Forum

572

innlogget

42473

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • KrSand27

LGBT liv i Kristiansand?

19. mai 2017 23:11 | Vist 983 ganger. Hei!

Jeg har bodd i Oslo i 7 år og kom tilbake til hjembyen min Kristansand i fjor, rundt samme tiden jeg kom ut av skapet. Etter det har jeg prøvd å se etter steder hvor man kan møte andre folk som oss. I Oslo så hadde man gay barer som London som man kunne gå til for å møte folk. Men i Kristiansand så kan jeg i grunn ikke finne noen ting som har med gay folk å gjøre..
    ..
    Det er ingen barer, ingen nettsider, ingen klubber eller aktiviteter. Bortsett fra ett par folk på Grindr og og på Gaysir, så ser det ut som det ikke finnes noen homofile i denne byen i det hele tatt...men det kan jo ikke stemme...Hva er greia?? Finnes det ingenting i Kristiansand for homofile bortsett fra ett par folk som vil ha hook ups?? Jeg savner virkelig en gay-bar i Kristiansand.

Finnes det ingenting for oss i denne byen, eller er det steder jeg ikke vet om?

Takk for råd og tips!

• Såpebobler

# 16. 20. mai 2017 00:04
    KrSand27 skrev 19.05.17 kl. 23:55
    Jepp, er derfor det bare ble med tanken...Man kan ikke starte en gay bar på ett sted hvor alle tydeligvis lever i skapet...

Det er vel snarere det at de unge flytter til Oslo rett etter videregående som er utfordringen, ikke det at folk er noe mer i skapet her nede enn ellers i landet.
  • KrSand27

# 17. 20. mai 2017 00:20 (red. kl. 00:21)
    Såpebobler skrev 20.05.17 kl. 00:04
    Det er vel snarere det at de unge flytter til Oslo rett etter videregående som er utfordringen, ikke det at folk er noe mer i skapet her nede enn ellers i landet.

Well...Man flytter ofte bort fra denne byen så man kan komme ut av skapet...jeg kom tilbake til Kristiansand over ett år siden. Men jeg vet om flere som enda er i skapet. Folk fra store kirkene som jeg har banget, som har familier og enda lever i skapet...og jeg vet også om gamle klassekamerater som har hatt sex med felles bekjente, som fortsatt har dame-kjærester fordi de tør ikke komme ut. Så det er en del av de enda. Jeg har opplevd mye mer religiøs motstand det siste året enn jeg har de siste 7 årene i Oslo. Så det er definitivt en forskjell her.

• Såpebobler

# 18. 20. mai 2017 00:44
    KrSand27 skrev 20.05.17 kl. 00:20
    Well...Man flytter ofte bort fra denne byen så man kan komme ut av skapet...jeg kom tilbake til Kristiansand over ett år siden. Men jeg vet om flere som enda er i skapet. Folk fra store kirkene som jeg har banget, som har familier og enda lever i skapet...og jeg vet også om gamle klassekamerater som har hatt sex med felles bekjente, som fortsatt har dame-kjærester fordi de tør ikke komme ut. Så det er en del av de enda. Jeg har opplevd mye mer religiøs motstand det siste året enn jeg har de siste 7 årene i Oslo. Så det er definitivt en forskjell her.

Til gjengjeld har jeg bodd her i snart 25 år og aldri opplevd "religiøs motstand" noen sinne, så jeg tror vi kanskje må konkludere med at anekdotiske bevis ikke strekker til for å forklare hvorfor det er så få homser her nede.
  • KrSand27

# 19. 20. mai 2017 01:01 (red. kl. 01:12)
    Såpebobler skrev 20.05.17 kl. 00:44
    Til gjengjeld har jeg bodd her i snart 25 år og aldri opplevd "religiøs motstand" noen sinne, så jeg tror vi kanskje må konkludere med at anekdotiske bevis ikke strekker til for å forklare hvorfor det er så få homser her nede.

Well, Jeg skjønner hvorfor mange flytter bort…Fordi jeg gjorde det selv....
    Men du har rett i at anekdotiske historier ikke gjelder som bevis.

Men jeg har allerede blitt dømt en del, ettersom noen av min mors beste venner er noen av de mest kjente folkene i det religiøse miljøet i Kristiansand. Jeg har blitt bedt om å ikke leve ut min "livstil" fra noen av de mest prominente folkene i Kristiansand sitt kirkelige liv.....

• J STRYKER HSUND

# 20. 20. mai 2017 03:18 Her et innlegg jeg skrev i en temagruppe om dette med å arrangere noe for homofile på Haugalandet..

At det ikke funket var på grunn av at ingen møtte opp. I tillegg ble for dyrt å ha slike fester når folk uteble.
    Skeiv ungdom arrangerte også vorspiel fester da den gamle gjengen holdt på i 2003 - 2006 men lite interesse førte til at det hele ble lagt ned.

Folk vil ha alt servert på et sølvfat rett i fanget eller komme til dekket bord om du vil. Å arrangere fester er som å drive resturant. Noen må være villig til å stå for serveringen og noen må ta oppvasken etterpå. Hvem er villig til det på haugalandet? Ingen på min alder og ingen på din alder heller. Derfor skjer det ingenting.

• Hjern og Mental

# 21. 20. mai 2017 05:49 (red. kl. 05:49) Mulig det er slik i Kristiansand som i byene her oppe, det store behovet for å klumpe seg sammen i festlig lag er ikke eksisterende.
    Så enkelt, men likevel så vanskelig for enkelte å fatte og forstå.