Forum

1859

innlogget

41364

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Frank Terje

Prins Henrik (DK) er død.

14. feb 2018 04:41 (red. kl. 04:41) | Vist 3145 ganger. En trist dag i dag for vårt broderfolk i Danmark.
    Vil derfor rette mine dypeste kondolanser til det Danske kongehus og det Danske folk.

Her kan man uttrykke sine kondolanser evt. minneord for de, som ønsker det.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7l39p4/prins-henrik-er-doed

Den danske prinsen ble 83 år gammel.

Det opplyser det danske kongehuset på sine hjemmesider. Han sovnet stille inn tirsdag kveld klokken 23.18 på Fredensborg Slot. Han var omringet av dronning Margrethe og deres to sønner.

Prinsen døde dermed kun timer etter at han ble sendt hjem fra Rigshospitalet tirsdag ettermiddag.

Dronning Margrethes 83 år gamle ektemann ble innlagt på Rigshospitalet 29. januar. Fredag i forrige uke opplyste det danske hoffet at tilstanden hans er alvorlig forverret. Kronprins Frederik forlot da OL i Sør-Korea for å dra hjem på besøk til sin far.

vedlegg
  • 0123456789ABCDE

# 1. 14. feb 2018 05:52 (red. kl. 05:54) https://www.b.dk/danmark/dronning-margrethe-vil-foelge-henrik-til-frankrig#

De var et søtt par... så synd forholdet surnet de siste årene.
    https://www.vg.no/rampelys/kongelige/dronning-margrethe-og-prins-henrik-vil-ikke-begraves-sammen/a/24110372/

• # 2. 14. feb 2018 05:53
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Annet. Tom post
  • Taakefyrsten

# 3. 14. feb 2018 08:16 Måtte han hvile i fred!:-(
  • Toffin

# 4. 14. feb 2018 08:45 (red. kl. 08:56) RIP

• Yacob

# 5. 14. feb 2018 11:29 Prinsen er død. Leve Dronningen!! HURRA, HURRA, HURRA!!!

<---- Daisy.

• Henrik3

# 6. 14. feb 2018 11:31 En hyggelig fyr var han i TV serien jeg så, glad i god mat og drikke. Hvil i fred.
  • brønnkarse

• RoMo

# 8. 14. feb 2018 11:33 Var han ikke bare en stor, arrogant tosk da? Som mente at han burde ha mer makt etc? What to miss about that?
  • Henrik3

# 9. 14. feb 2018 11:34
    Friskfisk skrev 14.02.18 kl. 11:33
    Var han ikke bare en stor, arrogant tosk da? Som mente at han burde ha mer makt etc? What to miss about that?

We do not speak ill of the dead, som det heter. Litt nykker må han da kunne ha hatt. Var han ikke dement?
  • RoMo

# 10. 14. feb 2018 12:06 Det er jo bedre at jeg kommer med en annen stemme, annet enn de trassige R.I.P. fra alle. Er ikke den største rojalisten, så dette blir som en vanlig person for meg. Hvorfor skal han ha en parade og stor ståhei? Og hvilket ettermæle legger han igjen annet enn de arrogante uttalelsene sine?
  • Henrik3

# 11. 14. feb 2018 12:09 (red. kl. 12:11)
    Friskfisk skrev 14.02.18 kl. 12:06
    Det er jo bedre at jeg kommer med en annen stemme, annet enn de trassige R.I.P. fra alle. Er ikke den største rojalisten, så dette blir som en vanlig person for meg. Hvorfor skal han ha en parade og stor ståhei? Og hvilket ettermæle legger han igjen annet enn de arrogante uttalelsene sine?

Han ser ut som en pompøs blei, men han gjorde et greit inntrykk i reality serien som gikk om ham på TV. Slett ingen motbydelig person. Men kanskje det var redigert, hvem vet :)
    Jeg er også republikaner, men jeg synes flere av de kongelig faktisk jobber hardt og har en ganske tung jobb. De har et gyllent bur, som det heter.
  • Toffin

# 12. 14. feb 2018 12:16 (red. kl. 12:18)
    Friskfisk skrev 14.02.18 kl. 12:06
    Det er jo bedre at jeg kommer med en annen stemme, annet enn de trassige R.I.P. fra alle. Er ikke den største rojalisten, så dette blir som en vanlig person for meg. Hvorfor skal han ha en parade og stor ståhei? Og hvilket ettermæle legger han igjen annet enn de arrogante uttalelsene sine?

