Forum

618

innlogget

41994

medlemmer

Norges største og beste møteplass for homofile, bifile og transpersoner!

Bli medlem gratis!

© GAYSIR AS
Om oss  • Personvern  • Annonsering
Tips oss: redaksjonen@gaysir.no
  • Melner

Scamprofiler

21. nov 2017 16:26 | Vist 714 ganger. I senere tid har det dukket opp flere profiler som raskt poster scamlink i utallige grupper. (det anses som ulurt å legge igjen kredittkortinfo på slike sider).
    Er det en idé for Gaysir og legge en blokkering/karantene for posting i grupper? På lik linje med at de ikke får sendt meldinger/blunk..
  • EnSak

# 1. 21. nov 2017 17:21 Er det ikke common knowledge å gå inn på sider selv med den ekte hovedadressen og ikke via andre sine forkortet linker hvis man skal bruke penger?

Hvis det er store bedrifter så tørr jeg bruke kortet mitt, hvis det er små ukjente bedrifter så lager jeg et virutelt VISA nummer som kun har de pengene jeg er villig til å tape hos dem.

• Trygve

# 2. 21. nov 2017 17:41 Det har vi allerede. Du får ikke meldt deg inn i grupper overhodet, og helelr ikke sendt ut meldinger før du er godkjent av oss.

Problemet er at scammerne og spammerne er som virus, de muterer og tilpasser seg. De bruker norske ip-adresser, legitime epostadresser, skriver på norsk osv.

Når spammere blir innrapportert, slettes både de og alle meldinger og oppslag de har postet. Derfor er rask innrapportering veldig effektivt. Ellers jobber vi hele tiden med å finne nye løsninger på dette voksende problemet.

Trygve/Gaysir

• DJLeX

# 3. 24. nov 2017 02:13 Kunne det vært en idé å innrapportere innlegg i grupper på samme måte som en kan innrapportere meldinger i innboksen...?
    En ting jeg har observert med slik type profiler, er at de er aktive på sen kvelds- og nattestid og i helger når de som mottar innrapporteringen muligens ikke er aktive på nett, og da blir ikke tatt tak i like raskt som i vanlig kontortid liksom....... Hadde det vært en idé med dag-moderatorer og natt-moderatorer.....?
  • Captain Obvious

# 4. 24. nov 2017 02:15 (red. kl. 02:15) Er det på tide å vurdere verifisering igjen?