Forum

2713

innlogget

41308

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • FunkyTurtle

Kronersmarked og 10 kronersmarked

1. jan 2018 16:26 | Vist 1026 ganger. Nå ser jeg både Coop og Meny kjører kronersmarked og Spar kjører 10 kronersmarked.

Kommer vi som kunde godt ut av det eller blir vi totalt lurt?

• Sayar

# 16. 1. jan 2018 18:23
    idefix skrev 01.01.18 kl. 17:31
    jobbet sammen med en som handlet på denne måten, måtte ha bare for at det var billig. ett roms leilighet i Oslo full av Cola Zero og toalettpapir da han gikk bort. Meste parten av Cola kunne helles ut, var godt over best etter dato så det holdt

Ikke det jeg mente men enig at det er å ta det altfor langt. Hadde en nabo der jeg bodde før som var sånn at han spiste det samme 4 dager på rad fordi det var på tilbud. Men der finner de ikke tingene stablet opp til taket når han dør fordi han handler bare inn til ei uke av gangen

• Kakemonsteret

# 17. 1. jan 2018 18:24
    FunkyTurtle skrev 01.01.18 kl. 16:26
    Nå ser jeg både Coop og Meny kjører kronersmarked og Spar kjører 10 kronersmarked.

Kommer vi som kunde godt ut av det eller blir vi totalt lurt?

Kronemarked?
    Jeg kjøper alt i kroner her i Norge, noen som krever betaling i pund eller dollar?

"Kronemarked" er et av verdens dårligste ord som Norgesgruppen bruker for å få folk til å handle mer.

• SplashBoy

# 18. 1. jan 2018 19:17
    !!!brandy skrev 01.01.18 kl. 16:51
    Handler det jeg trenger, når jeg trenger det, til den pris det koster. Jeg tror mange kjøper for mye av de produkt som er på disse tilbudene, kun fordi det er billig, ikke fordi at de trenger det. Men jøss, alltid greitt å ha 20 bokser sardiner i matskuffa. Selv om man ikke liker sardiner. Kan jo være man får seg en katt en vakker dag som liker sardiner😂De var jo på salg!

enig der, men jeg benytter meg av tilbud viss det er noe jeg bruker mye av eller noe jeg skulle kjøpe likevel. Det hender jo jeg synder og kjøper ting på tilbud som er unødvendig, men jeg er ganske flink å styre unna.
    --
    Før var et tilbud et tilbud, nå er egentlig bare tilbud det som burde vært normalpris. Jeg skjønner ikke at folk ikke ser de blir lurt når butikkene har tilbud så ofte. Før ganget butikkene opp prisene slik at de fikk inn kostnaden ved å selge rundt 60-70 % av varepartiet, resten var profitt. Nå trenger de bare selge rundt 20-30 % og resten er ren profitt.
    Jeg har ikke noe imot at folk tjener mye penger, men jeg synes grådighetskulturen tar mer og mer over. Man blir egentlig svindlet. Heldigvis gjelder det ikke alle butikker.
  • SplashBoy

# 19. 1. jan 2018 19:18
    duppedings skrev 01.01.18 kl. 17:04
    Jeg er forsatt gyldig et halvt år til

til hva da?
  • SplashBoy

# 20. 1. jan 2018 19:19
    Isbjørn skrev 01.01.18 kl. 17:39
    Hvis noe som normalt sett koster 8 kr, nå selges for 10 kr i 10 kr marked, ja da blir du lurt.

Men om en ting som normalt koster 15 kr selges for 10 kr så blir du ikke lurt.

Det handler altså om å vite normal prisen..

normalprisen er ofte skrudd opp lang tid i forveien slik at kundene ikke skal merke det
  • SplashBoy

# 21. 1. jan 2018 19:20
    JollyJ skrev 01.01.18 kl. 18:24
    Kronemarked?
    Jeg kjøper alt i kroner her i Norge, noen som krever betaling i pund eller dollar?

