Forum

1476

innlogget

41897

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • SplashBoy

Julie Josephine Blystad

27. des 2017 22:53 | Vist 978 ganger. hva synes du om hennes utsagn i dag 'Jeg kunne produsert det i India, men da vet du ikke like sikkert hvem som jobber der og hva de får betalt. I Europa føler jeg det er mer på stell, de som jobber der får ordentlig betalt og plaggene er i god kvalitet, mener hun. Bomullet er fra Italia, t-skjortene sys i Tyrkia og skjortene i Litauen'
    Er hun helt uvitende eller sier hun hva som helst for å selge produktene sine?

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24194526/julie-josephine-blystad-sluttet-i-jobben-for-aa-lage-den-perfekte-hvite-t-skjorten

• enebo

# 16. 28. des 2017 12:59
    SplashBoy skrev 28.12.17 kl. 10:29
    poenget er at de ikke har det bedre og at hun fremstiller sg som en engel - noe hun ikke er. De som lager klærne hennes hennes får nesten ingenting, mens hun selv tar en rå-pris for klærne. Hun opphøyer seg selv på falskt grunnlag. Mulig hun ikke vet hvordan forholdene er, men da burde hun sjekket fabrikkene før hun uttaler seg

Skulle du ikke heller henge ut alle verstingene i bransjen som får Blystad-dama til å bli en engel med noen sotflekker i sammenligning?

PS Skaff deg en sommerskjorte i egyptisk bomull, så lærer du litt mer om bomull. 🙃

• SplashBoy

# 17. 28. des 2017 21:05
    enebo skrev 28.12.17 kl. 12:59
    Skulle du ikke heller henge ut alle verstingene i bransjen som får Blystad-dama til å bli en engel med noen sotflekker i sammenligning?

PS Skaff deg en sommerskjorte i egyptisk bomull, så lærer du litt mer om bomull. 🙃

Hvorfor det når man kan kjøpe kvalitetsbomull. Egyptisk bomull var bra før, men nå er det knapt verdt som ronkeklut
  • enebo

# 18. 28. des 2017 21:38
    SplashBoy skrev 28.12.17 kl. 21:05
    Hvorfor det når man kan kjøpe kvalitetsbomull. Egyptisk bomull var bra før, men nå er det knapt verdt som ronkeklut

Lykke til med å oppdage kvaliteter. Det du skriver om egyptisk bomull er tøv. Håper du har bedre kluter enn skjorter.
  • SplashBoy

# 19. 28. des 2017 22:00
    enebo skrev 28.12.17 kl. 21:38
    Lykke til med å oppdage kvaliteter. Det du skriver om egyptisk bomull er tøv. Håper du har bedre kluter enn skjorter.

hvor har du det fra at egyptisk bomull er så bra kvalitet?
  • Sacha_

# 20. 28. des 2017 22:03
    SplashBoy skrev 28.12.17 kl. 22:00

Egyptisk bomull er faktisk kjent for å være bra. Skal jeg ha f.eks. Sengetøy i bomull foretrekker jeg egyptisk bomull. Kanskje fordi klimaet er ideelt der for å dyrke bomull, og de har tusenvis av år med erfaring på dyrking og produksjon.

• enebo

# 21. 28. des 2017 22:22 (red. kl. 22:25)
    SplashBoy skrev 28.12.17 kl. 22:00

Egyptisk bomull kommer fra planter som gir mer langfibret bomull enn det en får i andre områder med dyrking av bomull med annet klima og annet jordsmonn enn klimaet og jordsmonnet i Egypt som er spesielt gunstig for å få gode egenskaper og styrke i de trådene som spinnes av egyptisk bomull. Det betyr også at produkter med egyptisk bomull selges til høyere priser enn konkurrerende produkter med bomullsfibre fra andre områder. Gode bruksegenskaper henger sammen med lengden på fibrene.
  • SplashBoy

# 22. 28. des 2017 23:43
    Sacha_ skrev 28.12.17 kl. 22:03
    Egyptisk bomull er faktisk kjent for å være bra. Skal jeg ha f.eks. Sengetøy i bomull foretrekker jeg egyptisk bomull. Kanskje fordi klimaet er ideelt der for å dyrke bomull, og de har tusenvis av år med erfaring på dyrking og produksjon.

Når man finner Egyptisk bomull i billig-butikker så tviler jeg på at kvaliteten er så veldig god. Med mindre de som høster og lager plaggene jobber frivillig (les: slavelønn)
  • enebo

# 23. 28. des 2017 23:55 (red. kl. 00:01)
    SplashBoy skrev 28.12.17 kl. 23:43
    Når man finner Egyptisk bomull i billig-butikker så tviler jeg på at kvaliteten er så veldig god. Med mindre de som høster og lager plaggene jobber frivillig (les: slavelønn)

Billigbutikker selger nok «egyptisk bomull» i anførselstegn. Vi fattige pensjonister har ikke råd til å kjøpe slike billige kjøp-og-kast-klær. Når billigbutikker skal ha overskudd med lave priser, må de kjøpe inn noe skrap. Hvis du får et brukbart produkt i en billigbutikk, er det sannsynligvis utsalg av gamle moteklær fra noen sesonger tilbake eller innkjøp fra et konkursbo.

Lønnsnivået for jordbruksarbeidere i Egypt er lavt, og levestandarden er lav. Det finnes diverse millioner slaver i verden, men de får neppe lønn utbetalt.

• Kjøttmeis

# 24. 29. des 2017 19:10 (red. kl. 19:14) Tror de fleste produsenter av klær er "kyniske" og at mange av klærne produseres under ganske elendige forhold. Fra det dyreste til det billigste. Tror ikke Gucci og Moncler er noe særlig bedre enn Hennes & Mauritz og Cubus.
  • SplashBoy

# 25. 30. des 2017 00:02
    Kjøttmeis skrev 29.12.17 kl. 19:10
    Tror de fleste produsenter av klær er "kyniske" og at mange av klærne produseres under ganske elendige forhold. Fra det dyreste til det billigste. Tror ikke Gucci og Moncler er noe særlig bedre enn Hennes & Mauritz og Cubus.

Det er sant. Men poenget her er at hun det skrives om i artikkelen prøver å rettferdigjør prisene sine med at de som lager klærne får bra betalt - noe som ikke er tilfellet
  • Sacha_

# 26. 30. des 2017 00:04
    SplashBoy skrev 28.12.17 kl. 23:43

Jeg har aldri sett egyptisk bomull på billigsalg. Men hvis jeg hadde sett det ville jeg ha kjøpt alt med en gang

• 73WR

# 27. 30. des 2017 00:11 (red. kl. 00:13) Hun sier det vel,
    etter all sannsynlighet ifølge tilgjengelig informasjon omkring produksjon av varer i verden,
    fordi det er slik.