Forum

2104

innlogget

41297

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Charless

Bifile som svinger mellom kjønn?

25. des 2017 02:11 | Vist 2124 ganger. Jeg er bifil, men merker at jeg i mindre og mindre grad tenner på kvinner. Jeg hadde sex med en flott kvinne i dag, men uten at jeg ble spesielt kåt av det. Det var rett og slett "kjedelig". Jeg har mer lyst på en mann, men det er en stund siden jeg var med en mann.

I hvor stor grad opplever andre bifile denne svingningen mellom mann og kvinne?

• 0rest_

# 16. 25. des 2017 17:00
    sove sammen skrev 25.12.17 kl. 16:54
    Joda, det kan du ha rett i. en jeg synes faktisk det hadde vært ok med litt mer toleranse nettopp her inne.

Når det er sagt, jeg har absolutt hatt dialoger med hyggelige folk her også. Truffet et par av dem også.

"et par"?! det høres ut som om du selv har inngrodde motforestillinger mot homofile selv..basert på hva? enkeltes uttalte fordommer her inne? da må du stoppe opp og spørre deg selv hvor mange disse "enkelte" egentlig er. Klart de finnes, men jeg vil hevde at disse er i klart mindretall-på samme måte som de fleste bifile også er rause overfor homofile.
    Hva med de heterofile? er disse alltid like rause overfor bifile? evt homofile?

• 4th nick

# 17. 25. des 2017 17:12 Takk til de bifile!

Har møtt noen av dem i mitt liv, for vennskap og små deilige eventyr.
    Imo; så er dem er mer seksuelt lekne, mindre i «bås», mindre selvhøytidelige og ikke minst: mindre drama. Hvis man skal generalisere.

• Quidditch

# 18. 25. des 2017 23:16
    4th nick skrev 25.12.17 kl. 17:12
    Takk til de bifile!

Har møtt noen av dem i mitt liv, for vennskap og små deilige eventyr.
    Imo; så er dem er mer seksuelt lekne, mindre i «bås», mindre selvhøytidelige og ikke minst: mindre drama. Hvis man skal generalisere.

Begge dei to eg har hatt seriøse forhold med er bifile. Han første viste seg å vera ein drittsekk av dimensjonar, men eg reknar med at det har lite med legning å gjera (faren var lik, så han har vel lært det heime). Nestemann var i grunnen heilt perfekt, men eg klarte å øydelegga alt og skremma han bort. Heldigvis har eg lært ein del sidan då :-D
  • King_Nothing

# 19. 27. des 2017 02:33 Som bifil merker jeg faktisk at det har skjedd mye med aksepten innad i homoverden og resten av samfunnet også de siste 10 åra.
    LGBTQ begrepet har kommet på banen, LLH har skiftet navn til FRI. Og folk generelt anerkjenner at dette faktisk er en legning og ikke bare en overgangsfase som mange påstod tidligere.

Når det gjelder seksuell tiltrekning så merker jeg at i perioder har jeg mer lyst på jenter og omvendt. Forelskelse skjer på personlighetsnivå, men ONS og treff kommer ann på hva jeg har lyst på den perioden. Det blir oftest gutter fordi det er lettest å flørte med, men hvis muligheten av en dame er der så sier jeg ikke nei.

• sove sammen

# 20. 27. des 2017 09:34 (red. kl. 09:36)
    0rest_ skrev 25.12.17 kl. 17:00
    "et par"?! det høres ut som om du selv har inngrodde motforestillinger mot homofile selv..basert på hva? enkeltes uttalte fordommer her inne? da må du stoppe opp og spørre deg selv hvor mange disse "enkelte" egentlig er. Klart de finnes, men jeg vil hevde at disse er i klart mindretall-på samme måte som de fleste bifile også er rause overfor homofile.
    Hva med de heterofile? er disse alltid like rause overfor bifile? evt homofile?

Det var en merkelig måte å sitere meg på. Det du antyder at jeg mener, det mener jeg ikke. Jeg skjønner godt at det er et mindretall som er fordomsfulle (og vi vet at slike mindretall ofte synes godt i landskapet fordi de roper høyt).

