Forum

1770

innlogget

42035

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Polymnia

Bildeverifikasjon mot fake profiler?

13. nov 2017 16:42 (red. kl. 16:48) | Vist 1026 ganger. Er det mulig å få implementert et system på gaysir der man kan f.eks sende inn et bilde av trynet sitt (som matcher profilbildet), der man holder på en lapp med brukernavnet sitt, dagens dato elns, for å kunne bekrefte på profilen sin at man faktisk er den en fremstår som?

Det kryr nemlig av falske profiler her inne: folk som stjeler andres bilde på facebook eller lignende, bruker dem som sitt eget profilbilde og utgir seg for å være noen dem ikke er. Sannsynligvis enten for å "sexte" med folk, eller prøve å få lurt til seg nakenbilder elns.

Skjønner at ikke alle ville benytta seg av et sånt opplegg, spesielt her inne, men jeg vet ikke, kanskje det kunne gjort en liten forskjell? Det finnes vel ikke andre måter å "bekjempe" sånne greier på

• EnSak

# 16. 14. nov 2017 00:04 (red. kl. 00:05) En engelsk side jeg var på brukte dette systemet du har foreslått. Virket fint og man får en litt mer trygghetsfølese til at de man snakker til er den de utgir seg for. Ikke skuddsikkert men en liten betryggning.

Dette er jo en funksjon som vil kreve mer av moderator/admin så kan hende det er en workload de ikke vil ha og ikke ser gevinsten stor nok for tilleggsarbeidet.

Men hvis de alt ser igjenom alle bildene og godtar de så vil det nok ikke være en stor ekstrajobb hvis funksjonen blir implementert på en bra måte for de.

• enebo

# 17. 14. nov 2017 00:20 Det ser ut som Gaysir klarer å luke ut mange falske profiler relativt raskt. En får umiddelbart en følelse av at slike profiler ikke er seriøse, og vips er de borte uten spor.
  • flaneur

# 18. 14. nov 2017 02:12
    Polymnia skrev 13.11.17 kl. 20:39
    Helt sikkert er det jo ikke, men det vil jo gjøre det mye vanskeligere. I dag kan jo i praksis hvem som helst søke opp en random profil på facebook, laste ned profilbildene dems, og laste dem opp her på gaysir for bruk it sitt nye "persona" - da på tvers av kjønn, og uavhengig av alder. Hvis de plutselig må finne noen de ligner så mye på at de kan forveksles med hverandre forsvinner jo mye av poenget med å opprette en falsk profil i utgangspunktet

Ang. rapportering så funker det jo dårlig så lenge de bare nekter for at de ikke er den de fremstår som

Man trenger ikke finne noen som ligner en selv, man trenger bare finne en som også har et bilde der det holdes opp en lapp, og bruke et par minutter i Photoshop. For eksempel en som har "verifisert" sin profil et annet sted. Det gjør det kanskje litt vanskeligere enn å slippe det hinderet, men gevinsten er jo større fordi det er flere som vil stole på at bildene er ekte.

vedlegg
  • gre18cce

# 19. 14. nov 2017 02:40
    Om folk her inne som meg er blåmann eller om du har bilde av en tomat , halve hodet ditt , et bilde som ikke er oppdatert på noen år osv osv , eller rett og slett et bilde som ikke lyver " pent bilde "er et fett for meg , det er det som vedkommende skriver som er avgjørende.

Men når en da har privat samtale med noen og det går en stund og en stoler på hverandre og sender bilde og avtaler treff , og så møter en opp og så er bilde og alder så feil som det går an , da kaller jeg det falsk profil. Fatter ikke poenget , en må da vite at en da blir avslørt.

Noen her inne gambler sikkert litt på utenlandske selskaper- De sliter litt med falske profiler/kunder som er bonusjegere , og der er det slik at en må sende inn bilde av pass / en regning med ditt navn / print screnn av f.eks visakortet ditt/skrillkonto etc , noen krever at du holder passet opp ved ansiktet ditt og så skal ta selfie , du blir ringt opp for at dem sjekker om du er den du er.... Så det finnes da noen muligheter , men da syns jeg synd i gaysir-redaksjonen her inne om dem skal dra det så langt .

• Salesman

# 20. 14. nov 2017 05:33 Ja, sykt mange så bare vil sexte.