Forum

2446

innlogget

41433

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • 0123456789ABCDE

Epidemi av barnekrim

15. apr 2018 10:56 (red. kl. 11:06) | Vist 1415 ganger. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ngbBo5/foreldre-paa-stovner-vi-mener-at-en-grense-er-naadd

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bKBoal/raja-for-tam-regjering-mot-eksplosjon-i-ungdomskrim

Over natta har hundrevis av barn blitt kriminelle. Politiet har visstnok ingen forklaring. Raja mener at dette skyldes autoritære foreldre som bruker vold mot barna. På den annen side mener noen at det er foreldre som lar barna være ute etter midtnatt som har skylda.

"...En ting jeg lærte som tidligere strafferettsadvokat er at de jeg traff tidlig i løpet som utøvere av småkriminalitet – de traff jeg igjen senere som drapsmenn og utøvere av alvorlig kriminalitet, sier Raja.
    ... mye av årsaken til veksten i kriminaliteten er negative opplevelser blant barn med autoritære foreldre med bruk av vold mot egne barn..."
    - Abid Raja

"...Det er helt naturstridig at 14–15-åringer er ute etter midnatt. Dette er foreldrenes ansvar..." - John Roger Lund, leder enhet Øst Oslo politidistrikt

Tror du voldelige og autoritære foreldre er den eneste årsaken?
    Hvordan skal foreldre kunne gi 'riktig' oppdragelse?

Hjelper autorativ oppdragelse?

1. Nei.
    60,0%
    2. Ja.
    20,0%
    3. Avhengig av barn.
    20,0%
    Totalt 60 avgitte stemmer.

• 0123456789ABCDE

# 1. 15. apr 2018 11:09 (red. kl. 11:13) OMG!!! Ifølge forskere er det INSTITUSJONENE som gjør barn kriminelle!!!

https://forskning.no/barn-og-ungdom-kriminalitet/2012/08/institusjoner-er-med-pa-gjore-barn-kriminelle

Hva er egentlig sant her? Dulle mer med barna? Stoppe dem fra å gå ut sent? Avvikle institusjonene?

• godisen

# 2. 15. apr 2018 11:13 Jeg har jobbet som vekter i områder som er veldig innvandrerbelastet. Jeg kan si det er veldig forskjell fra kultur til kultur hvordan barn blir oppdratt. Somaliske barn eksisterer ofte kun fordi foreldrene får tilskudd av støtten. Jeg har ikke møtt en eneste somaliergutt som ikke har samme storyen. Foreldrene bryr seg ikke, og sender ofte barna ut på gata og de får ikke komme hjem. Pakistanske familier er hakket bedre, de setter mye press på barna til utdannelse, for i kulturen blir barn ofte satt til å ta vare på foreldrene når de blir eldre. Mye sosial kontroll på jentene, og barna flytter skjeldent ut. Iranere er motsatt, somregel blir de sett på som "for vestlig" og integrerer seg av seg selv, og er skjeldent veldig religiøs. Pashtunerfolket fra Afghanistan er veldig religøs og vil helst ikke ha noe med nordmenn å gjøre, og er ofte aggressiv. Hazarafolket er motsatt, de er mer jobbfokusert, mer open minded og loyal. Dette er generaliseringer, men når man snakker generaliserte tema, så må man det. Vi kan alle dra frem et prakteksempel på en somalsk familie og avspore debatten slik. Jeg møter på disse menneskene på daglig basis, og kjenner alle ungdommene på Mortensrud.
  • 0123456789ABCDE

