Forum

1750

innlogget

42035

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • marlboro73

Helt alene i Julen

12. des 2017 18:42 | Vist 778 ganger. Jeg tror jeg blir helt alene i julen.
    Ingen familie har jeg, men har noen få slektninger. Men kontakten der er ikke så god. Har et par venner men de sier de skal til syden i julen.
    Jeg mistet min mor av kreft i fjord sommer, og min far er død.

Det er tung for meg når julen nærmer seg, og savnet etter min mor blir større. Ingen har stilt opp for meg av slektningene jeg har.
    Jeg er lei meg og skuffet, men jeg har skjønt at jeg ikke kan forvente noe fra de.
    og ikke være med noen i julen er så vondt.

Noen som er i samme situasjon?ta gjerne kontakt PM.

Godt å få ut litt tanker her

Denne debatten er avsluttet. Moderatorbegrunnelse: Kontaktannonse. Ta en gløtt på forumreglene.
  • TGB

# 1. 12. des 2017 18:47 Mulig frivillig arbeid i julen kan være noe for deg. Kan hjelpe å få fokusen bort fra det vonde, samtidig som du opplever gleden ved å bidra til at andre får en hyggelig jul.
  • Vaelen

# 2. 12. des 2017 19:11 (red. kl. 19:12) Ikke mye moro å være alene i jula, men hvis du har både venner og slektninger så går det an å invitere seg selv eller ta det opp med dem at du føler deg ensom. Man skal ikke forvente at andre tenker på det. Det er i slike situasjoner man må sørge for å beholde eller forbedre kontakten med dem man har.

Bli med vennene dine til syden, kanskje?

• Kj bra fyr

# 3. 12. des 2017 19:15
    Vaelen skrev 12.12.17 kl. 19:11
    Ikke mye moro å være alene i jula, men hvis du har både venner og slektninger så går det an å invitere seg selv eller ta det opp med dem at du føler deg ensom. Man skal ikke forvente at andre tenker på det. Det er i slike situasjoner man må sørge for å beholde eller forbedre kontakten med dem man har.

Bli med vennene dine til syden, kanskje?

å dra til syden i julen er ekstremt dyrt da
  • cristo123

# 4. 12. des 2017 19:23 Hva med å invitere noen venner til julefeiring hos deg da?
    du sier du kan ikke forvente noe fra dine venner og slektninger,, men du kan snu hele greia med å invitere andre til deg og lage en god julefeiring, om du ikke kommer på noen som du kan invitere hjem, hva da?
    gata i Oslo er full av personer som helt sikkert hadde vert glad om du hadde spurt om de ville komme til deg og feire jul, , det er mye bra folk som sitter med beina i kors med ett pappbeger foran seg
    så vil du også få en fantastisk julefeiring der du gjør noe som virkelig blir satt pris på for de det gjelder,
    og viss du ikke tror det er noe, du er hjertelig velkommen til Telemark på julefeiring,
  • jajasikkert

# 5. 12. des 2017 19:25
    Vaelen skrev 12.12.17 kl. 19:11
    Ikke mye moro å være alene i jula,

Jo faktisk, for oss som stortrives alene.
    Jeg blir invitert hjem til barn og andre fam. medlemmer hver jul, men takker nei. Kan ikke tenke meg å tilbringe julen ilag med andre, helt topp å være alene- stille og rolig en hel uke, kan det bli bedre.

• grosin

# 6. 12. des 2017 19:28 (red. kl. 19:30)
    jajasikkert skrev 12.12.17 kl. 19:25
    Jeg blir invitert hjem til barn og andre fam. medlemmer hver jul, men takker nei. Kan ikke tenke meg å tilbringe julen ilag med andre, helt topp å være alene- stille og rolig en hel uke, kan det bli bedre.

Også jeg trives med å være alene i julen, men det er ikke særlig stas om du ikke ønsker det selv.

Jeg tror jeg ville gått for å være frivillig hjelper på ett eller annet arrangement om jeg hadde mistrivdes med å være alene.

• Toffin

# 7. 12. des 2017 19:40
    jajasikkert skrev 12.12.17 kl. 19:25

Selvvalgt alenejul, -helt enig.
    Ikke valgt det selv, så skjønner jeg at det kan føles stusslig.

• Quidditch

# 8. 12. des 2017 20:32
    marlboro73 skrev 12.12.17 kl. 18:42

Jeg er lei meg og skuffet, men jeg har skjønt at jeg ikke kan forvente noe fra de.
    og ikke være med noen i julen er så vondt.

Noen som er i samme situasjon?ta gjerne kontakt PM.

Godt å få ut litt tanker her

Det ser ut som du bor i Oslo. Det er julefeiring i Tøyenkirken for alle som har lyst (gratis), og du kan også sjekka arrangementet "alternativ jul" eller snakka med Røde Kors om dei arrangerer julefeiring eller har frivillige som inviterer einslege heim til seg på julaften. Det er ganske mange tilbod for den som ikkje vil vera aleine.

Denne oversikten er frå 2016, men gir deg nokre tips til kven du kan kontakta: https://kirken.no/globalassets/fellesrad/oslo/menigheter/ostre-aker-og-haugerud/artikkelbilder/hoytider/2016-jul/apne-jule--og-nyttarsarrangement-20162.pdf

Det er også ein del kaféar og restaurantar som arrangerer julefeiring, men då må du sikkert bestilla plass på førehand, og det kan kosta ein del.

http://www.alternativjul.no/
    https://kirkensbymisjon.no/tiltak/bymisjonssenteret-toyenkirken/

• # 9. 12. des 2017 21:57
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Annet.
  • # 10. 12. des 2017 21:59
    Dette innlegget er fjernet. Moderatorgrunn: Siterer slettet innlegg.