Forum

737

innlogget

41123

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Leriken

Hva er rasisme?

14. sep 2018 17:58 | Vist 9163 ganger. Jeg har lært at man kan for eksempel putte ordet mørkhudet inn i et utsagn istedet for homse, så skjønner folk hva rasisme er:
    - Homofile kan ikke motta nattverd i kirken /Mørkhudete kan ikke motta nattverd i kirken.
    - Homofile kan ikke være benmarg donor / Mørkhudede kan ikke være benmarg donor.
    Dere skjønner hvor jeg vil hen...Her på Gaysir er det en del rasistiske utsagn: Jeg liker ikke Asiatere...Eller er det ikke rasistisk fordi man bruker liker, som da henspeiler på den personlige preferanse? Det samme med alder, Er du over 40 Fuck you, dont dare to send mail etc. Er dette en aldersrasistisk ytring?
  • _Elysion_

# 1. 14. sep 2018 18:01 (red. kl. 18:01) Det er diskriminerende, men ikke nødvendigvis rasistisk.
  • D4nie1

# 2. 14. sep 2018 18:15 Du er ikke en annen rase fordi du er gammel lol.
  • NOBULLSHIT

# 3. 14. sep 2018 18:16 helt enig,det er diskriminerende ikke rasistisk,hva man foretrekker som f.eks sexpartner er jo helt okei,bare man er veldig forsiktig med ordbruken,god folkeskikk heter det!
  • baaad

# 4. 14. sep 2018 18:53 rasisme og diskriminering er ikke helt det samme
    tett opptil, men ikke det samme
    når det gjelder preferanse, så må folk få lov selv å ytre hvem de finner attraktive og ikke
    men å bruke utseende, opprinnelse og alder som argument i en debatt, f. eks. det henger ikke på greip
  • Mirromurr

# 5. 14. sep 2018 19:40
    Leriken skrev 14.09.18 kl. 17:58
    Jeg har lært at man kan for eksempel putte ordet mørkhudet inn i et utsagn istedet for homse, så skjønner folk hva rasisme er:
    - Homofile kan ikke motta nattverd i kirken /Mørkhudete kan ikke motta nattverd i kirken.
    - Homofile kan ikke være benmarg donor / Mørkhudede kan ikke være benmarg donor.
    Dere skjønner hvor jeg vil hen...Her på Gaysir er det en del rasistiske utsagn: Jeg liker ikke Asiatere...Eller er det ikke rasistisk fordi man bruker liker, som da henspeiler på den personlige preferanse? Det samme med alder, Er du over 40 Fuck you, dont dare to send mail etc. Er dette en aldersrasistisk ytring?

Det er ikke rasistisk og si at man ikke liker asiatere. Det handler om hva man tenner på eller ikke. Det handler om preferanser. Og likeså alder, hvis det handler om preferanser.

• xzy

# 6. 14. sep 2018 19:54
    Mirromurr skrev 14.09.18 kl. 19:40
    Det er ikke rasistisk og si at man ikke liker asiatere. Det handler om hva man tenner på eller ikke. Det handler om preferanser. Og likeså alder, hvis det handler om preferanser.

Hvor kommer "asiatere" fra? Det heter da vitterlig asiater?

• r86

# 7. 14. sep 2018 20:02

Å foretrekke en gruppe mennesker overfor en annen, basert bare på hudfarge... hvordan er det ikke rasisme, eller rasistiske "preferanser"? 🤔 Vennligst forklar

• _Elysion_

# 8. 14. sep 2018 20:09
    xzy skrev 14.09.18 kl. 19:54
    Hvor kommer "asiatere" fra? Det heter da vitterlig asiater?

Det er nok en analogifeil, basert på "kineser, japaner, koreaner" osv.
  • Kosegutten00

# 9. 14. sep 2018 20:25 Mener du da det er rasistisk å heller ville pule en hvit twink enn en asiater f.eks. du kan ikke bruke ordet rasistisk og rasisme når det handler om personlig seksuell preferanser
  • baaad

# 10. 14. sep 2018 20:37
    r86 skrev 14.09.18 kl. 20:02
    Å foretrekke en gruppe mennesker overfor en annen, basert bare på hudfarge... hvordan er det ikke rasisme, eller rasistiske "preferanser"? 🤔 Vennligst forklar
    man foretrekker visse typer
    tenner på utseendet
    hvorfor skulle det være rasistisk???
    er jeg diskriminerende fordi jeg ikke har sex med kvinner???
  • grosin

# 11. 14. sep 2018 20:54 (red. kl. 20:55)

En tyrker på 2,10, 130 kilo, mørk brun og hårete fra isse til fotsåle.
    En japans twink, like hvit som "oss", 155 cm. og 41 kilo.

Og så har vi alle variantene fra nord til sør, og øst til vest.

No asians? Fuck me. Fordommer, og kun det.

• Sacha_

# 12. 14. sep 2018 20:58
    baaad skrev 14.09.18 kl. 20:37
    man foretrekker visse typer
    tenner på utseendet
    hvorfor skulle det være rasistisk???
    er jeg diskriminerende fordi jeg ikke har sex med kvinner???

Hvis du leser debatten vil du se at flere mener at det er en forskjell.

• flaneur

# 13. 14. sep 2018 20:59 (red. kl. 21:00)
    Kosegutten00 skrev 14.09.18 kl. 20:25
    Mener du da det er rasistisk å heller ville pule en hvit twink enn en asiater f.eks. du kan ikke bruke ordet rasistisk og rasisme når det handler om personlig seksuell preferanser

Hva slags ord kan du bruke om å være så opptatt av etnisitet at man er mer opptatt av å klargjøre hvem man ikke vil pule enn hva du er på jakt etter? Rasismen ligger ikke i hvilke preferanser man har, men i hvilke man insisterer på å fortelle at man ikke har.

• baaad

# 14. 14. sep 2018 21:09
    Sacha_ skrev 14.09.18 kl. 20:58
    Hvis du leser debatten vil du se at flere mener at det er en forskjell.
    i know
    bare gjentok for en som ikke er helt oppdatert
  • Vigilante

# 15. 14. sep 2018 21:09
    flaneur skrev 14.09.18 kl. 20:59
    Hva slags ord kan du bruke om å være så opptatt av etnisitet at man er mer opptatt av å klargjøre hvem man ikke vil pule enn hva du er på jakt etter? Rasismen ligger ikke i hvilke preferanser man har, men i hvilke man insisterer på å fortelle at man ikke har.

Åja. Så "white guys only" er innafor, men "no blacks or asians" er ikke det?