# 3. 15. apr 2018 11:16 (red. kl. 11:18)
    godisen skrev 15.04.18 kl. 11:13
    Jeg har jobbet som vekter i områder som er veldig innvandrerbelastet. Jeg kan si det er veldig forskjell fra kultur til kultur hvordan barn blir oppdratt. Somaliske barn eksisterer ofte kun fordi foreldrene får tilskudd av støtten. Jeg har ikke møtt en eneste somaliergutt som ikke har samme storyen. Foreldrene bryr seg ikke, og sender ofte barna ut på gata og de får ikke komme hjem. Pakistanske familier er hakket bedre, de setter mye press på barna til utdannelse, for i kulturen blir barn ofte satt til å ta vare på foreldrene når de blir eldre. Mye sosial kontroll på jentene, og barna flytter skjeldent ut. Iranere er motsatt, somregel blir de sett på som "for vestlig" og integrerer seg av seg selv, og er skjeldent veldig religiøs. Pashtunerfolket fra Afghanistan er veldig religøs og vil helst ikke ha noe med nordmenn å gjøre, og er ofte aggressiv. Hazarafolket er motsatt, de er mer jobbfokusert, mer open minded og loyal. Dette er generaliseringer, men når man snakker generaliserte tema, så må man det. Vi kan alle dra frem et prakteksempel på en somalsk familie og avspore debatten slik. Jeg møter på disse menneskene på daglig basis, og kjenner alle ungdommene på Mortensrud.

Utrolig interessante data.
    Så man må faktisk ha forskjellige typer tiltak mot forskjellige typer familier? :)
  • Badeengelen

# 4. 15. apr 2018 18:32
    0123456789ABCDE skrev 15.04.18 kl. 10:56
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ngbBo5/foreldre-paa-stovner-vi-mener-at-en-grense-er-naadd

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bKBoal/raja-for-tam-regjering-mot-eksplosjon-i-ungdomskrim

Over natta har hundrevis av barn blitt kriminelle. Politiet har visstnok ingen forklaring. Raja mener at dette skyldes autoritære foreldre som bruker vold mot barna. På den annen side mener noen at det er foreldre som lar barna være ute etter midtnatt som har skylda.

"...En ting jeg lærte som tidligere strafferettsadvokat er at de jeg traff tidlig i løpet som utøvere av småkriminalitet – de traff jeg igjen senere som drapsmenn og utøvere av alvorlig kriminalitet, sier Raja.
    ... mye av årsaken til veksten i kriminaliteten er negative opplevelser blant barn med autoritære foreldre med bruk av vold mot egne barn..."
    - Abid Raja

"...Det er helt naturstridig at 14–15-åringer er ute etter midnatt. Dette er foreldrenes ansvar..." - John Roger Lund, leder enhet Øst Oslo politidistrikt

Tror du voldelige og autoritære foreldre er den eneste årsaken?
    Hvordan skal foreldre kunne gi 'riktig' oppdragelse?

Foreldrene HAR et STORT ansvar for barneoppdragelsen, men jeg vil ikke legge skylden på bare dem. Venner har og stor innflytelse, og ikke minst hva de ser, hører om som de tar opp i seg og gjør uten at NOEN i det hele tatt bryr seg. Og personlig synes jeg det er SKAMMELIG at dette får foregå i hovedstaden. Familier som ikke er i stand til å oppføre seg bør få press på seg enten til å forandre seg med hjelp, eller bli flyttet til mindre steder hvor det er mer gjennomsiktig slik at myndighetene kan følge de opp bedre.
  • Badeengelen

