Forum

817

innlogget

42559

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • kjetil1979

Homofile parforhold for hundre år siden

13. sep 2017 20:46 | Vist 772 ganger. Var det homofile som både bodde sammen og var åpne om sitt forhold med venner og familie for hundre år siden her i Norge?
  • Taakefyrsten

# 16. 14. sep 2017 05:56
    MICHAELofNORWAY skrev 13.09.17 kl. 23:07 Og derfor var parforhold og sex mellom kvinner akseptert som en "uskyldig lek".

En sak jeg her hørt om og som jeg ikke vet om er helt sann, gjelder Storbritannia. De sa at man hadde ingen måte å forklare dronning Victoria at to kvinner kunne ha en sexuell relasjon og derfor ble kvinnelige forhold ikke tatt med i loven.

• Taakefyrsten

# 17. 14. sep 2017 05:59
    VoulezVous skrev 13.09.17 kl. 23:04 Ja for loven var laget av menn.... og de forsto jo ikke hva kvinner kunne gjøre sammen....

Og så var det denne kvinnelige skipsrederen fra Haugesund som hadde en kvinne boende hos seg. Det var slik det var fremstilt, siden kvinnen var skipsreder. Hun var ansett som en slags sjef i forholdet også. De var synlige i det offentlige bildet men ikke som sexpartnere naturligvis.
    Jeg har lest om kvinnelige par i litteraturen, ikke minst fra Sør-Europa, så fenomenet må ha vært kjent.

• kjetil1979

# 18. 14. sep 2017 22:11 Kan ikke ha vært lett! Særlig det å bo sammen med det presset som var om å gifte seg.