Forum

627

innlogget

43074

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • gre18cce

Frisør nektet mann adgang

13. jan 2017 18:34 (red. kl. 18:35) | Vist 2903 ganger. Må le , nå er vi nesten ferdig med saken om frisør Merete Hodne.

Så dukker denne saken opp.
    http://www.dagbladet.no/nyheter/mann-nektet-adgang-til-frisor-i-baerum/66635634

Kvinnen som driver salongen i Sandvika, bekrefter overfor Budstikka at kun barn og kvinner har adgang, siden mange av kundene bruker hijab, som de tar av i salongen.

- Jeg har bare utenlandske kunder fra land som Somalia, Pakistan og Afghanistan. Det er få norske som kommer, og jeg må tenke på forretningen min, understreker frisøren overfor Budstikka.

Nei jøss ,tenke det at hun må tenke på forretningen sin , nå skal det bli festlig i rettsalene , eller er det noen som bare må slå i bordet å be folk skjerpe seg.

Hun kan da ikke slippe unna med dette når Merete Hodne ble dømt ?

• OpenMindedOslo

# 121. 14. jan 2017 21:22 Jeg mener man må gjøre forskjell. Hijab og burka bør komme foran norsk kultur i Norge. Diskriminering bør bare gå en vei, og det er til nordmenns disfavør. Elllers holder vi ikke tritt med selvutslettelsen.
  • __LZYMTHRFCKR__

# 122. 14. jan 2017 23:41 Ettersom min tante er muslim så vet jeg at muslimske kvinner som bruker hijab kun viser seg uten hijab til familie og hunkjønn (hvorvidt det også gjelder barn, da hankjønn vet jeg ikke). Hun går kun til frisører / salonger som da er for muslimske kvinner (eller kvinner generelt) slik jeg har forstått det. Om dette er en frisørsalong som da er for muslimske kvinner / kun kvinner så er det forståelig at denne mannen ikke har tilgang. Jeg forstår også at mannen da blir forvirret hvis motparten ikke ga tydelig nok informasjon om dette (hvilket vi ikke vet noe om ettersom at denne artikkelen ikke er så veldig detaljert om det ene og det andre). Personlig så mener jeg at det er helt innenfor at dette stedet ikke tillater menn i sin bedrift, akkurat som at enkelte utesteder ikke tillot menn tidligere i sine lokaler.
  • MICHAELofNORWAY

# 123. 15. jan 2017 00:45
    __Faen Ta__ skrev 14.01.17 kl. 23:41
    Ettersom min tante er muslim så vet jeg at muslimske kvinner som bruker hijab kun viser seg uten hijab til familie og hunkjønn (hvorvidt det også gjelder barn, da hankjønn vet jeg ikke). Hun går kun til frisører / salonger som da er for muslimske kvinner (eller kvinner generelt) slik jeg har forstått det. Om dette er en frisørsalong som da er for muslimske kvinner / kun kvinner så er det forståelig at denne mannen ikke har tilgang. Jeg forstår også at mannen da blir forvirret hvis motparten ikke ga tydelig nok informasjon om dette (hvilket vi ikke vet noe om ettersom at denne artikkelen ikke er så veldig detaljert om det ene og det andre). Personlig så mener jeg at det er helt innenfor at dette stedet ikke tillater menn i sin bedrift, akkurat som at enkelte utesteder ikke tillot menn tidligere i sine lokaler.

Og nå er tiden inne for å føre Norske verdier tilbake til tidligere tradisjoner med segregering av kjønnene i integreringens navn?

• __LZYMTHRFCKR__

# 124. 15. jan 2017 00:55 (red. kl. 01:02)
    MICHAELofNORWAY skrev 15.01.17 kl. 00:45
    Og nå er tiden inne for å føre Norske verdier tilbake til tidligere tradisjoner med segregering av kjønnene i integreringens navn?

Nå handler det ikke strengt tatt om hele Norge og Norske verdier ditt og datt. Hvis enkelte vil følge visse regler tatt ut fra en "hellig bok" må de få lov til det! (Uten at det skal gå utover andres privatliv selvfølgelig) hva slags regler enkelte bedrifter ønsker å ha burde også respekteres, i stedet for at man skal skrike "hjelp de skal ta over landet" overalt.

• MICHAELofNORWAY

# 125. 15. jan 2017 01:22
    __Faen Ta__ skrev 15.01.17 kl. 00:55
    Nå handler det ikke strengt tatt om hele Norge og Norske verdier ditt og datt. Hvis enkelte vil følge visse regler tatt ut fra en "hellig bok" må de få lov til det! (Uten at det skal gå utover andres privatliv selvfølgelig) hva slags regler enkelte bedrifter ønsker å ha burde også respekteres, i stedet for at man skal skrike "hjelp de skal ta over landet" overalt.

I det øyeblikk en gruppe i befolkningen er unntatt fra lover og regler som er demokratisk vedtatt og nedtegnet, under dekke av hensyn til en religion/ideologi, så ja! Da er samfunnet som vi kjenner det i oppløsning og på vei mot nytt styresett.

