. jan 2018 22:35
    Quidditch skrev 12.01.18 kl. 19:15
    Basert på personleg erfaring då eg budde i Skottland - niks problem. Ingen restriksjonar så vidt eg veit. Men det KAN bli nekta som handbagasje, det er veldig tilfeldig kva dei kallar "flytande" ...

Jeg pleier å ta med cheddar i håndbagasjen fra England. Det går fint selv i Manchester, der de insisterer på at lebestift må i posen med "flytende". Det er relativt ofte de krever å få se hva det er for noe, riktignok. I utgangspunktet skal faste oster være greit, så brunost skal gå fint, men prim ikke.

Ja, jeg vet at brunost ikke egentlig er en ost.

• bilde

# 17. 12. jan 2018 22:37
    Metallica skrev 12.01.18 kl. 20:16
    Jeg hadde meg meg 2 ølglass i håndbagasjen fra Island til Norge. Gikk helt fint.

Jeg tror brunost går fint.

Du tuller litt nå, håper jeg? Eller tror du faktisk spørsmålet handler om hva som tåler transporten?

;)

• Metallica

# 18. 12. jan 2018 22:40
    bilde skrev 12.01.18 kl. 22:37
    Du tuller litt nå, håper jeg? Eller tror du faktisk spørsmålet handler om hva som tåler transporten?

;)

Det var bare ett eksempel. Ikke noe med hva som tåler transporten osv. Jeg hadde aldri trodd ølglass skulle gå igjennom sikkerhetskontrollen pga sikkerhetsregler.
  • Henrik3

# 19. 12. jan 2018 22:41
    kattmedslips skrev 05.01.18 kl. 09:55
    Vet at jeg kan spørre Google, men mye hyggeligere å spørre dere 😊

Noen som vet hvordan reglene for innførsel av meieriprodukter til England er? Evt fisk også.

Skal til London og møte noen britiske kollegaer, også tenkte jeg å ta med noe brunost og kanskje noe laks - litt sånn norsk gimmick.

Vil nødig få probs i tollen.

Det verste de kan gjøre er å ta fra deg osten :) Tviler på at du blir utvist fra landet for innførsel av ost.
  • Quidditch

# 20. 13. jan 2018 21:54 Eg har hatt med brunost til diverse land i Schengen, Storbritannia, Bosnia, Serbia, Montenegro, Canada og Mexico utan problem. Gamalost også. Nema problema.
  • -martin-

# 21. 14. jan 2018 00:23 Jeg hadde med meg 7 kilo i kofferten sist jeg var i London! Og sendte 4 kilo før jul, det gikk fint begge deler. Tror den ene pakken ble stoppet i tollen. Men det gikk bra:)