Forum

521

innlogget

41413

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • homsebakken

Ferie Kreta

12. jul 2018 14:44 | Vist 554 ganger. Jeg og samboeren skal til Kreta i August, nærmere bestemt Chania. Jeg har forstått det slik at homomiljøet der ikke er i nærheten det samme som på Gran Canaria. Er det noen som har vært der som kan anbefale strender, restauranter, barer etc? Googlet temaet litt men lite info som er up to date.
  • ToopaZ

# 1. 12. jul 2018 15:35 Var der med x’en i 2010.. kan ikke si vi la merke til så mye «homo liv» der 😁
  • xGlobe

# 2. 12. jul 2018 16:59
    vedlegg
  • xGlobe

# 3. 12. jul 2018 17:00
    vedlegg
  • FML

# 4. 12. jul 2018 20:01 Er virkelig hvordan «homolivet og homokulturen» i utlandet en VIKTIG faktor for å feriere der...? Gud bedre, er jeg den eneste homoen som DRITER i hvordan gaymiljøet er i utlandet...? Legningen min er heller ikke 100% min personlighet eller livsstil, så om jeg skal feriere en plass så ser jeg heller hva plassen har å tilby.... da setter jeg ikke hva som passer legningen min først akkurat.
  • Søkt

# 5. 12. jul 2018 20:09 Hvis en er veldig glad i å for eksempel: Ri islandshester, så sjekker en jo gjerne ut mulighetene for det dit en skal på ferie.
    Jeg er ikke så begeistret for å ri islandshester lenger, men ridning i ferien hadde vært hyggelig.
    Tror det blir en tur til Berlin for min del.
  • Isbjørn

# 6. 12. jul 2018 20:11
    FML skrev 12.07.18 kl. 20:01
    Er virkelig hvordan «homolivet og homokulturen» i utlandet en VIKTIG faktor for å feriere der...? Gud bedre, er jeg den eneste homoen som DRITER i hvordan gaymiljøet er i utlandet...? Legningen min er heller ikke 100% min personlighet eller livsstil, så om jeg skal feriere en plass så ser jeg heller hva plassen har å tilby.... da setter jeg ikke hva som passer legningen min først akkurat.

Nei du er ikke eneste. Men jeg kan forstå att mange er interessert i det, og vil vite hvordan dette er på steder dem skal til.

Noen føler seg trygger når det er ett homomiljø dem kan "slappe av i" uten å tenke på att noen kan reagere.

Andre syntes det er greit å vite om slike miljøer, bare for å få ett innblikk i hvordan situasjonen for homofile på det stedet er.

Selv bryr dette meg lite, men er greit å vite om en kan risikere fengsel for å holde kona i hånda ute på gata. (Satt veldig på spissen)

• Toffin

# 7. 12. jul 2018 20:14
    Er virkelig hvordan «homolivet og homokulturen» i utlandet en VIKTIG faktor for å feriere der...? Gud bedre, er jeg den eneste homoen som DRITER i hvordan gaymiljøet er i utlandet...? Legningen min er heller ikke 100% min personlighet eller livsstil, så om jeg skal feriere en plass så ser jeg heller hva plassen har å tilby.... da setter jeg ikke hva som passer legningen min først akkurat.

Det er i alle fall en fordel at det stedet man reiser på ferie er homovennlig. Å reise til steder der skeive behandles som dritt, høres ikke akkurat veldig fristende ut, eller er du uenig?

• SplashBoy

# 8. 12. jul 2018 21:10

for noen er det viktig, og det er ikke din sak. Å kritisere noen for å oppsøke feriesteder som er homo-vennlige blir bare teit
  • Lord Lolindir

# 9. 12. jul 2018 21:23

Det er vel individuelt. En som er singel tror jeg lettere vil søke etter et sted som har en viss homokultur, enn et par i forhold.

Men som sagt, det vil være individuelt. Selv reiser jeg ikke først og fremst for at homomiljøet eller -kulturen. Som regel har jeg så mye på agendaen allikevel, at jeg ikke har tid til å oppsøke gaybarer.

Unntaket er vel Berlin, som jeg drar til hvert år i mars, på reiselivsmesse. Der har jeg kontakt med så mange homofile venner innen reiselivet, at det omtrent er umulig å ikke ende opp på homoutesteder utover kvelden.

• ManScent

# 10. 14. jul 2018 01:04 Vil gjerne det Oman. Men det er nok ikke noe fantastisk homoliv der. Men det er uinteressant.
  • Lasselærgutt

# 11. 14. jul 2018 02:00 igjen ser vi mobbingen. dette var ment som et spørsmål. noen trives godt i et homo miljø. det gjerne foran mye annet. kjære vene. ER IKKE DET LOV.
  • Hours86

# 12. 14. jul 2018 02:42
    Toffin skrev 12.07.18 kl. 20:14
    Det er i alle fall en fordel at det stedet man reiser på ferie er homovennlig. Å reise til steder der skeive behandles som dritt, høres ikke akkurat veldig fristende ut, eller er du uenig?

Vært i Qatar, Hong Kong og Egypt med eksen, bodde på samme rom og delte seng, ingen kommentar fra noen på det. Drar man til et land som ikke er så homovennlig, så ikke tre legningen ned på befolkningen og oppfør deg etter det landets kultur og skikker, så går det bra.

Til ts: gå der lokalbefolkningen spiser og ikke i turistfellene.