# 5. 16. apr 2018 18:00
    godisen skrev 15.04.18 kl. 11:13
    Jeg har jobbet som vekter i områder som er veldig innvandrerbelastet. Jeg kan si det er veldig forskjell fra kultur til kultur hvordan barn blir oppdratt. Somaliske barn eksisterer ofte kun fordi foreldrene får tilskudd av støtten. Jeg har ikke møtt en eneste somaliergutt som ikke har samme storyen. Foreldrene bryr seg ikke, og sender ofte barna ut på gata og de får ikke komme hjem. Pakistanske familier er hakket bedre, de setter mye press på barna til utdannelse, for i kulturen blir barn ofte satt til å ta vare på foreldrene når de blir eldre. Mye sosial kontroll på jentene, og barna flytter skjeldent ut. Iranere er motsatt, somregel blir de sett på som "for vestlig" og integrerer seg av seg selv, og er skjeldent veldig religiøs. Pashtunerfolket fra Afghanistan er veldig religøs og vil helst ikke ha noe med nordmenn å gjøre, og er ofte aggressiv. Hazarafolket er motsatt, de er mer jobbfokusert, mer open minded og loyal. Dette er generaliseringer, men når man snakker generaliserte tema, så må man det. Vi kan alle dra frem et prakteksempel på en somalsk familie og avspore debatten slik. Jeg møter på disse menneskene på daglig basis, og kjenner alle ungdommene på Mortensrud.
    Takk Godisen, det er alltid så flott å lese dine innlegg her inne. Du gav meg kunnskap om våre nye landsmenn som jeg ikke hadde.

Kong Raymond i Oslo og alle hans "undersåtter" har visst slik det ser ut for meg litt av noen utfordringer, med tanke på å skulle hamle opp med disse.

• Ingefæroter

# 6. 16. apr 2018 18:17
    Badeengelen skrev 16.04.18 kl. 18:00
    Takk Godisen, det er alltid så flott å lese dine innlegg her inne. Du gav meg kunnskap om våre nye landsmenn som jeg ikke hadde.

I de blindes rike er den enøyde konge, er det ikke det man sier?

• enebo

# 7. 16. apr 2018 18:21
    Ingefæroter skrev 16.04.18 kl. 18:17

Bedre et åpent øye enn to lukkede.
  • godisen

# 8. 16. apr 2018 18:55
    Ingefæroter skrev 16.04.18 kl. 18:17

Hører du? Kunnskap. Altså motsatt av sosialmarxisme, demagogisk ønsketenk og myter og som stammer fra de mest blåhåra mental ustablie feminazi gærningene fra det totalt faktafrie ytre regressive venstre

• Quidditch

# 9. 16. apr 2018 18:58 Fælt med alle desse epidemiane for tida. Barnekrim, HPV, blodforgifting ... kva blir det neste?
  • enebo

# 10. 16. apr 2018 19:06
    Quidditch skrev 16.04.18 kl. 18:58
    Fælt med alle desse epidemiane for tida. Barnekrim, HPV, blodforgifting ... kva blir det neste?

Svartedauden?
  • Genuflex

# 11. 16. apr 2018 19:29
    0123456789ABCDE skrev 15.04.18 kl. 11:09
    OMG!!! Ifølge forskere er det INSTITUSJONENE som gjør barn kriminelle!!!

https://forskning.no/barn-og-ungdom-kriminalitet/2012/08/institusjoner-er-med-pa-gjore-barn-kriminelle

Hva er egentlig sant her? Dulle mer med barna? Stoppe dem fra å gå ut sent? Avvikle institusjonene?

Og igjen, det er en grunn til at de blir plassert på institusjon, de har allerede en adferd som tilsier at de ikke kan bo hjemme eller i fosterhjem. Et stort antall av dem er allerede kriminelle før de ender opp på institusjon.

• Genuflex

# 12. 16. apr 2018 19:32
    Badeengelen skrev 16.04.18 kl. 18:00

😂😂😂😂😂😂😂😂 (pustepause) 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂.

Godisen er det deg?

• godisen

# 13. 16. apr 2018 19:39
    Genuflex skrev 16.04.18 kl. 19:32
    😂😂😂😂😂😂😂😂 (pustepause) 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂.

Godisen er det deg?

Haha jeg ser ingen som har noe å si på det jeg skreiv ;)

• Badeengelen

# 14. 16. apr 2018 19:54
    [b]enebo skrev 16.04.18 kl. 18:2b]
    Bedre et åpent øye enn to lukkede.
    Nettopp Lukkede øyne er det tydeligvis nok av...
  • Lord Lolindir

# 15. 16. apr 2018 19:58 Båndtvang på ungene NÅ!!!