Forum

703

innlogget

41091

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Trygve

Kjønn på Gaysir, ny versjon

5. nov 2018 09:45 (red. kl. 09:46) | Vist 2202 ganger. Hei,

i forbindelse med at vi klargjør en ny versjon av Gaysir, reviderer vi nå kjønnsbetegnelsene. Så nå vil vi gjerne ha innspill på hva vi jobber med.

Først og fremst: kjønn er mye mer komplisert på Gaysir enn mange andre tjenester, fordi vi har sperresystemer basert på kjønn både generelt og i grupper. Vi kan ikke gjøre det for komplekst, og må ha noen få hovedgrupper. Derfor tenker vi oss følgende:

1. Mann - M
    2. Kvinne - K
    3. transMann - tM
    4. transKvinne- tK
    5. Annet - A

Velger man annet, kan man fylle ut en fritekst, og det er friteksten som vil vises på selve profilene.

Har du innspill, er du enig, uenig, har du andre ideer?

Trygve/Gaysir

• Toffin

# 121. 8. nov 2018 08:29 (red. kl. 08:30)
    flaneur skrev 08.11.18 kl. 08:25
    Problemet er ikke nødvendigvis at det du mener er feil, men nå kommer det feil ut. Du har rotet deg inn i en retorisk blindgate av bastante påstander som forsvares med sedvanlig konfronterende stil. Den fanatiske religiøsiteten her er din halsstarrige tro på egen ufeilbarlighet i både meninger og ytringer.

Det eneste jeg er bastant om, er at det er jeg som eier retten til å definere meg selv og hvilken kjønnsidentitet jeg har.

• flaneur

# 122. 8. nov 2018 08:38
    Toffin skrev 08.11.18 kl. 08:29
    Det eneste jeg er bastant om, er at det er jeg som eier retten til å definere meg selv og hvilken kjønnsidentitet jeg har.

Du er konstant bastant. I alle tråder om alle emner.

• Toffin

# 123. 8. nov 2018 08:42 (red. kl. 08:43)
    flaneur skrev 08.11.18 kl. 08:38
    Du er konstant bastant. I alle tråder om alle emner.

Jada, jeg vet du har problemer med alle som yter deg motstand, som mener noe annet enn deg og som ikke svelger meningene dine som ferdigfordøyd næring.

• flaneur

# 124. 8. nov 2018 08:51
    Toffin skrev 08.11.18 kl. 08:42
    Jada, jeg vet du har problemer med alle som yter deg motstand, som mener noe annet enn deg og som ikke svelger meningene dine som ferdigfordøyd næring.

Denne typen ryggmargsrefleks kunne fungert i tilfeller hvor jeg faktisk har flagget meninger eller hevdet å representere fakta, men den rollen er det du som har inntatt her.

Hvorfor blir det en barnehageaktig sandkassekrig hver gang noen pirker i din debattstil? Er ydmyk introspeksjon utenfor rekkevidde?

• Toffin

# 125. 8. nov 2018 08:56 (red. kl. 08:58)
    flaneur skrev 08.11.18 kl. 08:51
    Denne typen ryggmargsrefleks kunne fungert i tilfeller hvor jeg faktisk har flagget meninger eller hevdet å representere fakta, men den rollen er det du som har inntatt her.

Hvorfor blir det en barnehageaktig sandkassekrig hver gang noen pirker i din debattstil? Er ydmyk introspeksjon utenfor rekkevidde?

Det eneste jeg har gjort i denne tråden er å innrømme meg selv den samme retten jeg forsvarer at alle mennesker har. Retten til å definere seg selv og hvilken kjønnsidentitet man har.
    Det er altså ikke jeg som har vært opptatt av å fortelle andre at defineringen deres er feil.

• Anca

# 126. 8. nov 2018 12:03 (red. kl. 12:04) Men er det noen i tråden som tar til ordet for å påtvinge andre å identifisere seg som cis? For jeg finner det ikke.

Noen ganger kan det være hensiktsmessig å bruke trans og cis. I svært få tilfeller vil det dreie seg om identitet - for både ciskvinner og transkvinner vil si at de er kvinne. Likeså med cismenn og transmenn. Men om man vil snakke om forskjeller og likheter i erfaring, det være seg medisinsk, sosialt, biologisk... da kan det være nyttig med slike underkategorier.

• choose

# 127. 8. nov 2018 12:36
    Toffin skrev 08.11.18 kl. 07:55
    totalt manglende respekt for at andre foretrekker andre begreper enn de dere mener alle må godta.

Dette oppfatter jeg som en stråmann: Et argument rettet mot en påstand som rent faktisk ikke eksisterer.

I hvilket konkret innlegg, og med hvilke konkrete ord/formuleringer, har brukerprofilen Smilefjes (som dette reelt har handlet om) gitt uttrykk for "manglende respekt for ..."?

• choose

# 128. 8. nov 2018 12:37
    Triptych skrev 08.11.18 kl. 08:11
    Man kan akseptere noen andres kategorisering av seg selv, uten at man er enig i at det er slik man ønsker å representere seg selv.

Iom. diskusjonen handler om et valg som skal presenteres på sin egen profil, så er det mest korrekt å velge hvordan man selv ønsker å fremstå; ikke hva andre mener.

Hvem har sagt/skrevet noe annet? Når? Hvor? I hvilket innlegg?
  • choose

# 129. 8. nov 2018 12:38
    Toffin skrev 08.11.18 kl. 08:21
    Dette handler om å tvinge begreper på andre.

I hvilket innlegg?
  • Toffin

# 130. 8. nov 2018 12:48 (red. kl. 12:57)
    choose skrev 08.11.18 kl. 12:38
    I hvilket innlegg?

I flere innlegg ble det pusha/masa om hvorfor jeg ikke bruker prefikset cis. Jeg påtalte dette i flere innlegg og at det samme spørsmålet i innlegg etter innlegg ikke ville endre min preferanse. Dersom du har gått glipp av det, har du ikke lest tråden nøye nok.

• Toffin

# 131. 8. nov 2018 12:56 (red. kl. 13:06)
    choose skrev 08.11.18 kl. 12:36
    Dette oppfatter jeg som en stråmann: Et argument rettet mot en påstand som rent faktisk ikke eksisterer.

I hvilket konkret innlegg, og med hvilke konkrete ord/formuleringer, har brukerprofilen Smilefjes (som dette reelt har handlet om) gitt uttrykk for "manglende respekt for ..."?

Så lenge det reageres med oppstuss og side opp og side ned, av at noen foretrekker mann og ikke cis-mann når de omtaler seg selv, så er ikke dette en stråmann. At det reageres og karakteriseres er et faktum.

Jeg anser forresten denne tautrekkinga om hva jeg fortrekker som avsluttet for mitt vedkommende.

• King_Nothing

# 132. 8. nov 2018 18:51 Blir det flere valg på hva man søker av kjønn? F.eks. at man søker tK og kvinner?
  • Hofman

# 133. 8. nov 2018 22:35 Kronisk Mann
  • Ikiryo

# 134. 9. nov 2018 01:12
    King_Nothing skrev 08.11.18 kl. 18:51
    Blir det flere valg på hva man søker av kjønn? F.eks. at man søker tK og kvinner?

Må kunne søke ggg eller ggcg håper jeg, minst.
  • D4nie1

# 135. 9. nov 2018 04:50 Kan man bruke emojier i annet?