Forum

2674

innlogget

41382

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • 0123456789ABCDE

3. verdenskrig kommer / er i gang og Norge er en nøkkelbrikke

3. jan 2018 03:55 (red. kl. 04:02) | Vist 3254 ganger. https://www.military.com/daily-news/2017/12/21/marine-leaders-highlight-norway-units-role-deterrent-russia.html

General Robert Neller røper at USA forbereder seg for en "big-ass fight" med Kina og/eller Russland som de vet vil komme eller allerede er i gang. "I hope I'm wrong, but there's a war coming," sier Neller til battaljonen utplassert i Norge " ... You're in a fight here, an informational fight, a political fight, by your presence."

Konfliktområder som ansees i nær fremtid til å kunne være destabiliserende for verden vil ikke lenger være Midtøsten men her i Norge (!) eller i Stillehavet. Strategene mener altså folk i Norge er mer utsatt enn folk i Midtøsten!

Hvilke forhold i verden tror du vil tvinge landene til å gå i krig mot hverandre?
    Hva vil trigge krigen på norsk jord?

• Lavastein

# 1. 3. jan 2018 05:16 Mannen var visst full under intervjuet
  • Henrik3

# 2. 3. jan 2018 07:59 Norge er idioter om vi tar stilling i et oppgjør mellom USA og Kina/Russland. Her tror jeg vi bør gjøre som Sveits. Tror ikke på noe krig, egentlig.
  • Isbjørn

# 3. 3. jan 2018 13:18 Jeg vet ikke når, hvordan eller med hvem, tredje verdenskrig utføres.
    Men er mye uro nå

Fjerde verdenskrig utføres nok med stokker og spyd.
    Og handler om mat/vann

• 73WR

# 4. 3. jan 2018 15:55 Enhver General vil jo ønske at der bryter ut krig,
    og spesielt der de selv befinner seg i praksis.

At et amerikansk militær - nek fremmer påstander
    av denne typen forteller mer om personen selv,

og intet om den faktiske reelle tilstand i den
    kosmopolitiske internasjonale globale verden.

• Solav

# 5. 3. jan 2018 17:17 Mange kjekke Amerikanske soldater på Værnes Garnison.,
    og hver tredje måned så kommer nye. Aldri så gæli at det er godt for noe.......
  • 0123456789ABCDE

# 6. 10. jan 2018 20:52 (red. kl. 20:52) Noen av dere som hørte den landsomfattende sirene-testen i dag?
    Den tror jeg er ledd i forberedelsen mot russisk angrep.
  • Henrik3

# 7. 10. jan 2018 20:54 (red. kl. 20:54)
    0123456789ABCDE skrev 10.01.18 kl. 20:52
    Noen av dere som hørte den landsomfattende sirene-testen i dag?

Åh, jeg trodde det var tinnitus. Jeg tok en fanalgin, jeg.
  • Yeah_right

# 8. 10. jan 2018 22:54

Sånn bortsett fra at den har funnet sted to ganger i året, i januar og juni, i mange tiår?

• 0123456789ABCDE

# 9. 10. jan 2018 23:04
    Yeah_right skrev 10.01.18 kl. 22:54
    Sånn bortsett fra at den har funnet sted to ganger i året, i januar og juni, i mange tiår?

Har ikke hørt den de andre årene nei :)
  • Toffin

# 10. 10. jan 2018 23:06

Det var en test av sirenene etter at de er flyttet fra FM-nettet til det nasjonale nødnettet.
    En omlegging som har vært planlagt lenge, akkurat som dagens påfølgende test etter omleggingen.

• Henrik3

# 11. 10. jan 2018 23:09
    Toffin skrev 10.01.18 kl. 23:06
    Det var en test av sirenene etter at de er flyttet fra FM-nettet til det nasjonale nødnettet.
    En omlegging som har vært planlagt lenge, akkurat som dagens påfølgende test etter omleggingen.

Jeg reagerte ikke på testen. Hva vill jeg gjort om det virkelig VAR en krise? Ingen ville reagert pga denne ulv-ulv-ropingen hvert år. De burde supplementere med SMS og eposter i virkelige situasjoner. Da vil folk reagere.
  • NySak

# 12. 10. jan 2018 23:20
    Henrik3 skrev 03.01.18 kl. 07:59
    Norge er idioter om vi tar stilling i et oppgjør mellom USA og Kina/Russland. Her tror jeg vi bør gjøre som Sveits. Tror ikke på noe krig, egentlig.

NATO, så kommer vel veldig ann på hvem som starter den om vi har et valg?

• Henrik3

# 13. 10. jan 2018 23:22
    EnSak skrev 10.01.18 kl. 23:20
    NATO, så kommer vel veldig ann på hvem som starter den om vi har et valg?

Kanskje det er på tide å vurdere vår stilling i NATO? Tror vi hadde hatt det bedre om vi slo oss sammen med Sverige, Danmark, Island og Finland i et felles passivt forsvar. Så kunne USA og NATO bombe og starte kriger der de måtte ønske.
  • NySak

# 14. 10. jan 2018 23:32 (red. kl. 23:34)
    Henrik3 skrev 10.01.18 kl. 23:22
    Kanskje det er på tide å vurdere vår stilling i NATO? Tror vi hadde hatt det bedre om vi slo oss sammen med Sverige, Danmark, Island og Finland i et felles passivt forsvar. Så kunne USA og NATO bombe og starte kriger der de måtte ønske.

Jeg personlig liker at Norge er med i NATO, for vårt forsvar er ikke bra nok alene og ville blitt veldig sårbare.

Siden vi er ikke medlem av EU, tror du ikke de du never ville kommet i et dilemma for en slik forsvarspakt? Eller kan de lage forsvarspakter utenfor EU? Her vet ikke jeg nok selv, men det kan hende det ville vært vanskelig pga EU? Og ville den kollasjonen vært sterk nok?

• Henrik3

# 15. 10. jan 2018 23:34
    EnSak skrev 10.01.18 kl. 23:32
    Jeg personlig liker at Norge er med i NATO, for vårt forsvar er ikke bra nok alene og ville blitt veldig sårbare.

Siden vi er ikke medlem av EU, tror du ikke de du never ville kommet i et dilemma for en slik forsvarspakt? Eller kan de lage forsvarspakter utenfor EU? Her vet ikke jeg nok selv, men det kan hende det ville vært vanskelig pga EU? Og ville den kolisjonen vært sterk nok?

Vel, mitt forslag er visst egentlig en gammel SV sak. Eu er i full oppløsning pga høyreradissene. Det er egentlig bare Skandinavia som bryr seg om oss her i verden, som tenker som oss og som liker oss for den kulturen vi har. Britene og Amerikanerne er stormannsgale, og Frankrike og Tyskland har sine egne agendaer.