Forum

2134

innlogget

40195

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: [email protected]
  • 16harstad

Trenger hjelp til å finne en kortfilm!

15. mar 2019 20:10 | Vist 231 ganger. Jeg husker å ha sett en kortfilm som kort oppsummert handlet om to gutter som var kjærester. Den ene av guttene hadde en stor kompisgjeng som var uvitende om hans legning, og han visste ikke hvordan de ville respondere til legningen hans. En dag står han med kjæresten ute før han skal på trening (om jeg husker riktig), og de ender opp med å kysse. En (eller flere?) av kompisene hans ender opp med å se kysset, og løper inn i treningsgarderoben. Han får panikk, men vet at han ikke kan gjemme seg for alltid. Han vet at han må gå inn i garderoben, men han aner ikke hva som venter ham. Heldigvis for hans del tar kompisene det veldig bra og naturlig måte, og sier indirekte at de ikke bryr seg når de i dusjen byr frem bakene sine på en tullete måte. Så slutter filmen (tror jeg).

Husker at filmen var utrolig koselig å se, og om jeg husker riktig pratet de kanskje dansk? Har i alle fall søkt nettet opp og ned og klarer ikke å finne den igjen. Håper derfor noen her kan hjelpe meg. Takk på forhånd!

• Henrik3

# 1. 15. mar 2019 20:20 (red. kl. 20:20)
    16harstad skrev 15.03.19 kl. 20:10
    Jeg husker å ha sett en kortfilm som kort oppsummert handlet om to gutter som var kjærester. Den ene av guttene hadde en stor kompisgjeng som var uvitende om hans legning, og han visste ikke hvordan de ville respondere til legningen hans. En dag står han med kjæresten ute før han skal på trening (om jeg husker riktig), og de ender opp med å kysse. En (eller flere?) av kompisene hans ender opp med å se kysset, og løper inn i treningsgarderoben. Han får panikk, men vet at han ikke kan gjemme seg for alltid. Han vet at han må gå inn i garderoben, men han aner ikke hva som venter ham. Heldigvis for hans del tar kompisene det veldig bra og naturlig måte, og sier indirekte at de ikke bryr seg når de i dusjen byr frem bakene sine på en tullete måte. Så slutter filmen (tror jeg).

Husker at filmen var utrolig koselig å se, og om jeg husker riktig pratet de kanskje dansk? Har i alle fall søkt nettet opp og ned og klarer ikke å finne den igjen. Håper derfor noen her kan hjelpe meg. Takk på forhånd!

Kna det være denne?

https://www.imdb.com/title/tt0203625/?ref_=nm_knf_t2

• 16harstad

# 2. 15. mar 2019 20:25 Først og fremst, takk for svar! :)

Dessverre er nok ikke det filmen jeg er ute etter. Filmen jeg tenker på er nok nyere enn filmen du sikter til. Husker litt av den, og beskrivelsen av handlingen jeg oppga ovenfor er jeg sikker på at stemmer godt. Eneste jeg ikke husker så godt er delene imellom handlingen jeg skrev, språket (men tror det er dansk) og naturligvis hva den heter :p

skulle så gjerne ha husket det, fordi husker jeg likte den kortfilmen

• Henrik3

# 3. 15. mar 2019 20:28 (red. kl. 20:31)
    16harstad skrev 15.03.19 kl. 20:25
    Først og fremst, takk for svar! :)

Dessverre er nok ikke det filmen jeg er ute etter. Filmen jeg tenker på er nok nyere enn filmen du sikter til. Husker litt av den, og beskrivelsen av handlingen jeg oppga ovenfor er jeg sikker på at stemmer godt. Eneste jeg ikke husker så godt er delene imellom handlingen jeg skrev, språket (men tror det er dansk) og naturligvis hva den heter :p

skulle så gjerne ha husket det, fordi husker jeg likte den kortfilmen

Ok, jeg er ikke noe spesialist på kortfilm, og dansk kortfilm aller minst. Vel, det var den eneste jeg kom på. Kommer sikkert noen andre senere med forslag. Vi får bare vente. I mellomtiden kan du jo gå til filmarkivet.no og se om det er en av deres kortfilmer. De streamer mange slike.

Sjekk her https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmdatabasen

• 16harstad

# 4. 15. mar 2019 20:29
    Henrik3 skrev 15.03.19 kl. 20:28
    Ok, jeg er ikke noe spesialist på kortfilm, og dansk kortfilm aller minst. Vel, det var den eneste jeg kom på. Kommer sikkert noen andre senere med forslag. Vi får bare vente. I mellomtiden kan du jo gå til filmarkivet.no og se om det er en av deres kortfilmer. De streamer mange slike.

Fant den! Endelig! Har lett så lenge, men bestemte meg for å søke enda mer. Den er dansk, og heter "Svans". Den var nominert til Ekko Shortlist Awards 2017

• Henrik3

# 5. 15. mar 2019 20:33
    16harstad skrev 15.03.19 kl. 20:29
    Fant den! Endelig! Har lett så lenge, men bestemte meg for å søke enda mer. Den er dansk, og heter "Svans". Den var nominert til Ekko Shortlist Awards 2017