• __LZYMTHRFCKR__

# 126. 15. jan 2017 01:26
    MICHAELofNORWAY skrev 15.01.17 kl. 01:22
    I det øyeblikk en gruppe i befolkningen er unntatt fra lover og regler som er demokratisk vedtatt og nedtegnet, under dekke av hensyn til en religion/ideologi, så ja! Da er samfunnet som vi kjenner det i oppløsning og på vei mot nytt styresett.

• Leather and CBT

# 127. 15. jan 2017 03:43
    __Faen Ta__ skrev 15.01.17 kl. 00:55

på lik linje som frisøren i Stavanger dom ikke ville klippe en hijabdame. Men hun fikk bot. Hun hadde sikkert klippet en dame fra denne delen av verden uten hijab.
  • ice

# 128. 15. jan 2017 04:06 (red. kl. 04:09) Jeg er ikke rasist, men veldig skeptisk til religion, men når det gjelder både den saken i Stavanger og denne saken, hvorfor i helvete kan dere ikke bare gi faen i å oppsøke sånne stedet??
    Hu muslimske som ville klippe seg i Stavanger viste hva hun gikk til, men velger å gå dit bare på f...
    Her fikk man beskjed om at menn ikke var ønsket, javel, så gi faen i gå dit da vel, må man provosere liksom....la nå han klippe de stakkars damene som ikke kan vise seg for andre menn , de er kommet for å bli, så kan man mene hva man vil om det.....
  • DickyNick

# 129. 15. jan 2017 04:19
    Danie1 skrev 13.01.17 kl. 19:29
    Hvorfor trenger folk med hijab og klippe seg a? Er ikke som om noen merker at de har farget det eller noe. 🙃

Men håret vokser jo og blir veldig langt,uansett om du bruker hilab eller ikke. Klipper du deg bare fordi at andre skal legge merke til det?
  • Toffin

# 130. 17. feb 2017 13:43 (red. kl. 13:45) feilpost

• Devils Advocate

# 131. 17. feb 2017 14:40 (red. kl. 14:42)
    gre18cce skrev 13.01.17 kl. 18:34
    Må le , nå er vi nesten ferdig med saken om frisør Merete Hodne.

Så dukker denne saken opp.
    http://www.dagbladet.no/nyheter/mann-nektet-adgang-til-frisor-i-baerum/66635634

Kvinnen som driver salongen i Sandvika, bekrefter overfor Budstikka at kun barn og kvinner har adgang, siden mange av kundene bruker hijab, som de tar av i salongen.

- Jeg har bare utenlandske kunder fra land som Somalia, Pakistan og Afghanistan. Det er få norske som kommer, og jeg må tenke på forretningen min, understreker frisøren overfor Budstikka.

Nei jøss ,tenke det at hun må tenke på forretningen sin , nå skal det bli festlig i rettsalene , eller er det noen som bare må slå i bordet å be folk skjerpe seg.

Hun kan da ikke slippe unna med dette når Merete Hodne ble dømt ?

Jeg kan ikke helt tyde hva argumentet ditt er.

Hvis du kan klarifisere det i mer korthet så ville det vært til hjelp for meg

• Vestlandet1964

# 132. 17. feb 2017 16:28 Hijabetten på Bryne opplyser i dag at hun har sluttet med hijab og ser helt annerledes ut for tiden. Betyr dette at de høye dommerne i rettsvesenet vårt kan legge bort saken? Har hun krenket seg selv? Kanskje hun nå kan få noen tusenlapper i erstatning fra seg selv?

https://www.nrk.no/rogaland/gikk-til-sak-for-hijab-_-na-har-hun-kastet-den-1.13383916

• MICHAELofNORWAY

# 133. 17. feb 2017 16:38 Om hun nå venter noen måneder og tar på seg utstyret igjen og går inn et sted hun vet de ikke liker hijab, så kan det bli en god ekstra inntekt hvert år?

Bare vent, så er hun nok snart "lei" av å være muslim også.

• Skogstroll27

# 134. 17. feb 2017 16:45
    Vestlandet1964 skrev 17.02.17 kl. 16:28
    Hijabetten på Bryne opplyser i dag at hun har sluttet med hijab og ser helt annerledes ut for tiden. Betyr dette at de høye dommerne i rettsvesenet vårt kan legge bort saken? Har hun krenket seg selv? Kanskje hun nå kan få noen tusenlapper i erstatning fra seg selv?

https://www.nrk.no/rogaland/gikk-til-sak-for-hijab-_-na-har-hun-kastet-den-1.13383916

Dama sliter åpenbart med et eller annet psykisk og søker etter oppmerksomhet og drama.
    Kanskje mediene bare skal la henne være i fred og gi henne minst mulig av nettopp det.

• Vestlandet1964

# 135. 17. feb 2017 18:09
    Skogstroll27 skrev 17.02.17 kl. 16:45
    Dama sliter åpenbart med et eller annet psykisk og søker etter oppmerksomhet og drama.
    Kanskje mediene bare skal la henne være i fred og gi henne minst mulig av nettopp det.

Tvert imot. Mer oppmerksomhet, slik at folk kan forstå hvor koko denne krenkelses-lovgivningen er.