Jeg endret mitt innlegg til "RIP", mens det egentlig lød omtrent slik.

NTB/alle aviser: "Prins Henriks utfordrende liv i skyggen."

Hva er det med avisene som fremstiller et menneske som er født med gullskje i munnen, som ble gift med en arveprinsesse, som fikk millioner i apanasje årlig slik at han kunne leve et liv i rikdom og uten forsakelser, som en som måtte finne seg å leve i skyggen? En fyr som ikke greide å venne seg til at han ved noen få offisielle arrangementer i løpet av et år, måtte stille bak sin kone, som har en konstitusjonell rolle å spille. Manglende kognitive evner much?

Hvorfor er det synd på en fyr som hver gang han følte seg snytt for eller sur for et eller annet, kunne stikke av fra det hele, gjerne uker og måneder av gangen, til vinslottet sitt i Frankrike, til den store båten sin med sitt prefererte unge, greske, mannlige selskap, til Egypt, til Sør-Europa eller til hvor som helst han lystet, betalt av den danske stat.

Så vil jeg gjerne føye til. Han levde ikke i skyggen av noen andre enn et ego som manglet evne til endring.

• Henrik3

# 13. 14. feb 2018 12:23
    Toffin skrev 14.02.18 kl. 12:16
    Jeg endret mitt innlegg til "RIP", mens det egentlig lød omtrent slik.

NTB/alle aviser: "Prins Henriks utfordrende liv i skyggen."

Hva er det med avisene som fremstiller et menneske som er født med gullskje i munnen, som ble gift med en arveprinsesse, som fikk millioner i apanasje årlig slik at han kunne leve et liv i rikdom og uten forsakelser, som en som måtte finne seg å leve i skyggen? En fyr som ikke greide å venne seg til at han ved noen få offisielle arrangementer i løpet av et år, måtte stille bak sin kone, som har en konstitusjonell rolle å spille. Manglende kognitive evner much?

Hvorfor er det synd på en fyr som hver gang han følte seg snytt for eller sur for et eller annet, kunne stikke av fra det hele, gjerne uker og måneder av gangen, til vinslottet sitt i Frankrike, til den store båten sin med sitt prefererte unge, greske, mannlige selskap, til Egypt, til Sør-Europa eller til hvor som helst han lystet, betalt av den danske stat.

Så vil jeg gjerne føye til. Han levde ikke i skyggen av noen andre enn et ego som manglet evne til endring.

Det er ikke noe å si på det innlegget ditt. Jeg vil bare legge til at jeg (jeg vet du ikke svarte meg) ikke synes synd på ham. Jeg er bare ikke glad for at han er død. Han ble jo også dement på slutten, mener jeg og det er jo tragisk for alle, uansett om man er rik eller fattig. Når det er sagt, så lever de kongelige i gullfiskbolle, hvor hele kloden stirrer på dem hele tiden. Det beste er å avvikle hele ordningen gradvis.
  • idefix

# 14. 14. feb 2018 12:32 Hykleriet vil ingen ende ta i flg danskenes kulturminister
    https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/G1xGaq/kulturminister-refser-danskene-for-hykleri-etter-prins-henriks-doed
  • Toffin

# 15. 14. feb 2018 12:32 (red. kl. 12:33)
    Henrik3 skrev 14.02.18 kl. 12:23
    Det er ikke noe å si på det innlegget ditt. Jeg vil bare legge til at jeg (jeg vet du ikke svarte meg) ikke synes synd på ham. Jeg er bare ikke glad for at han er død. Han ble jo også dement på slutten, mener jeg og det er jo tragisk for alle, uansett om man er rik eller fattig. Når det er sagt, så lever de kongelige i gullfiskbolle, hvor hele kloden stirrer på dem hele tiden. Det beste er å avvikle hele ordningen gradvis.

Jeg er pragmatisk hva gjelder styringsform, og tenker "If it works don't fix it."
    Jeg ser ærlig talt ikke for meg at avdankede politikere med behov for å få skinne i et "pensjons-verv" skal få lov til det. Akkurat som jeg mener Nobelkomiteen bør renses for avdankede politikere.

Når det gjelder Prins Henrik, så er det synd han og mange andre får sine siste år problematisert og gjort verre av demens. Det betyr imidlertid ikke at han og andre er fri fra å få adferden sin (når de er friske og ved sine fulle fem) kritisert.
    Denne hangen til at alle skarpe kanter og negative sider skal feies under teppet i det folk er døde, er jeg ikke tilhenger av.