Forum

2724

innlogget

42017

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Voi voi

Nyttårsaften og våre kjære dyr!

30. des 2017 14:29 | Vist 1555 ganger. Hva gjør DU med dyra dine på nyttårsaften så de ikke blir redde? Har du noen gode råd? Om du ikke har dyr selv, kanskje du kjenner noen som finner på noe lurt?
  • Toffin

# 121. 1. jan 2018 12:50
    bilde skrev 01.01.18 kl. 10:28
    Såkalte ordentlige barn er jo mye mer plagsomme for naboer. Det er jo de som tenker å få unger som burde sjekke med naboene om det var greit.

En tidligere nabo hadde tre, som alle løp fritt omkring, hylte, skreik, fikk raserianfall, hysteriske gråteraptuser og lignende når ting gikk dem i mot. Foreldrene, -vel, passive tusseladder er vel et dekkende uttrykk.
    Det gikk ikke an å sitte på verandaen når disse tre herja som verst på lekeplassen.
    Jeg tror hver eneste av naboene her jublet innvendig da de flytta.

• FunkyTurtle

# 122. 1. jan 2018 12:52
    Toffin skrev 01.01.18 kl. 12:29
    Det er fyrverkeri tråden handler om.
    Og det er i den konteksten du kaller en annen "Egoist".
    Ikke prøv å late som om det handler om noe annet enn din reaksjon på vedkommende sine meninger i denne tråden.

Les hva denne personen har skrevet til meg tidligere. Setninger på kanten til hersketeknikk. Jeg er ikke en allvitende men jeg prøvde bare å si at det må gå begge veier at dyra kan være til bry for andre og andres eiendom. Det sa jeg klinkende klart fra i starten.

• Godisgris

# 123. 1. jan 2018 13:08
    Toffin skrev 01.01.18 kl. 12:50
    En tidligere nabo hadde tre, som alle løp fritt omkring, hylte, skreik, fikk raserianfall, hysteriske gråteraptuser og lignende når ting gikk dem i mot. Foreldrene, -vel, passive tusseladder er vel et dekkende uttrykk.
    Det gikk ikke an å sitte på verandaen når disse tre herja som verst på lekeplassen.
    Jeg tror hver eneste av naboene her jublet innvendig da de flytta.
    Hvorfor grep ikke du inn overfor de barna, de trengte jo hjelp? Det går an å varsle barnevernet i slike saker.
  • Controlfreak

# 124. 2. jan 2018 16:42 Og her sprenger de fortsatt. Jævla søppel folk.
  • Toffin

# 125. 2. jan 2018 16:47
    Back Door Santa skrev 01.01.18 kl. 13:08
    Hvorfor grep ikke du inn overfor de barna, de trengte jo hjelp? Det går an å varsle barnevernet i slike saker.

Varsle Barnevernet om at foreldre ikke greier å si nei til ungene sine?
    Tro'kke det.

• Kjøttmeis

# 126. 3. jan 2018 23:07 (red. kl. 23:07)
    Toffin skrev 02.01.18 kl. 16:47
    Varsle Barnevernet om at foreldre ikke greier å si nei til ungene sine?
    Tro'kke det.

Og ikke sette grenser for sine barn er jo en omsorgssvikt, selv om den ikke er grov.

• Controlfreak

# 127. 5. jan 2018 11:26 Møkka sendte opp i går også.
  • Lord Lolindir

# 128. 5. jan 2018 12:22
    Controlfreak skrev 05.01.18 kl. 11:26
    Møkka sendte opp i går også.

Du får anmelde det da, om du ikke går over og sier i fra selv. Det er jo forbudt. Fyrverkeri uten spesiell tillatelse skal fyres opp mellom kl 1800 (eller var det kl 2000?) og kl 0200 nyttårsaften.