"Kronemarked" er et av verdens dårligste ord som Norgesgruppen bruker for å få folk til å handle mer.

viss folk går på det så er det ikke et dårlig ord. Det er som å si at en reklame man ikke liker er dårlig selv om reklamen har effekt
  • !!!brandy

# 22. 1. jan 2018 19:52
    Sayar skrev 01.01.18 kl. 18:20
    Det eksemplet du kom med med om at folk hamstrer ting de ikke trenger kun fordi det er på tilbud. det kan jeg si meg enig i. Men starten Handler det jeg trenger, når jeg trenger det, til den pris det koster føler jeg du er litt tankeløs ovenfor familier som MÅ ta slike hensyn. Mange familier i Norge som kjøper mat på tilbud slik at man faktisk har noen penger til overs for en liten ting til barna. Slik som inngangspenger til en skoletilstelning eller pengene som kreves for klassebilde. Ikke hysterisk sparsommelig men nødvendig økonomisk planlegging.
    Men kjære deg, jeg skrev på vegne av meg selv,ikke på vegne av småbarnsfamilier.
  • Isbjørn

# 23. 1. jan 2018 20:43 (red. kl. 20:44)
    SplashBoy skrev 01.01.18 kl. 19:19
    normalprisen er ofte skrudd opp lang tid i forveien slik at kundene ikke skal merke det

Vel er du 12-13 år så har du jo ikke fulgt med på priser sålenge.

Men er du voksen, og kanskje eldre så har du langtid for å se hva ting koster.

Og vi som må, husker mer en 4 dager. Så vi merker det når prisene økes mot typiske tilbudsdager.
    Så da vet vi når tilbud kommer om det er tilbud eller ikke.

Det er ikke så vanskelig å følge med på prisene når en er voksen.

• Sayar

# 24. 1. jan 2018 21:03 Jeg følger en elektro-vare som kom til butikkene i sommer.
    Samme prisen hele veien men før jul så kalte de det førjulstilbud og nå er det januarsalg men det er jo samme prisen som da det ble lansert! Kan butikkene virkelig gjøre slikt og slippe unna med det?
  • Kjøttmeis

# 25. 1. jan 2018 21:39
    Sayar skrev 01.01.18 kl. 21:03
    Jeg følger en elektro-vare som kom til butikkene i sommer.
    Samme prisen hele veien men før jul så kalte de det førjulstilbud og nå er det januarsalg men det er jo samme prisen som da det ble lansert! Kan butikkene virkelig gjøre slikt og slippe unna med det?

Meld fra til Forbruker-Rådet eller hva de heter.

Forbrukerombudet?

• SplashBoy

# 26. 1. jan 2018 22:05
    Isbjørn skrev 01.01.18 kl. 20:43
    Vel er du 12-13 år så har du jo ikke fulgt med på priser sålenge.

Men er du voksen, og kanskje eldre så har du langtid for å se hva ting koster.

Og vi som må, husker mer en 4 dager. Så vi merker det når prisene økes mot typiske tilbudsdager.
    Så da vet vi når tilbud kommer om det er tilbud eller ikke.

Det er ikke så vanskelig å følge med på prisene når en er voksen.

kjære søte deg da, er ikke snakk om 4 dager. Det du sier bekrefter egentlig at du ikke følger med.
  • Isbjørn

# 27. 2. jan 2018 13:27 (red. kl. 13:28)
    SplashBoy skrev 01.01.18 kl. 22:05
    kjære søte deg da, er ikke snakk om 4 dager. Det du sier bekrefter egentlig at du ikke følger med.

Kjære søte stygge flotte troll
    Dine trolle teknikker bryr jeg meg lite om.

• flaneur

# 28. 2. jan 2018 13:47
    Sayar skrev 01.01.18 kl. 21:03
    Jeg følger en elektro-vare som kom til butikkene i sommer.

Så lenge butikken det er snakk om har solgt varen til høyere pris i en periode kan de kalle det tilbud. Det spiller ingen rolle om andre butikker har vært billigere hele tiden. Har du fulgt varen på Prisjakt, eller løpende i en bestemt butikk over tid?

Butikkene bruker de psykologiske virkemidlene de kan, mens de prøver å holde seg akkurat innenfor lovens bokstav. Det er derfor vanlig at tilbudsannonsene/-avisene inneholder en rekke varer som ikke er på tilbud, der de har unnlatt å skrive en førpris eller plassere ordet "tilbud" ved akkurat de varene.

• Badeengelen

# 29. 2. jan 2018 16:37 Det kommer an på om jeg trenger noe som er på tilbud eller ei, samtidig er det noen "godbiter" som ellers er ganske dyre som jeg kan finne på å ta med meg for eksempel disse småboksene med makrellpålegg.
  • Badeengelen

# 30. 2. jan 2018 16:42
    FunkyTurtle skrev 01.01.18 kl. 16:55
    Hadde gitt katta sardiner hver dag. Er ikke sardiner ganske billig ellers?
    Jeg synes ikke sardiner er billige, i hvertfall ikke King Oscar, de billige er de fra Eldorado!

Veldig greit å kjøpe 6-8 bokser i slengen for å ha som pålegg eller som snacks. De er faktisk ganske næringsrike de små fiskene "med alt i magen"