Du skriver at det høres som om jeg har inngrodde motforestillinger mot homofile. Javel? Jeg begriper ikke hvor du får det fra. Det stemmer nemlig ikke. Det jeg har skrevet i denne debatten er at jeg skulle ønske at bifile ble akseptert her inne. Kun det.

Selvfølgelig mangler det også på raushet og forståelse overfor bifile blant heterofolk. Men det var nå engang ikke det som var diskusjonstema her denne gangen.

Men la nå denne tråden handle om det trådstarter ville at den skulle handle om, ikke om undertegnede. Jeg blir oppløftet av det siste innlegget (før det jeg skriver akkurat nå), som handler om mer åpenhet.

For meg er det iallfall både bra, spennende og viktig at folk "får lov" å være seg selv.

• Lillehammer49

# 21. 27. des 2017 18:03 Når jeg hadde lengere forhold har det etterpå ofte «svinget» til det andre kjønn.

Men nå tror jeg at det er usannsynlig at jeg i fremtiden vil være sammen med en kvinne igjen. For min del tenner jeg fortsatt på mennesker uavhengig av kjønn. Det har mer med for mye drama, for mange pynteputer og for lite adventure å gjøre når man er sammen med en kvinne :)

• J STRYKER HSUND

# 22. 28. des 2017 18:16 (red. kl. 18:18) Jeg merker at det er en del her inne fortsatt er veldig skeptisk til bifile og mistenker at bifile ikke vil være trofast i det lange løp. De bare ligger rundt med Gud og hvermann skal vi tro diverse debatter som har vært tidligere. Det er ofte de samme personene som gnåler om dette hele tiden.

Jeg har bifile venner og det har aldri vært noe problem selv om jeg er homofil. Jeg håper at vi i fremtiden ikke trenger flere debatter om hvorfor folk er bifile. Ja til mangfold.

• Pussylicker

# 23. 31. des 2017 20:14 Jeg har hvert sammen med en gutt seksuelt bare en gang.
    Men jeg har noen litt rare opplevelser. Når jeg har sex med en jente og ereksjonen begynner å dabbe av har jeg merket at den kommer fult tilbake hvis jeg tenker på gutter.
    For en tid tilbake hadde jeg sex med ex'n. Hun var på besøk og vi havnet i sengen for litt kos og knull.
    Men mens vi holdt på hadde jeg litt problemer med å få den ordentlig opp. Mens vi lå der å koste fortalte hun at hun hadde hatt ett møte med to gutter. Og de hadde alle slikket, sugd og knullet hverandre.
    Jeg ble kjempe hard når hun fortalte dette og hun lyste opp. "Liker du tanken på en gutt til sammen med meg?" Ja veldig svarte jeg
    Ex'n veit at jeg er bifil når vi var sammen, men vi prøvde aldri trekant eller partnerbytte.
  • Gutten91

# 24. 31. des 2017 20:26 det kommer ann på personen jeg møter
  • enebo

# 25. 31. des 2017 20:29
    Gutten91 skrev 31.12.17 kl. 20:26
    det kommer ann på personen jeg møter

God sex er et møte mellom to medmennesker som får det bra sammen. Individet er det mest avgjørende, ikke nødvendigvis personens kjønn.
  • Gutten91

# 26. 31. des 2017 20:30
    enebo skrev 31.12.17 kl. 20:29
    God sex er et møte mellom to medmennesker som får det bra sammen. Individet er det mest avgjørende, ikke nødvendigvis personens kjønn.

ja

• Hovik

# 27. 4. jan 2018 08:09 Jeg liker sex uavhengig av kjønn hvor selvfølgelig kjemien er dominerende
  • Thomas85Q

# 28. 4. jan 2018 10:39 (red. kl. 10:41) Eg svinger veldig mellom hvilket kjønn eg er mer tiltrukket av.
    Eg er veldig tiltrukket av kjønnsorganer som ser veldig fristende ut hehe.

Men tror nok at eg har det mye lettere for å føle "ekte" kjærlighet for en dame.
    Må være en veldig spesiell man for at eg slå bli forelsket.